  • 51. Data: 2017-01-08 21:59:58
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 21:46:19 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > Przy słaby sygnale tylko kierunkowe :) o dyżym zysku tak aby wzm nie
    > wzmacniał tylko szumów.

    Ale on mialby sygnal doskonaly, tylko to zasloniecie.
    To gdzie skierowac te kierunkowa - w przeslone ?

    > Nie ma ceramicznych TV :) a jak są w telefonach to na wyższe pasma.

    No to trzeba zrobic :-)

    Tylko czy one lepsze beda ? Watpie.

    dajniki-etap-2/
    frowa-dvb-t/mux-8/

    > Zwrotnica to robi :)

    Ale ja bym chcial sprytniej - np dwa poziome dipole rozstawione w
    pionie, dla UHF zwrotnica sumuje sygnal z dipoli, a dla VHF
    wykorzystuje pionowe kable laczace jako pionowy dipol ...

    J.

  • 52. Data: 2017-01-08 22:11:41
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Akurat ją robiłem dla kolegi więc wiem co ona potrafi, nadajnik widoczny,
    > odległość 15km a antena bez wzm nie działa, że to kolega to się pomęczyłem
    > aby mu ją ustawić, normalnie dla ludzi daję yagę i po problemie.
    Mam małą Yagę ze wzmacniaczem (na dwa TV) i starą siatkę kilka metrów
    obok do innego TV. Niestety na obu czasem rwie obraz. A siła i jakość
    sygnału na max.

    > Kilka anten to z całym szacunkiem trochę słabe masz doświadczenie ;) ja tyle
    > robię bliższym i dalszym znajomym rocznie nie zajmując się tym zawodowo :)
    > chociaż kiedyś więcej tego robiłem a pamiętam jeszcze czasy kabla
    > symetrycznego 300om i folii alu do wzm sygnału na nim :)
    Nie licytujmy sie bo to głupio wyglada. Te kilka anten to tylko u mnie.

    Wojtek

  • 53. Data: 2017-01-08 22:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:23:26 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    dajniki-etap-2/
    frowa-dvb-t/mux-8/

    > Interesujące. Mój RTCN ma poziomo :D
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Mys%C5%82owice

    No to masz szczescie. Ciekawe co tak zmieniaja.

    A przy okazji widze ciekawostke
    https://emimaps.emitel.pl/

    Wroclaw/Sleza. Nadajnik/antena 99m n.p.t

    Tylko nie mowia, ze maszt ustawiony na szczycie gory, jakies 600m nad
    poziomem okolicy.

    J.

  • 54. Data: 2017-01-09 01:21:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Trzeba by było. Tą anteną kierunkową kręciłem nie raz i nie tylko ja.
    > Po paru miesiącach się nudzi - uwierz mi.

    W pełni ci wierzę - sam znam ten ból.
    Choć mimo wszystko stawiałbym na długą kierunkową. Ale w sumie rzeczywiście,
    niezbyt do zastosowania w górach, bądź podobnym środowisku, tam gdzie pogoda
    ma istotny wpływ na propagację. To siata po prostu oszczędza kręcenia, sama
    w sobie raczej lepszą nie będąc.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 55. Data: 2017-01-09 01:33:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak wszędzie na początku, daj im szansę. Ale rozrzucenie kanałów po całym
    > paśmie z różną polaryzacją jest złośliwe. Przyznasz? I nie mogli

    Popieram. Wszędzie, rozstrzeliwanie po całej numeracji, nawet w kablówce mam
    TVP kilka tu, kilka tam, kilka w ogóle gdzieś w puszczy, czemu nie można
    tego zgrupować obok siebie?
    Mam multiroom, dwa różne dekodery (błagam, nie bierzcie Horizona, tak
    pojebanego urządzenia nie widziałem wcześniej), na każdym z nich inaczej
    rozpołożone programy. Uważam to właśnie za złośliwość.

    > od razu podać podziału, przecież nie dawno były robione nowe instalacje, a
    > teraz znowu trzeba grzebać przy antenach.

    Wiesz, wół pierdzi, stodoła słucha. Pewnie jak projektowanie nowoczesnych
    makabrył - pan architekt kupił małego kotka i nie ma pomysłu, puszcza
    kociaka po projekcie, gdzie ten narobi, tam stawia budynek/obiekt.
    Obrzydlistwo obrzydlistwa obrzydlistwami pogania... To co, lista programów,
    proszę, przypisujemy kanały, wiec oto rzucamy kostką, a jak się numer
    powtórzy, to rzucamy jeszcze raz, do skutku... A polaryzacja - Pan
    Projektant dziabnął halbę i jaka polaryzacja będzie, zdecyduje o tym moment,
    w którym kiwający się na lewo i prawo pan wybeł(ko)ta "MAM", taka
    polaryzacja, jak jego nachylenie do chodnika/trawnika w tym momencie. A
    userostwo pokornie się dostosuje, ma wybór?

    Tak, w złośliwy sposób przedstawiłem moje przypuszczenia, że odnieść można
    wrażenie, iż przydziałami rządzi raczej przypadek, wolny wybór, niż zbadany
    i przemyślany ku ogólnemu dobru problem.

  • 56. Data: 2017-01-09 09:12:51
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-06 20:41, Sebastian Biały wrote:
    > Cześć.
    >
    > Pełno wszedzie anten róznego typu. Od siatkowych, przez kierunkowe po
    > panele i fikusne kształty.
    >
    > Chciałbym kupic możliwie zgrabna antenę.

