    Date: Tue, 21 Aug 2012 21:20:33 +0200
    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?

    Jakub Roguski pisze:

    > Zastanawiałęm się i nad nim. I odpadł:
    > 1. brak wbudowanej lampy
    > 2. bardzo wysoko wysunięte sanki - ze względu na umieszczenie pod nimi
    > portu do akcesoriów elektronicznych - przez to ten tak mały korpus staje
    > się znacznie mniej poręczny
    > 3. ekran tylko odchylany góra - dół - a co z ujęciami o kadrze pionowym?

    Dla mnie to też dość istotne wady, ale zmieniłem G3 na OM-D m. in. z
    powodu stabilizacji. Wcześniej rozleniwiło mnie pod tym względem VR
    Nikona i gdy przesiadłem się na G3 ze stabilizowanym kitem 14-42,
    przyszło rozczarowanie. Tzn. stabilizacja niby działała, bo w domowych
    testach dało się zauważyć różnicę z nią i bez, ale w praktyce sporo
    zdjęć miałem poruszonych na czasach, przy których z VR nie miałem
    problemu. Podejrzewałem, że w części winna jest znacznie mniejsza masa,
    ale gdy zacząłem robić zdjęcia OM-D okazało się, że z jego stabilizacją
    jestem w stanie zejść do podobnych czasów jak w Nikonie. Nie wiem, jak
    pod tym względem radzą sobie inne obiektywy Panasa.
    Poza tym do G3 zniechęciła mnie ergonomia, tzn. chwyt jest może i lepszy
    niż w OM-D, ale za to obsługa przycisków dla mnie gorsza. W dodatku dość
    często zdarzało mi się przypadkowo coś nadusić, a z OM-D nie mam tego
    problemu. Może w G5 będzie inaczej, jak będę miał okazję to porównam :)
    Andrzej
    www.radom.ws