  • 31. Data: 2011-03-01 15:45:33
    Temat: Re: Antyradar - odświeżamy temat
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-01 13:50, Cavallino wrote:

    > I z tego wywnioskowałeś, że ochrona przed suszarkami go nie interesuje?
    > Dla mnie jest to podstawa.

    Tak, wyraznie napisal do czego potrzebuje. I to jest zrozumiale i
    wcale nie umniejsza pozytecznosci urzadzenia.

    Poza tym przeciez jest takze CB. Ktore z kolei nie zawsze powiadomi o
    jakims swiezo wystawionym FR. Cudownych wszystko umiejacych rzeczy nie
    ma. Za to moga sie niezle uzupelniac - jesli ktos ma taka potrzebe.

    > Sugerujesz, że reakcje są kilometr wcześniej?
    > No to takich drzwi też nie spotkałem.

    No, zdziwisz sie. popatrz na linka na koncu mojego posta.

    > No właśnie o to chodzi.
    > A AR musi pracować przy pułapce ustawionej na różne sposoby, skosem, w
    > jadącym samochodzie, przy suszarce.
    > I tu już jest dużo gorzej niż na YT, gdzie widać tylko najłatwiejsze dla
    > AR przypadki.

    Nie, zasada jest zawsze jedna - pomiar jest ustawiony w kierunku
    nadjezdzajacego pojazdu. I to jest najwazniejsze. Problemem jest
    co najwyzej, gdy urzadzenie stoi pracujac w przeciwnym kierunku
    tak ze mozna dostac pamiatke od tylu - tutaj sprawdzaja sie juz
    najczulsze urzadzenia.

    > Nie do radaru, tylko do fotoradaru stacjonarnego.

    Radaru, glowicy radarowej. Mowimy o FR, caly czas o zrodle sygnalu
    pracujacym non stop.

    > Ano właśnie - i ustawione pod kątem 45 stopni np.
    > Słyszysz alarm jak już masz zrobione zdjęcie.

    Przecietny kat pomiaru to okolo 22 stopni. Do tego wciaz zapominasz o
    rozszerzajacej sie wiazce i odbiciach sygnalu.

    Tutaj masz przyklad pierwszy z brzegu: sredniej polki Bel, Fotorapid
    przenosny i detekcja niemalze z kilometra
    http://www.youtube.com/watch?v=B1ZnnvC2pHc

    Uwazasz ze to jakies wyjatkowe laboratoryjne tendencyjne super warunki?
    Zadne katy przy takim siewniku nie graja specjalnej roli, kierunek
    zrodla sygnalu robi dosyc.

    Niestety narazie mozna odniesc wrazenie ze piszesz o uzywaniu sprzetu
    "od nastu lat" a do tej pory masz slabe pojecie o dosc zasadniczych
    kwestiach ktore sie z tym wiaza. Ale zawsze mozna sie dowiedziec
    czegos nowego.

    --

    memento lorem ipsum

  • 32. Data: 2011-03-01 15:54:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > Poza tym przeciez jest takze CB. Ktore z kolei nie zawsze powiadomi o
    > jakims swiezo wystawionym FR. Cudownych wszystko umiejacych rzeczy nie
    > ma. Za to moga sie niezle uzupelniac - jesli ktos ma taka potrzebe.

    Dokładnie o to chodzi.
    Przy czym CB uważam za bardziej sensowne wynalazek pod tym względem,
    zwłaszcza że kosztuje 1/3 tego co sensowny AR.

    > Nie, zasada jest zawsze jedna - pomiar jest ustawiony w kierunku
    > nadjezdzajacego pojazdu.

    Np. bokiem.
    I w wiązkę wpadasz tak 50-100 m od FR.

    > Radaru, glowicy radarowej. Mowimy o FR, caly czas o zrodle sygnalu
    > pracujacym non stop.

    Ja o tym nie mówię, tylko ogólnie o przydatności AR.

    > Przecietny kat pomiaru to okolo 22 stopni.

    Co nie znaczy że nie ma dużo większych.

    >Do tego wciaz zapominasz o rozszerzajacej sie wiazce i odbiciach sygnalu.

    Nic nie zapominam, po prostu wiem gdzie i jak najczęściej ustawiają się
    straszaki na mojej drodze do pracy.
    I wiem też kiedy mój ar informuje mnie o pomiarze.

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=B1ZnnvC2pHc
    >
    > Uwazasz ze to jakies wyjatkowe laboratoryjne tendencyjne super warunki?

