  • 11. Data: 2011-01-07 08:12:20
    Temat: Re: Aparat z mo?liwo?cia nagrywania film?w?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.01.2011 21:24, Marek Wyszomirski wrote:

    > Pentax KX to bardzo dobry aparat, ale wymogów pytającego nie spełnia. Po
    > pierwsze - nie kręci filmów w full-HD (1920x1080) tylko w HD-ready
    > (1280x720). Po drugie - podczas kręcenia filmu nie działa AF (w trybie
    > AF ostrość jest ustawiana przed rozpoczęciem filmowania i potem juz
    > aparat nie dostosowuje ostrości do zmieniających się warunków w kadrze).
    > Nie wiem, czy w budżecie 2000 da sie kupić coś lepszego, ale jeśli
    > jednak KX - to z pełną świadomością jego ograniczeń.

    Nie zauważyłeś jeszcze, że grono wyznawców jednej marki zawsze będzie ją
    polecać bez względu na wymagania pytającego?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 12. Data: 2011-01-07 08:59:47
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 7 Sty, 00:12, "VSS" <v...@g...pl> wrote:
    > W wiadomości:ig5h9l$j...@i...gazeta.pl,
    > =Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> nastukał:

    > dzieki za propozycje, upieram się przy tym kręceniu filmów, ponieważ musze
    > ograniczyć budżet, za kamerę i aparat wydałbym około 3-4 tysięcy a filmów
    > nie kręcę 5 dziennie a raczej przy okazji robienia zdjęć więc wydawanie
    > pieniędzy na osobną kamerę uwazam za zbędne.

    Rozważ jeszcze to co oferują tzw. bezlustrowce np Panasoniki GH1/2,
    G2/10, GF1/2, Olympusy E-PL1/2, Samsungi serii NX , I Sony serii NEX.
    - masz wymienne obiektywy (w tym dedykowane do filmowania - nie
    słychać działającego AF)
    - masz jakość zdjęć lustrzanek APS-C
    - masz filmy HD i Full HD (najlepsze u Panasonika i Sony).
    - masz ceny od 1500zł z podstawowym zoomem
    - w gratisie masz niewielkie rozmiary

  • 13. Data: 2011-01-07 22:17:07
    Temat: Re: Aparat z możliwościa nagrywania filmów?
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Przyjrzyj się Sony A33. Umożliwia ciągły AF w trybie kręcenia filmów.
    > Zoomować będziesz pierścieniem na obiektywie, jak w każdym chyba aparacie
    > z wymienną optyką.

    Czy w Sony A33 autofokus w trakcie filmowania rzeczywiście działa sprawnie i
    jest niesłyszalny?

    --
    Lol

  • 14. Data: 2011-01-07 22:38:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011, Michal Tyrala wrote:

    > Z zycia: kodek MJPEG zwykle dosc konkretnie ogranicza max dlugosc
    > kreconego filmiku HD, dla 1280 są to okolice 5min, dla 1920 pewnie
    > jeszcze mniej (ograniczeniem jest plik 2GB).

    Mam pytanie w sprawie formalnej ;) - czy ktoś zna aparat, który
    ograniczenie "formatowe" takie jak ww (niekoniecznie tylko dla
    MJPEG) *skutecznie* (bezprzerwowo) obchodzi poprzez nagrywanie
    reszty w osobnym zbiorze? Technicznie potrzebny jest bufor
    na czas operacji zakończenia 1. i rozpoczęcia 2. zbioru, ale
    wydaje się to być wykonalne.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-01-08 01:44:33
    Temat: Re: Aparat z mo?liwo?cia nagrywania filmów?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 07.01.2011 Lol <l...@l...pl> napisał/a:

    > Czy w Sony A33 autofokus w trakcie filmowania rzeczywi?cie dzia?a sprawnie i
    > jest nies?yszalny?

    Pod warunkiem że kręcisz na otwartej na max przysłonie, bo inaczej to już
    raczej nie ma jak działać :)

  • 16. Data: 2011-01-08 01:47:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 07.01.2011 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

> [...]
    > reszty w osobnym zbiorze? Technicznie potrzebny jest bufor
    > na czas operacji zakończenia 1. i rozpoczęcia 2. zbioru, ale

    Nie znam, ale to wydaje się naturalne, bo przecież vob-y na dvd tak
    własnie są robione, możliwe że kamery nagrywające od razu na małe
    płytki dvd tak sobie umiały radzić - ale gdybam.

  • 17. Data: 2011-01-08 08:40:22
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Pod warunkiem że kręcisz na otwartej na max przysłonie, bo inaczej to już
    > raczej nie ma jak działać :)

    To domniemanie, czy osobiste doświadczenie z A33?

    --
    Lol

  • 18. Data: 2011-01-08 09:25:56
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On 08 Jan 2011 01:44:33 GMT, Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    wrote(a):
> [...]

    Działa zdecydowanie szybciej, bo to AF fazowy a nie kontrastowy. Z
    obiektywami SSM/SAM (czyli KITowym 18-55 też) jest rzeczywiście cichutko
    przy nagrywaniu dzwięku, w porównaniu do konkurencji. Oprócz tego Sony
    jako jedyne na wbudowanych mikrofonach nagrywa dzwięk stereo. Zasadniczo
    jeśli mocny nacisk kładziesz na amatorskie filmowanie, to te soniacze
    będą raczej bezkonkurencyjne...

    > Pod warunkiem że kręcisz na otwartej na max przysłonie, bo inaczej to już
    > raczej nie ma jak działać :)

    To nie jest prawda.

    B.

  • 19. Data: 2011-01-08 10:12:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie znam,

    No ja też, i ciekaw jestem czy ktoś zrobił.

    > ale to wydaje się naturalne, bo przecież vob-y na dvd tak
    > własnie są robione

    Erm, wróć - między *dekodowaniem* a *kodowaniem* może być
    drobna różnica.

    > możliwe że kamery nagrywające od razu na małe
    > płytki dvd

    A to nie miałem do czynienia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-01-08 10:14:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011, Bartosz Mierzwiak wrote:

    > Działa zdecydowanie szybciej, bo to AF fazowy a nie kontrastowy.

    Tak przy okazji - należy rozumieć, że "konstrukcyjnie" nie
    można w takich warunkach przymknąć przysłony? (przynajmniej
    poniżej progu obejmującego kąt widzenia czujników)

    pzdr, Gotfryd