  • Data: 2017-01-08 06:00:18
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i116kd-pp3.ln1@autostopem.przez.galaktyke.org..
    .
    > Jak z odbić to dobre podobno są logarytmiczno - periodyczne. Mam taką za
    > oknem i skierowana jest na blok na przeciwko odbierając z odbić i na
    > razie jest ok. Podobno są to anteny szerokopasmowe.
    >
    > O tą mam:
    > http://www.hollex.pl/anteny-tv-naziemnej-dvb-t/szero
    kopasmowe/346-antena-szerokopasmowa-mlog-6-60

    IMHO, to taka równomiernie szeroka ona nie jest, ale już bliższa jest
    "ideału" - kompromisowa, trochę za prosta na równomierne pokrycie pasma.
    Więc tu już widzę szansę, że zadziała, jak oczekujemy, choć nie z jednakową
    siłą i WFS w dziedzinie przenoszonego zakresu częstotliwości. Z tym "nie
    wymaga symetryzatora" to wydaje mi się to nieco na wyrost uproszczeniem, ale
    tej to chociaż skłonny jestem dać szansę.
    O co mi w tym wszystkim chodzi - każda antena "wielo/szeroko-pasmowa" jest
    kompromisem konstrukcyjnym, również moja KF-owa - ma 7.3 m długości, a
    pokrywa jakoś tak od 3 do chyba ok. 100 MHz, czy 50-kilku, musiałbym do
    notki spojrzeć. Jest rzeczą jasną, że ma to swoje konsekwencje.
    Więc jeśli widzę, że np. mając kilka reflektorów, to ma je wszystkie
    jednakowej długiści, to samo z direktorami i radiatorem, jeśli ktoś opisze
    to jako szerokopasmową, to mam po prostu wątpliwości, jako sceptyk, czy tak
    jest rzeczywiście. Tutaj są różne długości, więc ma to szansę.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.