-
Data: 2011-10-10 20:58:53
Temat: Re: Alufelgi na zimę
Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-10 00:07, MZ pisze:
>> Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
>> zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
>> cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...
> To zależy. Rozważ następujące kwestie:
> 1. aluminium nie lubi soli - jeśli masz ładne felgi to po zimie mogą się
> już tak ładnie nie błyszczeć
Jeżeli nie jest to polerowane aluminium a zwykły lakier na aluminiowych
felgach to nie ma to znaczenia. Lakier może się porysować tak samo latem
jak i zimą. Można za około 100-150zł po kilku latach odświeżyć ten
lakier na felgach i będą wyglądały jak nówki.
> 2. zimą łatwiej o poślizg i przywalenie w krawężnik, wpadnięcie w zalaną
> wodą ze śniegu dziurę itp - tego też alusy nie lubią
Aluminiowe felgi są mocniejsze niż stalowe - tzn że trudniej je pogiąć
za to mogą pęknąć. Wiec to argument na plus i na minus.
> 3. ja zawsze jeździłem w zimie na oponach rozmiar mniejszych - lato
> 15stki, zima 14stki. IMHO lepsza trakcja i łatwiej się jeździ.
Akurat odwrotnie - trakcja na mniejszych jest gorsza a nie lepsza. Za to
o ile obwód koła jest ten sam to masz większy profil a wiec lepiej
łagodzi się wpadki w dziury na wiosnę a to na plus. Tak wiec i minus i
plus.
> 4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
> zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
> kupisz.
Kupisz ale zwykle krzywe. Wyprostowanie stalowych felg do takiego
standardu jak nowe jest praktycznie nie wykonalne. Znaczy sie jak ci się
pognie rant to OK ale jak dobrze pokrzywisz stalowe felgi to na złom.
Dowiesz się że są krzywe jak przyjdzie ci jechać 140km/h i kierownica
albo cały samochód zacznie wibrować.
> 5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
> przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
> kilka lat korzystasz.
Akurat ten argument jest totalnie nie trafiony. Teoretycznie jest tak
jak piszesz ale w praktyce jak jeździsz dużo to opony trzeba wyważać
kilka razy w sezonie a to kosztuje często bardzo podobnie do zmiany opon
wiec oszczędność z wymiany w garażu jest iluzoryczna bo i tak musisz
jechać aby je wyważyć i zapłacisz 60% ceny przełożenia opony.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 10.10.11 21:20 Deflegmator
- 10.10.11 22:15 koziel
- 11.10.11 15:43 _ąćęłńóśźż
- 11.10.11 16:50 koziel
- 11.10.11 22:13 Deflegmator
- 12.10.11 11:53 _ąćęłńóśźż
- 12.10.11 21:59 koziel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-26 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-26 Wrocław => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-26 Wrocław => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-26 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=