    Tak.
    Strzał idealnie na wprost, łatwy do wykrycia.

    Widziałem testy na YT mojego Noxo, nijak się to ma do faktycznego
    bezpieczeństwa przy jeździe z nim.

    > Niestety narazie mozna odniesc wrazenie ze piszesz o uzywaniu sprzetu
    > "od nastu lat" a do tej pory masz slabe pojecie o dosc zasadniczych
    > kwestiach ktore sie z tym wiaza.

    Przecież pisałem, że bez doktoryzowania się to jest malo przydatny bajer.
    A doktoryzować się nie mam zamiaru.

  • 33. Data: 2011-03-01 16:36:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-01 15:54, Cavallino wrote:

    > Tak.
    > Strzał idealnie na wprost, łatwy do wykrycia.

    Heh. Dlugi luk drogi, przenosny FR, detekcja z kilometra z sygnalem
    przez caly czas = "latwe do wykrycia".
    http://www.youtube.com/watch?v=jbyAWTTp49U - 800m i prosta, pewnie tez
    tendencyjna pokazowka :). I pewnie jeszcze nie widzisz jak sygnal
    zwieksza sie wraz ze zblizaniem i jest to pewnie mylaco podobne
    do byle stacji benzynowej? :)

    I gdzie tu ta "informacja ze wlasnie zostales zmierzony"?

    Jak ktos nie umie rozroznic takich sygnalow to z pewnoscia musi
    sobie rowniez kiepsko radzic z korzystaniem z wbudowanych w zderzak
    czujnikow parkowania ;). Jak nic - idac tym tropem - potrzebny
    doktorat.

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2011-03-01 17:39:13
    Temat: Re: Antyradar - od?wieżamy temat
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    elmer radi radisson wrote:

    > Wciaz sa - zamiast wydawac kase na RDD, sluzby kupuja sprzet do
    > pomiaru predkosci gdzie robota jest prosta i przyjemna a klient
    > do strzyzenia pcha sie sam. Zreszta wyszly z (po czesci slusznego)
    > zalozenia ze skoro sztandarowa bronia drogowki sa wideorejestratory to
    > detektorami sie nie trzeba za bardzo przejmowac i wystarczy (w sporej
    > czesci niesluszne, ale co tam) dyskredytowanie ich skutecznosci.

    Posiadacz antyradaru wie o tym, że jadące za nim auto to tajniak z
    wideorejestratorem (wideorejestrator pokazuje prędkość, zakładam że nie
    wylicza jej z graficznej analizy filmu, tylko bierze z radaru).
    Powiedziałbym, że po części słabo z tym dyskredytowaniem;)

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 35. Data: 2011-03-01 18:27:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Mar 2011 17:39:13 +0100, nalesnik wrote:
    >Posiadacz antyradaru wie o tym, że jadące za nim auto to tajniak z
    >wideorejestratorem (wideorejestrator pokazuje prędkość, zakładam że nie
    >wylicza jej z graficznej analizy filmu, tylko bierze z radaru).

    Do niedawna jezdzily u nas tylko takie urzadzenia, w ktorych tajniak
    musial sie trzymac w stalej odleglosci, a VR mierzyl predkosc wlasna
    radiowozu. I nic nie emitowal.

    Teraz masz kilka takich z radarem na pokladzie, ale to moze byc jak z
    suszarka - jeden pik i syrena z tylu.
    Albo jak z FR - jedziesz, pika, zwalniasz, przestaje pikac i nawet nie
    zauwazyles skad. A oni z przeciwka jechali.

    J.

  • 36. Data: 2011-03-01 19:54:39
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-28 10:16, MS pisze:

    > Ok w sumie racja, chciałem tylko gadżet który będzie informował czy
    > budka zurad jest pusta czy wypełniona.

    Pamiętaj jeszcze o takich foto"radarach" jak ten w Tarczynie DK nr 7
    gdzie masz pętle indukcyjne w asfalcie. :) Żadnych to fal nie wysyła a
    aby to oszukać musisz się wyposażyć w degausser ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 37. Data: 2011-03-01 20:43:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > http://www.youtube.com/watch?v=jbyAWTTp49U - 800m i prosta, pewnie tez
    > tendencyjna pokazowka :).

    Dokładnie.
    Sprawdzone w praktyce.

    >I pewnie jeszcze nie widzisz jak sygnal
    > zwieksza sie wraz ze zblizaniem i jest to pewnie mylaco podobne
    > do byle stacji benzynowej? :)

    Nigdy nie pisałem, że foto na wprost jest podobne do stacji benzynowej -
    uważaj na co odpowiadasz, jeśli chcesz poważnie dyskutować.

    > I gdzie tu ta "informacja ze wlasnie zostales zmierzony"?

    Do tego potrzebne jest inne ustawienie sprzętu mierzącego.
    Nie wiem co ma straż miejska w Poznaniu, ale naprawdę, gdy ustawią się na
    Krzywoustego przy McDonalds to wychwytuję to w ostatnim momencie.
    Dokładnie takim AR jak ten z powyższego linku.
    Który notabene przy foto ustawionym na wprost zachowuje się podobnie jak na
    tym YT, o ile jest w funkcji Highway rzecz jasna.

  • 38. Data: 2011-03-01 20:44:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nalesnik" <m...@o...o2.o2.o2.pl> napisał w wiadomości news:

    > Posiadacz antyradaru wie o tym, że jadące za nim auto to tajniak z
    > wideorejestratorem (wideorejestrator pokazuje prędkość, zakładam że nie
    > wylicza jej z graficznej analizy filmu, tylko bierze z radaru).

    Źle zakładasz.

    Dopiero nowe Alfy mają radary na pokładzie.

  • 39. Data: 2011-03-02 12:47:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-01 20:43, Cavallino wrote:

    > Dokładnie.
    > Sprawdzone w praktyce.

    Ale co "sprawdzone w praktyce", bo juz nie rozumiem? Te filmy to nie
    jest niby empiryczny dowod przeczacy Twoim wywodom? To jakies nietypowe
    sytuacje? W szczegolnosci w jakis sposob niezgodne z tym o co pytal
    watkotworca, gdy Ty probowales odwodzic/dowodzic mu co innego? :)

    > Nigdy nie pisałem, że foto na wprost jest podobne do stacji benzynowej -
    > uważaj na co odpowiadasz, jeśli chcesz poważnie dyskutować.

    Ja dyskutuje powaznie i merytorycznie, za to Ty sie oddalasz od tematu.
    Odnosze sie do tego co pisales wczesniej, ze sygnalu nie sposob odroznic
    od tego ktory emituja rozsuwane drzwi wobec czego rzekomo alarmy bywaja
    bezuzyteczne. Otoz owszem, widoczne na filmach narastanie sygnalu jest
    wylacznie typowym przejawem pracy FR. Czujniki drzwi na stacjach paliw
    nie daja takiego sygnalu. Zatem: jesli tylko dysponuje sie wiedza
    na poziomie umiejetnosci interpretowania sygnalu z czujnikow parkowania,
    to interesujacy sie choc kapke tym jak posiadane przez niego urzadzenie
    dziala, uzytkownik jest w stanie wyciagnac z sygnalu wnioski. Doktoraty?
    Zbedne. Chyba ze mamy zalozyc wyjsciowy poziom inteligencji kierowcow
    na poziomie kudlatego pozeracza bananow.

> [...]
    > na Krzywoustego przy McDonalds to wychwytuję to w ostatnim momencie.
    > Dokładnie takim AR jak ten z powyższego linku.

    Pisales zdaje sie cos o posiadaniu Noxo, na podanych filmach sa inne
    urzadzenia - to juz tak na marginesie.

    > Który notabene przy foto ustawionym na wprost zachowuje się podobnie jak
    > na tym YT, o ile jest w funkcji Highway rzecz jasna.

    To nie kwestia kata ustawienia bo te urzadzenia zawsze ustawia sie w
    jeden okreslony sposob, pod katem i to wlasciwym - inaczej nie beda w
    stanie prawidlowo przeprowadzic pomiaru i wykonac zdjecia. Przy
    wiekszym kacie pozostaje mniej czasu od dokonania efektywnego pomiaru
    do fotki co po prostu skutkuje tym ze pojazd nie zlapie sie w kadr
    prawidlowo i cala sesja nada sie do kosza. Poza tym wiekszy kat w
    zwiazku z efektem kosinusa daje odchylke pomiaru zanizajac w pewnym
    stopniu jego wartosc.

