  • Data: 2011-08-29 11:27:34
    Temat: Re: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: wZrokowiec <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wolnego czasu>>

    Osobiscie sadze, ze w projekt Gimpa pompowane sa dosc duze pieniadze
    glownie od... Adobe. Dlaczego? Bo niby jaka sila przeszkadza tworcom
    Gimpa wprowadzic obsluge CMYKa? Podobno jest jakis plugin (separate+),
    ale z tego, co czytalem na sieci, to nawet po jego zainstalowaniu nie
    widzi sie normalnie kazdego kanalu CMYK i nie mozna je edytowac np.
    poziomami czy krzywymi. Tutaj najwiecej stracic moze wlasnie Adobe, bo
    gdyby w Gimpie była dobra obsluga CMYKow, to jakas tam czesc
    uzytkownikow przeszlaby na darmowe oprogramowanie. Gimp by na tym nie
    za wiele zyskal, bo jest darmowy, ale Adobe moglby powaznie stracic.
    Dlatego moja teoria sposkowa jest taka, ze Adobe w obawie o odplyw
    ilus tam klientow, woli pewna sume przeznaczyc na zablokowanie
    wdrozenia CMYKa w Gimpie.

    wZ