  • 21. Data: 2011-01-08 10:23:35
    Temat: Re: Aparat z mo?liwo?cia nagrywania film?w?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-07 09:12, b...@n...pl pisze:
    > Nie zauważyłeś jeszcze, że grono wyznawców jednej marki zawsze będzie ją
    > polecać bez względu na wymagania pytającego?

    To się na tyle rzuca w oczy, że łatwo odfiltrować.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 22. Data: 2011-01-08 11:47:28
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > Nie zauważyłeś jeszcze, że grono wyznawców jednej marki zawsze będzie ją
    > polecać bez względu na wymagania pytającego?

    O tyle pudło, ze ja akurat jestem od wielu lat użytkownikiem Pentaxa:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2011-01-08 12:59:56
    Temat: Re: Aparat z mo?liwo?cia nagrywania filmów?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 08.01.2011 Lol <l...@l...pl> napisał/a:

    > To domniemanie, czy osobiste do?wiadczenie z A33?

    To wiedza o zasadzie działania AF fazowego, czym mniejsza dziura tym gorzej działa,
    no chyba że wyjaśnisz jak zachowali pełną skuteczność AF dla f/22 to po prostu
    powiem że nie miałem racji.

  • 24. Data: 2011-01-08 16:39:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 08 Jan 2011 12:59:56 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > To wiedza o zasadzie działania AF fazowego, czym mniejsza dziura tym gorzej działa,
    > no chyba że wyjaśnisz jak zachowali pełną skuteczność AF dla f/22 to po prostu
    > powiem że nie miałem racji.

    Nie zachowali, przeciez zdaje się w A33 i A55 działa tylko na pełnej
    dziurze i jakakolwiek zmiana tego powoduje wyłączenie AF przy filmowaniu :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 25. Data: 2011-01-08 18:12:21
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...

> [...]
    > gorzej działa,
    > no chyba że wyjaśnisz jak zachowali pełną skuteczność AF dla f/22 to po

    Czyli domniemanie odnośnie możliwości A33. Myślałem raczej o zakresie
    f/2-5.6. Dla f/22 AF jest mniej potrzebny :) - zresztą praktycznie nie
    stosuję takich przysłon. A lustrzanka ze sprawnie działającym AF w trybie
    filmowania, to byłby jakiś przełom, stąd moje zaciekawienie.

    --
    Lol

  • 26. Data: 2011-01-08 18:28:10
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Działa zdecydowanie szybciej, bo to AF fazowy a nie kontrastowy. Z
    > obiektywami SSM/SAM (czyli KITowym 18-55 też) jest rzeczywiście cichutko
    > przy nagrywaniu dzwięku, w porównaniu do konkurencji. Oprócz tego Sony
    > jako jedyne na wbudowanych mikrofonach nagrywa dzwięk stereo. Zasadniczo
    > jeśli mocny nacisk kładziesz na amatorskie filmowanie, to te soniacze
    > będą raczej bezkonkurencyjne...

    Dzięki za rzeczową odpowiedź. Jakiś czas temu ktoś zapytał mnie co kupić
    zamiast cyfrowej kamery na "tasiemki". Powiedziałem, że lustrzankę z
    filmami, ale zaraz ugryzłem się w język, właśnie z powodu AF, który w
    miększości lustrzanek w trybie filmowania jest raczej hipotetyczny.

    --
    Lol

  • 27. Data: 2011-01-08 18:39:13
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Lol pisze:

> [...]
    > filmami, ale zaraz ugryzłem się w język, właśnie z powodu AF, który w
    > miększości lustrzanek w trybie filmowania jest raczej hipotetyczny.

    Ale jednak:

    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/so
    ny-a55-preview.shtml

    "PDAF (phase detection autofocus) is done with the lens at its widest
    aperture. This means that if you want to shoot video with PDAF you lens
    will always be used at its maximum aperture."

    "If one wants to shoot video at a smaller aperture this is possible, but
    AF is disabled."

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 28. Data: 2011-01-08 20:57:13
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    .

> [...]
    > will always be used at its maximum aperture."
    >
    > "If one wants to shoot video at a smaller aperture this is possible, but

    Lekko nie ma ;). Niemniej wydaje się, że dla niedzielnego filmowca kit w
    pełni otwarty będzie akurat, zwłaszcza, że "the focus tracking is extremely
    good" ;)

    --
    Lol

  • 29. Data: 2011-01-09 20:13:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-08 17:39, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Nie zachowali, przeciez zdaje się w A33 i A55 działa tylko na pełnej
    > dziurze i jakakolwiek zmiana tego powoduje wyłączenie AF przy filmowaniu :)

    A szkoda, bo do f/5,6 powinien sobie radzić całkiem sprawnie, a z f/6,3
    też jeszcze powinien być w stanie jakoś działać. Są przecież obiektywy z
    takim światłem i AF działa.

  • 30. Data: 2011-01-09 21:06:44
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-09 21:13, "Paweł W." pisze:

    > A szkoda, bo do f/5,6 powinien sobie radzić całkiem sprawnie, a z f/6,3
    > też jeszcze powinien być w stanie jakoś działać. Są przecież obiektywy z
    > takim światłem i AF działa.

    Może za pół roku wypuszczą nowe modele A34 i A56 reklamując, że AF przy
    filmowaniu działa w nich aż do przysłony 5.6?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)