    Zrób to sam ;-)
    http://dino.inosak.org/dokumentacje/antena.pdf

    Włodek

  • 57. Data: 2017-01-09 15:38:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-01-2017 o 17:36, wowa pisze:
    > Zanim zaczniesz wydatki przeczytaj to
    > https://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doubleb
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/
    > i artykuły powiązane. Może da się opędzić małym kosztem. Sam na wiosnę
    > będę robił próby. Mam zasłonięty widok na maszt i nie ma od czego odbić
    > :( A tak nawiasem mówiąc, to ten podział pasma to jest czysta urzędnicza
    > złośliwość. Dlaczego w jednym regionie te kanały nie mogą być obok
    > siebie? Jedna antena i masz wszystko. I jeszcze różna polaryzacja!
    > Czyste k@#$$%%wo! Albo szwagier chce zarobić na antenach.
    > Wojtek

    Też miałem zamiar wskazać ten link ale najpierw postanowiłem przejrzeć
    wszystkie odpowiedzi :)
    P.G.

  • 58. Data: 2017-01-09 16:21:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 08-01-2017 o 21:41, Janusz_k pisze:
> [...]
    > widoczny, odległość 15km a antena bez wzm nie działa, że to kolega to
    > się pomęczyłem aby mu ją ustawić, normalnie dla ludzi daję yagę i po

    Może ten nadajnik jakiś słaby.
    Brat sprawdził chyba 2 kupne pokojowe a potem zrobił tę i powieszona na
    klamce od okna mu śmiga bez problemów (16 km od nadajnika, nadajnik
    zasłonięty równoległym budynkiem). Już kilku jego sąsiadów korzysta
    właśnie z tej anteny.
    Może niektóre pokojowe lepsze od niej ale na pewno nie wszystkie, a nie
    wiemy jakie zostały sprawdzone.

    Akurat miesiąc temu kombinowałem z uruchomieniem sobie odbioru TV. Nie
    próbowałem innej tylko od razu tę. Gdańsk, parter, 16km od nadajnika w
    Chwaszczynie. W oknie po przeciwnej stronie niż nadajnik odbiera słabo
    (co chwilę zaniki), ale za to przeszukanie wyłapało też jakieś dalsze
    nadajniki, ale też słabo.
    Powiesiłem w oknie po stronie nadajnika (wg mapy prosta do nadajnika
    ociera się o krawędź innego budynku - w sumie nie mogę powiedzieć, ani,
    że jest widoczność, ani, że jej nie ma - ja z okna masztu nie widzę),i
    wpiąłem się w kabel od instalacji TV, która już nie jest używana, aby
    przenieść sygnał na tę druga stronę. Przypuszczam, że kabla jest ok 20m.
    Działa dobrze.

    Tego MUX8 też łapie, choć gabaryty anteny ewidentnie niedopasowane. Dla
    głównych MUX tuner pokazuje poziom sygnału rzędu 80%, a dla MUX8 rzędu
    15%, ale działa.
    P.G.

  • 59. Data: 2017-01-09 18:42:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 01:21, HF5BS pisze:

> [...]
    > środowisku, tam gdzie pogoda ma istotny wpływ na propagację. To siata po
    > prostu oszczędza kręcenia, sama w sobie raczej lepszą nie będąc.

    No właśnie, góry
    Sam tak teraz czytam ten temat bo też mam problem.
    W jednej lokalizacji miałem tak, że bezpośrednio widoczność była na
    Jelenia Góra Śnieżne Kotły (47,4km) a dobrze odbierało się ze Ślęży
    (36km) będącej za górą. Przyszła teraz zima, nie wiem co się stało,
    zniknęły MUX-1 na kanale 55 pod koniec listopada, MUX-2 na kanale 58
    działa dobrze.
    Anteny (siatki) nie ruszałem, przeszukałem pasma i powybierałem te z
    Jeleniej i gra muzyka.

    A teraz problem u rodziców. Zrobili instalację na dachu i chodziła
    również do listopada. Odbierało MUX'y ze Ślęży. MUX-1 (k.55) również
    zniknął pod koniec listopada (czyli coś zbabrali na Ślęży, bo zgasło w
    tym samym terminie), MUX-2 (k.58) oraz reszta działa.
    Przyszły teraz mrozy, i w największy mróz 6-7 styczeń odleciał MUX-1.
    Został tylko MUX-3 na kanale 25 i MUX-8 lokalnie z góry Chełmiec
    (Wałbrzych). Puściły mrozy, z -20 zrobiło się -8 stopni i MUX-1 wrócił,
    MUX-2 dalej nie ma.

    No i teraz mam zagwozdkę. Budynek w dołku, Jelenia Góra, Śnieżne Kotły -
    49,2km za górą. Wrocław, Ślęża - 33km za górą, Kłodzko, Czarna Góra to
    już w ogóle odpada, 71km za duużym wzniesieniem.

    Teraz jest jakaś tam kierunkowa zrobiona, chyba trzeba swoją instalację
    na jakiejś siatce co pozbiera ile się da zrobić.
    No i inwestować w Telmora czy z marketu za 25zł...

    --
    Irokez

  • 60. Data: 2017-01-09 19:27:56
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 22:11, wowa pisze:
    > Mam małą Yagę ze wzmacniaczem (na dwa TV)
    A jak masz rozdzielony sygnał?

    > i starą siatkę kilka metrów
    > obok do innego TV.
    Siatki są generalnie słabe ze względu na szeroką wiązkę,
    łapiesz wszystko z okolicy a potem wzm ci to wzm i jeszcze czasami
    miksuje przesterowany, yaga duża załatwia takie problemy.

    --
    Pozdr

    Janusz_k