eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlufelgi na zimęRe: Alufelgi na zimę
  • Data: 2011-10-10 20:58:53
    Temat: Re: Alufelgi na zimę
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-10 00:07, MZ pisze:

    >> Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    >> zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    >> cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...
    > To zależy. Rozważ następujące kwestie:
    > 1. aluminium nie lubi soli - jeśli masz ładne felgi to po zimie mogą się
    > już tak ładnie nie błyszczeć

    Jeżeli nie jest to polerowane aluminium a zwykły lakier na aluminiowych
    felgach to nie ma to znaczenia. Lakier może się porysować tak samo latem
    jak i zimą. Można za około 100-150zł po kilku latach odświeżyć ten
    lakier na felgach i będą wyglądały jak nówki.

    > 2. zimą łatwiej o poślizg i przywalenie w krawężnik, wpadnięcie w zalaną
    > wodą ze śniegu dziurę itp - tego też alusy nie lubią

    Aluminiowe felgi są mocniejsze niż stalowe - tzn że trudniej je pogiąć
    za to mogą pęknąć. Wiec to argument na plus i na minus.

    > 3. ja zawsze jeździłem w zimie na oponach rozmiar mniejszych - lato
    > 15stki, zima 14stki. IMHO lepsza trakcja i łatwiej się jeździ.

    Akurat odwrotnie - trakcja na mniejszych jest gorsza a nie lepsza. Za to
    o ile obwód koła jest ten sam to masz większy profil a wiec lepiej
    łagodzi się wpadki w dziury na wiosnę a to na plus. Tak wiec i minus i
    plus.

    > 4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
    > zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
    > kupisz.

    Kupisz ale zwykle krzywe. Wyprostowanie stalowych felg do takiego
    standardu jak nowe jest praktycznie nie wykonalne. Znaczy sie jak ci się
    pognie rant to OK ale jak dobrze pokrzywisz stalowe felgi to na złom.
    Dowiesz się że są krzywe jak przyjdzie ci jechać 140km/h i kierownica
    albo cały samochód zacznie wibrować.

    > 5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
    > przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
    > kilka lat korzystasz.

    Akurat ten argument jest totalnie nie trafiony. Teoretycznie jest tak
    jak piszesz ale w praktyce jak jeździsz dużo to opony trzeba wyważać
    kilka razy w sezonie a to kosztuje często bardzo podobnie do zmiany opon
    wiec oszczędność z wymiany w garażu jest iluzoryczna bo i tak musisz
    jechać aby je wyważyć i zapłacisz 60% ceny przełożenia opony.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: