  • 21. Data: 2024-07-29 10:23:30
    Temat: Re: Antena UKF
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 10:17, J.F pisze:

> [...]
    b88-108s_l1_p7958.html

    > Tylko zysk mają mierny. -6 dB ... to w ogóle jest zysk, czy strata?
    > Jesli odległość jest problemem, to raczej nie pomoże. O tyle fajna, ze
    > stosunkowo nieduża.
    Można dołożyć wzmacniacz płytkowy.

    Trybik mieszka w Słupcy (wlkp) i pisał, że radio samochodowe koło
    garażu, odbiera dobrze. W garażu nie odbiera. Do dużego nadajnika w
    Śremie ma ok 50km do Poznania dalej ale ma też inne przekaźniki
    niedaleko siebie. Ta antena odbiera dość dobrze, nawet ze
    100km/testowane. Zależne jest to oczywiście od czułości tunera.
    --
    Pixel(R)??

  • 22. Data: 2024-07-29 10:54:40
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > To może pokaż ten nietypowy wtyk.
    >

    > Robert

    Spróbuje opisać, jest ono bardzo podobne do tych z telewizorów, tylko
    minimalnie mniejsze, i tu by jeszcze dało się coś wykombinować,
    największy problem to ten bolec w środku, w odróżnieniu od tego
    telewizyjnego jest to taki nikczemniej wielkości pręcik

  • 23. Data: 2024-07-29 10:55:20
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 28.07.2024 o 13:10, Cezar pisze:
> [...]
    j-dwupasmowej-ground-plane-vhf-uhf/

    > Jest - stream z internetu.
    >
    > c.

    A co lepiej kupić, następną wieżę czy streamingowy osprzęt do
    posiadanej? Bo ta druga odpada, za bardzo niedzisiejsza już.

  • 24. Data: 2024-07-29 10:56:09
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Z wewnątrz raczej nie.
    >

    > Robert

    Zdaje się zgodnie z prawami fizyki zwiększenie powierzchni antenowej
    chyba powinno poprawić siłę sygnału..

  • 25. Data: 2024-07-29 11:00:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2024 10:54:40 +0200, Trybun napisał(a):

    > Spróbuje opisać,

    Cholera, co, nie masz telefonu z aparatem? Zrób zdjęcie i wywieś na
    jakiejs stronie od tego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2024-07-29 11:02:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2024 10:56:09 +0200, Trybun napisał(a):

    > Zdaje się zgodnie z prawami fizyki zwiększenie powierzchni antenowej
    > chyba powinno poprawić siłę sygnału..

    Zwiększenie apretury a nie powierzchni :) Ale w twoim przypadku to
    raczej zwiększenie kierunkowości a tym samym zysku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2024-07-29 11:40:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 11:02:56 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zwiększenie apretury a nie powierzchni :)

    A apretura to ?

    > Ale w twoim przypadku to
    > raczej zwiększenie kierunkowości a tym samym zysku.

    Tak, tym niemniej ... a jaką powierzchnię ma prętowa antena?
    A Yagi?
    Albo inaczej - z jakiej powierzchni "zbiera moc" :-)

    J.

  • 28. Data: 2024-07-29 11:48:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 10:54:40 +0200, Trybun wrote:

> [...]
    > największy problem to ten bolec w środku, w odróżnieniu od tego
    > telewizyjnego jest to taki nikczemniej wielkości pręcik

    W TV było stosowanych kilka typów.

    No cóż - pewnie masz jakies standardowe, ale tych standardów tez jest
    już duzo.

    A na gwint? Bo dość typowe w kablówkach jest tzw "nakręcane" typ F
    - gdzie ten wewnętrzny pręcik to po prostu środkowy drut kabla.

    J.

  • 29. Data: 2024-07-29 11:49:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jul 2024 11:40:25 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo inaczej - z jakiej powierzchni "zbiera moc" :-)

    Albo antena z rtęci, ta dopiero podobno zbiera moc.
    Jest jakaś graniczna liczba anten aby wszystkie zebrały cała moc
    nadaną z nadajnika i kolejna już nie byłaby w stanie nic odebrać? To
    się powinno dać policzyć, średnia moc sygnału w antenie jest
    określona.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2024-07-29 12:33:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jul 2024 11:49:15 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > nadaną z nadajnika i kolejna już nie byłaby w stanie nic odebrać? To
    > się powinno dać policzyć, średnia moc sygnału w antenie jest

    W przypadku anten czaszowych, to tak - trzeba ich zebrac tyle, żeby
    szczenie wypełnić sfere dookoła nadajnika i nic się nie prześlizgnie
    :-)

    Ale w przypadku dipoli prętowych?

    Mam taką teoryjkę, ze w takim dipolu odbiorczym obciążonym, jednak
    jakis prąd płynie i one powinien nadawać falę el-m.
    Razem z nadajnikiem to tworzy w dalszej odległości wzór
    interfefencyjny - gdzieś osłabi, gdzieś wzmocni.
    I to nie tylko "za anteną".
    Sumarycznie nastąpi jednak osłabienie?

    A co będzie, jak takich odbiorników będzie duzo?

    J.