  • 1. Data: 2012-01-27 10:42:32
    Temat: Android - synchronizacja kalendarza z własnym serwerem
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    czy ktoś spotkał działający program na Androida 2.1 (najlepiej
    rejestrujący własny typ konta do obsługi kalendarza), który umożliwia
    synchronizację za pomocą jakiegoś otwartego protokołu - np. CalDAV albo
    KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim serwerem, z pominięciem
    wszelkich chmur itp.

    Dotychczas znalazłem takie rozwiązania:
    1. kolab-android
    http://code.google.com/p/kolab-android/downloads/lis
    ale u mnie niestety po restarcie telefonu zaczął rzucać FC podczas
    synchronizacji (ustawienia IMAP odczytuje poprawnie).

    2. CalDAV-Sync beta
    https://market.android.com/details?id=org.dmfs.calda
    v.lib&hl=en
    Wymaga Androida 2.2, a mam 2.1

    Na polskim androidowym forum szukałem - znalazłem tylko wzmiankę o tym
    drugim.

    Uprzedzając fanów Apple - wiem, że iPhone ma wbudowaną obsługę CalDAV,
    ale to nic nie wnosi do tematu.

    Dzięki za pomoc.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2012-01-27 11:13:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:42:32 +0100, Jacek Midura napisał(a):

> [...]
    > synchronizację za pomocą jakiegoś otwartego protokołu - np. CalDAV albo
    > KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim serwerem, z pominięciem

    Ten program nazywa się Exchange :-)
    Android ślicznie się z nim synchronizuje, w dodatku nie tylko kalendarz,
    ale jeszcze kontakty i poczta.
    Protokół może nie jest specjalnie otwarty, ale za to fabrycznie
    zaimplementowany w Androida.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2012-01-27 11:32:52
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2012-01-27 11:42, Jacek Midura pisze:

> [...]
    > ale u mnie niestety po restarcie telefonu zaczął rzucać FC podczas
    > synchronizacji (ustawienia IMAP odczytuje poprawnie).

    Nie używałem.

    > 2. CalDAV-Sync beta
    > https://market.android.com/details?id=org.dmfs.calda
    v.lib&hl=en
    > Wymaga Androida 2.2, a mam 2.1

    Używam. Działa poprawnie, mimo że to beta, ale na wersji 2.2 i 2.3. Na
    2.1 nie próbowałem. Może da się zrobić upgrade Twojego telefonu do 2.2?

    Marek

  • 4. Data: 2012-01-27 13:52:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-27, o godz. 11:42:32
    Jacek Midura <j...@...krakow.pl> napisał(a):

> [...]
    > synchronizację za pomocą jakiegoś otwartego protokołu - np. CalDAV
    > albo KOLAB? Chciałbym synchronizować telefon ze swoim serwerem, z

    Klient Exchange - przy czym nie musisz oczywiście używać po stronie
    serwera Exchange. Używam dla kilkudziesięciu telefonów (nie tylko
    Android ale też iPhone) w połączeniu z VMware Zimbra. Synchronizuję
    pocztę, kalendarze i książki adresowe.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2012-01-27 13:59:32
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-01-27, o godz. 12:32:52
    MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał(a):

    > Używam. Działa poprawnie, mimo że to beta, ale na wersji 2.2 i 2.3.

    A czy ma inteligentną synchronizację czy tylko alternatywy "phone always
    wins" i "server always wins"? CardDAV-Sync tego samego autora ma tylko
    to drugie podejście - trzeba się pilnować żeby nie stracić zmian przy
    najbliższej synchronizacji. Jakby chcieć synchronizować więcej niż
    jedno urządzenie to już w ogóle marnie wygląda.

    > Na 2.1 nie próbowałem. Może da się zrobić upgrade Twojego telefonu do
    > 2.2?

    Niestety, zablokowany bootloader, telefon dość niszowy. Chyba pora
    nauczyć się programować pod Androida i dopracować tego Kolaba (jego
    zaletą jest to, że nie wymaga specjalnego serwera DAV, wystarczy zwykłe
    konto IMAP, no i synchronizuje inteligentnie).

    --
    Jacek Midura

  • 6. Data: 2012-01-27 14:19:43
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-01-27, o godz. 14:52:03
    Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał(a):

    > Klient Exchange - przy czym nie musisz oczywiście używać po stronie
    > serwera Exchange.

    Bomba! Na to nie wpadłem, że za serwer Exchange może robić jakiś open
    source. Idę czytać o Citadelu czy innym Open-Xchange.

    Wielkie dzięki.

    --
    Jacek Midura

  • 7. Data: 2012-01-27 14:36:54
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2012-01-27 14:59, Jacek Midura pisze:

> [...]
    > najbliższej synchronizacji. Jakby chcieć synchronizować więcej niż
    > jedno urządzenie to już w ogóle marnie wygląda.

    Co masz na myśli pisząc "inteligentna synchronizacja"? Opcja
    "Phone/Server always wins" dotyczy sytuacji, w której jedno zdarzenie
    zostało rozbieżnie zmodyfikowane w dwóch źródłach i trzeba JAKOŚ
    rozwiązać konflikt. Nie spotkałem się z sytuacją, by jakieś zmiany mi
    zniknęły.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2012-01-27 14:42:06
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

> [...]
    > serwera Exchange. Używam dla kilkudziesięciu telefonów (nie tylko
    > Android ale też iPhone) w połączeniu z VMware Zimbra. Synchronizuję

    Akurat protokół Exchange Zimbra supportuje tylko w płatnej wersji.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2012-01-27 15:20:31
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-27, o godz. 15:42:06
    MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał(a):

    > Akurat protokół Exchange Zimbra supportuje tylko w płatnej wersji.

    Wiem. Zimbry użyłem jako przykład. Przy okazji Zimbra Open Source
    umożliwia synchronizację via iCal a CalDAV.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2012-01-27 15:51:01
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-01-27, o godz. 15:36:54
> [...]

    > zostało rozbieżnie zmodyfikowane w dwóch źródłach i trzeba JAKOŚ
    > rozwiązać konflikt. Nie spotkałem się z sytuacją, by jakieś zmiany mi

    Masz rację, nie wiem czemu myślałem że to ustawienie dotyczy także
    jednostronnych zmian (byłoby to rzeczywiście prymitywne).

    --
    Jacek Midura