  • Data: 2015-05-13 21:23:42
    Temat: Re: Ammono
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-13 o 18:39, Piotr Dmochowski pisze:
    > Tak samo dresiarze którzy zabierają telefony, ale czy to jest
    > usprawiedliwienie? Obiecywali pieniądze na rozwój, a potem wykręcili się
    > sianem i próbowali przejąć firmę, efekty są jakie są. Nie wiem skąd ta
    > pobłażliwość w ocenie.

    > Wzorce przyszły ze wschodu
    > http://www.tvp.pl/centrum-informacji/informacje-dla-
    mediow/komunikaty-centrum-informacji/dokumentalna-pr
    awda-o-grabiezy-w-rosji-w-tvp2/17728305

> [...]
    > masz lepsze dojścia albo lepiej płacisz. Myślisz że ten facet od
    > traktora coś by wywalczył bez zadymy na całą Polskę?
    > Poza tym to jest ilustracja jak się przejmują wszyscy naszym podobno
    > sztandarowym pomysłem.

    > W normalnym kraju tak, a u nas ...

    > Zależy jak się liczy. Jak się porówna cenę od dewelopera ze sprzedażą to
    > może tak. Jak się policzy koszt demontażu i uruchomienia wszystkiego od
    > nowa to już może być inaczej. A jak się doliczy koszt zbudowania zespołu
    > który tam pracuje i jego potencjał (a jak widać mają osiągnięcia)?

    Ale inwestor może nie chce liczyć kosztu budowania zespołu. Jest
    współwłaścicielem tereny wraz z obiektami przemysłowymi. I wychodzi mu,
    że w jakiejś sensownej perspektywie czasowej więcej uzyska z tego terenu
    gdy zburzy fabrykę i postawi market czy budynki mieszkalne. On tylko
    chce rozmnażać pieniądze a nie produkować wspaniałe technologicznie
    przyrządy i wychodzić na nich na zero.
    Bez sensu żeby przedsiębiorstwa stawiać na wartościowych terenach.

    > Jeżeli wychodzą na plus to po cholerę ruszać, nowe mieszkania stoją
    > puste i brakuje kupujących. Mamy przykład z lat 90-tych jaki jest sens
    > zamykania fabryk i budowania marketów.

    Bo fabryki wymagały ciągłego dofinansowania z budżetu ich utrzymanie
    zabijało inne fabryki. A budowane i markety i inne fabryki - tylko już
    nie państwowe. Swoją drogą bez sensu, że państwowe przedsiębiorstwa gdy
    uzyskiwały osobowość prawną to dostały na własność działki na których
    były położone. Potem przedsiębiorstwa kupowano, likwidowano i
    sprzedawano ziemię aby ktoś zbudował na niej np. market. Gdyby ziemia
    była własnością gminy to być może ten proceder nie byłby tak powszechny.

    --
    pozdrawiam
    MD