  • Data: 2017-01-08 15:39:55
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:o4t280$agh$1@node1.news.atman.pl...

    > Tak, zabudowa jednorodzinna, dołek.

    Kojarzę, jak to może być...

    > Wiem o tym. Mam z resztą zarowno wzmacniacz jak i symetryzator w pewnej
    > znalezionej na strychu antenie siatkowej. Wiem już jednak ze siatkowa
    > działa kiepsko. O ile w normalny dzień odbiera to w deszcz, snieg są
    > zakłucenia. Wzmacniacz polepsza wtedy odbiór, ale jak jest ładnie to
    > pogarsza :D

    Czyli margines jest niewielki... W sumie, gdybym mógł, to jeśli to możliwe,
    regulowałbym tłumikiem, a dopiero ewentualnie potem wzmacniaczem - zdaję
    sobie sprawę, że niekiedy nie da się uniknąć zastosowania, to "inna para
    kaloszy", niż sytuacja, gdzie zamiast porządnie ustawić antenę, stosuje się
    zasadę "no, to wzmocnimy".

    > :D Swego czasu pobliski zakład pogrzebowy posiadał CB z duzym
    > wzmacniaczem. Na tyle dużym że słychać go było od CB po FM co ileśtam MHz.
    > Logistyka pogrzebowa zakłucała odbiór Radia Maryja. Właściciel, co

    Ciekawe, co robiło za heterodynę :)

    > potem opisano w prasie, tłumaczyłsię że mial tylko wzmacniacz do
    > odbierania :D Tłumaczenie interesujące, ale podobno ten wzmacniacz do

    Taaa... oczywiście... i miał ciekły azot do kąpania swoich Ga-As-FETów... :P

    > odbierania miał na obudowie 100W ...

    No widzisz, jaki skuteczny? :)
    Sprzed hmm... ok. 20 lat, może 25 kojarzę, że było zatrzęsienie kaloryferów
    produkcji bodajże włoskiej, rzecz jasna, bez filtrów, lub jakieś totalne
    chujówki, szerokopasmowe, zdaje mi się, że właśnie setki. Skutki łatwo sobie
    wyobrazić. Podobno potrafiły się wzbudzić i sygnał taki wracał się na
    wejście, nie muszę mówić, co wtedy działo się z radiem...

    > Przydałby się wzmacniacz od 0 do max regulowany. Niestety dwa które mam
    > nie jadą od zera, przypuszczam że to cieżko zrobić tak zakres regulacji.

    No, w Twojej sytuacji, to rzeczywiście widać konieczność. To jak już, to coś
    porządnego, a nie gówno, które kiedyś siedząc na kasiorze w (bodajże tam)
    Oszą koło EC Żerań, miało podane 95 dB, a była to płyteńka, z maleńkim
    tranzystorem, czy może dwoma, nie pomnę, a jedynym obwodem robiącym za
    strojony, był symetryzator antenowy. Zero ekranu, cena 20 PLN.

    > Nic to, bede jeszcze walczył z ta siatkową co mam a w razie czego rzucę
    > sie na jakiś długaśny kawałek aluminium.

    Szansa jest z siatą. Kusi mnie powizować ją we wszystkie strony świata.
    Rezultat potrafi zaskoczyć.

    > Dzięki.

    Powodzenia.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.