    Tak w ogole co oznacza "na wprost"? Na jezdni? Na wysepce czy luku
    drogi by celowal frontalnie? Nic takiego nie ma.
    "Na wprost" FR sie nie ustawia - byc moze tak to wyglada patrzac na
    obudowe, ale pracujace wewnatrz jej urzadzenie pracuje pod katem w
    stosunku do jezdni. Jedyny rejestrator potrafiacy mierzyc
    na wprost to urzadzenie zbudowane w oparciu o Iskre/Radis. Stad
    wlasnie pakuje sie je do radiowozow.

    CO do skutecznosci detekcji w tym przypadku kwestia dotyczy po prostu
    pasma Ka, w odroznieniu od K. W Poznaniu SM posiada Multanove - to jest
    akurat jedno z trudniej wykrywalnych urzadzen. Wiec pod tym wzgledem nie
    ma co porownywac z Fotorapidem. Poza tym to SM urzadzenie czesto
    zastawia swoim pojazdem co tez oslabia sygnal. Co nie zmienia faktu
    ze przyzwoite urzadzenie wciaz dokona tu detekcji z ~300m.

    Po za tym, jak widac na przykladzie podanych filmow, jaki by kat
    ustawienie nie byl detekcja potrafi sie odbyc z wielu setek metrow. Bo
    tak wiazka na taka odleglosc ma szerokosc kilku stodol, dodatkowo czesto
    zapewniajac znaczna ilosc odbic sygnalu. Bardziej niz kat
    ustawienia pod katem detekcji licza sie warunki otoczenia i istniejace
    przeszkody. Najwazniejsze zaczyna sie od tego, ze urzadzenie wystawiono
    przodem w kierunku z ktorego sie nadjezdza.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2011-03-02 13:07:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    g> napisał w wiadomości

    > Ale co "sprawdzone w praktyce", bo juz nie rozumiem?

    Że w takich warunkach jak na filmach to tak właśnie działa.
    A w gorszych już niekoniecznie.

    > Te filmy to nie jest niby empiryczny dowod przeczacy Twoim wywodom?

    Nie.
    To tak jakbyś twierdził, że A klasa bez ESP świetnie jeździ, bo się na
    prostych nie wywraca.

    >To jakies nietypowe
    > sytuacje?

    Co znaczy typowe?
    W takich punktach nie zdarzyło mi się wpaść, ale też rzadko dzięki AR.
    W innych - jak najbardziej, również z włączonym AR.

    >W szczegolnosci w jakis sposob niezgodne z tym o co pytal
    > watkotworca, gdy Ty probowales odwodzic/dowodzic mu co innego? :)

    Fakt, że on chce wężej niż ja traktować AR, więc pewnie będzie bardziej
    zadowolony.
    Ja nie jestem.

    > Odnosze sie do tego co pisales wczesniej, ze sygnalu nie sposob odroznic
    > od tego ktory emituja rozsuwane drzwi wobec czego rzekomo alarmy bywaja
    > bezuzyteczne.

    Nie pisałem przecież o FR ustawionym na wprost, wyraźnie była mowa o
    suszarkach.

    > Pisales zdaje sie cos o posiadaniu Noxo, na podanych filmach sa inne
    > urzadzenia - to juz tak na marginesie.

    Nie, ostatni link który zapodałeś to był właśnie Noxo 100, dokładnie taki
    jak mój.

    > To nie kwestia kata ustawienia

    Jest.
    A jeśli nie, to czego Twoim zdaniem?

    > Przy
    > wiekszym kacie pozostaje mniej czasu od dokonania efektywnego pomiaru
    > do fotki

    Ale też przy drodze z 3 pasami w każdym kierunku poważnie ogranicza ilość
    samochodów na fotce.
    Czyli ułatwia pracę strasznikom.

    > Tak w ogole co oznacza "na wprost"?

    To znaczy że pod małym kątem w stosunku do drogi.

    >W Poznaniu SM posiada Multanove

    Tylko to?

    >- to jest
    > akurat jedno z trudniej wykrywalnych urzadzen.

    Niemniej na YT są filmiki w których Noxo radzi sobie z nią odpowiednio
    wcześnie.
    A ja wiele razy mijając śmietnik w tym konkretnym miejscu usłyszałem kilka
    piknięć jedno po drugim i koniec, nie wiem czy nie było sytuacji w której
    nie usłyszałem NIC (tryb City).

    >Najwazniejsze zaczyna sie od tego, ze urzadzenie wystawiono
    > przodem w kierunku z ktorego sie nadjezdza.

    No właśnie nie do końca zawsze jest przodem.
    Ten ustawiany na Krzywoustego jest bardziej bokiem niż przodem.