-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <2...@g...com>
Date: Sat, 5 Oct 2013 22:32:57 +0200
Message-ID: <n4v327yw9rbk$.1det16pxojnkr.dlg@40tude.net>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.88.54
X-Trace: 1381005180 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2196 83.11.88.54:55369
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506485
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 5 Oct 2013 08:30:53 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):
> Witam, chciałbym zapytać szanownych forumowiczów czy wykonalne jest znalezienie
amortyzatorów o regulowanej sile tłumienia do typowego, popularnego samochodu
osobowego ?
Oczywiście :-)
> Konkretnie chodzi o model Mercedes CLK (w209) - bazujący na klasie C Mercedesa.
>
> Czy ktoś może polecić zakład mechaniczny w okolicach Krakowa lub Śląska, który
realizuje zamiany fabrycznych części zawieszenia na zamienniki innych firm ?
>
> Co do samej regulacji - to oczywiście nie chodzi o luksusową regulację z wnętrza
pojazdu, w trakcie jazdy, tylko o potencjalną możliwość regulacji u mechanika.
Jest sporo możliwości, ale musiałbyś też napisać bliżej o co chodzi.
Czyli np. co było nie tak z seryjnym zawieszeniem?
Jakie negatywne zjawiska się pojawiały w jakich sytuacjach, gdzie i jak
jeździsz, czego oczekujesz itd.
Bo w amortyzatorze to nie jest tak prosto że jest sobie jakaś tam siła
tłumienia i im mniejsza tym wygodniej, a im większa tym bardzo sportowo.
Amortyzator ma jakąś tam charakterystykę tłumienia, w zależności od
prędkości i kierunku pracy, droższe warianty również od pozycji w której
się znajduje, jeszcze droższe opcje zwiększają ilość zmiennych, pozwalając
lepiej dobrać pracę zawieszenia do tego czego oczekujesz.
Do tego nie mniej ważny niż dobór amortyzatora jest jeszcze dobór
odpowiednich sprężyn - ich długości, współczynnika sprężystości, wysokości
montażu (stałej, bądź egulowanej - tzw. "gwint").
Najtańsze sensowne rozwiązanie, czy to na ulicę, czy mniej forsownego
sportu to amortyzatory Bilstein B6.
To są amortyzatory rozbieralne (w warunkach specjalistycznego warsztatu -
czyli nie każdy mechanik, a profesjonalne serwisy zawieszenia), dowolnie
konfigurowalne przez zmiany wewnątrz amortyzatora.
Zmieniając tłok i zawory na tłoku można uzyskać praktycznie dowolną
charakterystykę zależną od prędkości - od progresywnej, przez liniową do
degresywnej.
Ceny B6 do przykładowo Mercedesa CLK 320 (roczniki 02-09), to 638zł za
przód i 426zł na tył, czyli 2128zł na cały samochód. Ceny zmian
charakterystyki, to tak 200-500zł (od sztuki, czyli x4) w zależności od
tego co by to miało być i gdzie byś to robił.
Różne wersje silnikowe CKL mają różne zawieszenia, więc musiałbyś się
zorientować czego potrzebujesz, czy masz tam jakieś NIVO czy inne takie
patenty.
Z droższych rozwiązań to są bardziej profesjonalne zestawy zawieszenia - HP
Sporting, Proflex, Ohlins, albo idąc po całości Rieger czy Bos ;) To już są
ceny od kilkunastu tysięcy zł za komplet (za najtańszy HP Sporting), w górę
- moja lista jest od najtańszych do najdroższych.
Plus znowu strojenie (albo pozostanie przy ustawieniach fabrycznych).
Można też po prostu zrobić (lub przerobić) na zamówienie dowolne
zawieszenie.
Wtedy dojdzie jeszcze możliwość zmiany pewnych części charakterystyki bez
demontowania zawieszenia (nastawy znajdują się na zewnątrz, można je
przestawiać kluczami).
Wszystkie takie rzeczy ja potrafię robić, no ale musiałbyś się przejechać
do Gdańska ;)
Ogólnie rzecz biorąc zrobić można wszystko, przeróżnymi metodami.
Można by spróbować nawet przerobić seryjne zawieszenie (czy co tam teraz
masz) - ale zawsze zacząć trzeba od tego żeby określić czego dokładnie
potrzebujesz i oczekujesz.
Innych rozwiązań potrzebujesz do ścigania się na tor, a innych np. jeśli
jeździsz po ulicy, a obecne zawieszenie uważasz za zbyt twarde, albo zbyt
niskie/wysokie czy cokolwiek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.13 23:36 m...@g...com
- 05.10.13 23:39 m...@g...com
- 06.10.13 01:20 Tomasz Pyra
- 08.10.13 20:54 m...@g...com
- 13.10.13 01:16 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie