  • 1. Data: 2011-12-26 18:02:41
    Temat: Aparat do fotografowania dokumentów - jaki
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam Grupę,
    poszukuję taniego (250-300 zł max) aparatu cyfrowego, którego głównym
    przeznaczeniem będzie fotografowanie książek w bibliotece. chodzi
    oczywiście o prywatny użytek. Jako że zupełnie nie znam się na
    aparatach, byłbym wdzięczny za podpowiedzi w jaki sprzęt warto
    zainwestować, na jakie parametry warto zwracać uwagę. Na razie skupiam
    się na: Nikon Coolpix L23, Kodak EasyShare, Canon PowerShot.
    Super byłoby, gdyby aparat dawał radę również z bardziej tradycyjnymi
    wyzwaniami w stylu uwieczniania posiadówek itp, chociaż pierwsza funkcja
    jest dla mnie najistotniejsza.
    Pozdrawiam
    mg

  • 2. Data: 2011-12-26 18:29:31
    Temat: Re: Aparat do fotografowania dokumentów - jaki
    Od: pwz <p...@o...pl>

    W dniu 2011-12-26 19:02, John Smith pisze:
> [...]
    > Super byłoby, gdyby aparat dawał radę również z bardziej tradycyjnymi
    > wyzwaniami w stylu uwieczniania posiadówek itp, chociaż pierwsza funkcja

    W tym przedziale cenowym i do tego konkretnego zastosowania proponuję
    skaner ręczny. Sam używam i jestem zadowolony z czegoś takiego:
    http://pclab.pl/art43758.html .
    Pozdr
    pwz

  • 3. Data: 2011-12-26 20:45:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    John Smith napisał:
> [...]
    > aparatach, byłbym wdzięczny za podpowiedzi w jaki sprzęt warto
    > zainwestować, na jakie parametry warto zwracać uwagę.

    Zwracaj uwagę na:

    - dystorsja i winietowanie na szerokim końcu
    - jakość przy wyższych czułościach - w bibliotece nie dadzą używać
    lampy, w dodatku na tak bliskich odległościach lampa może bardziej
    przeszkadzać niż pomagać
    - jakość automatycznego balansu bieli
    - jeśli będzie możliwość fotografowania ze statywu lub czegoś podobnego
    zwróć uwagę jak łatwo korzystać z samowyzwalacza

    > Na razie skupiam
    > się na: Nikon Coolpix L23, Kodak EasyShare, Canon PowerShot.

    PowerShot to cała linia, jakiś konkretny model?

    IMO jeśli nie zamierzasz robić OCR to właściwie każda nowoczesna małpka
    powinna dać radę - ludzkie oko jest sprawniejsze niż programy :)
    Jeśli chcesz korzystać z takiej formy przetwarzania to 2 pierwsze punkty
    są dość ważne.

    m.

  • 4. Data: 2011-12-27 13:14:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-12-2011 19:02, John Smith pisze:
> [...]
    > przeznaczeniem będzie fotografowanie książek w bibliotece. chodzi
    > oczywiście o prywatny użytek. Jako że zupełnie nie znam się na

    Może to trochę dziwnie zabrzmi, ale jeśli masz tel. z Androidem to
    polecam program CamScanner. Jest specjalnie przystosowany do takich
    robótek (ksiązki,dokumenty etc), automatycznie obrabia zdjęcia pod kątem
    kolorów i kontrastu, automatycznie przycina, na koniec skleja to
    błyskawicznie generując ci PDFa :)

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2011-12-27 16:12:09
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-12-26 19:02, John Smith pisze:
> [...]
    > Super byłoby, gdyby aparat dawał radę również z bardziej tradycyjnymi
    > wyzwaniami w stylu uwieczniania posiadówek itp, chociaż pierwsza funkcja

    Przy wszystkich zastrzeżeniach co do przydatności kompaktów (bez względu
    na cenę) do celów OCR, warto zadbać o wyciągnięcie możliwie dobrej,
    stabilnej jakości. Odradzam wszelką partyzantkę w rodzaju "na parapecie,
    z ręki". Solidny stojak, np. typu "pająk" i stabilne, w miarę
    równomierne oświetlenie są o wiele ważniejsze niż duperelne różnice
    między aparatami. Co do tych ostatnich, to przyda się wygodne zdalne
    wyzwalanie lub interwalometr (samowyzwalacz na dłuższą metę jest
    dość upierdliwy) i manualne nastawy ekspozycji i ostrości. Dlatego
    osobiście wybrałbym jakiegoś PowerShota ze wsparciem CHDK.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 6. Data: 2011-12-27 19:52:23
    Od: John Smith <a...@g...com>

> [...]
    > dość upierdliwy) i manualne nastawy ekspozycji i ostrości. Dlatego
    > osobiście wybrałbym jakiegoś PowerShota ze wsparciem CHDK.

    Hej,
    dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na chwilę obecną przychylam się do
    Canona PowerShot A800. Opinie w sieci niezłe, chyba nie będzie to
    najgorszy wybór?
    Mg

  • 7. Data: 2011-12-27 20:42:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik John Smith napisał:
    > dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na chwilę obecną przychylam się do
    > Canona PowerShot A800. Opinie w sieci niezłe, chyba nie będzie to
    > najgorszy wybór?
    > Mg

    Jakub Jewuła (bywa tutaj) używał kompakt serii Casio Exilim, z opcją
    fotografowania książek, polegającą na automatycznym prostowaniu przy
    niezbyt prostopadłym fotografowaniu. Sprawdź, może współczesne modele
    potrafią coś takiego.
    Maciek

  • 8. Data: 2011-12-28 09:28:17
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-12-27 20:52, John Smith pisze:
    > Hej,
    > dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na chwilę obecną przychylam się do
    > Canona PowerShot A800. Opinie w sieci niezłe, chyba nie będzie to
    > najgorszy wybór?

    Najgorszy to byłby IMO ten Nikon, tam nawet ISO nie ustawisz.