  • Data: 2011-08-28 22:29:07
    Temat: Re: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: Kosu <6...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-28 19:11, Marek Wyszomirski wrote:
    > Może zatem Gimpshop? Gimp z nakładką powodującą, ze jego interfejs
    > przypomina Photoshopa -
    > http://www.dobreprogramy.pl/GIMPshop,Program,Windows
    ,11694.html

    Przecież to jest to samo z wymuszonym systemem jednookienkowym :) (skoro
    tak to się nazywa... ja przywykłem do "multi document interface").
    Doczytałem link od maniooo. GIMP 2.8 ma to mieć w standardzie (no
    wreszcie). Poczekam i zobaczę.

    Swoją drogą: historia tego plugina dobrze pokazuje jak rozwijany jest
    GIMP. Wtyczka ma 5 lat, jest bardzo popularna (ma nawet własną stronę
    wikipedii, w 9 językach). Mimo to nikt jej nie rozwija, w związku z czym
    zachowuje się niestabilnie z nowymi wersjami. Twórcom GIMP zauważenie
    potrzeby zajęło pół dekady!

    Jest to chyba jedyny znany mi duży projekt open source, który cierpi na
    takie problemy. Wyobrażam sobie ile osób musi się spotkać, ile trzeba
    podpisać papierów i jak długo trzeba błagać zarząd, żeby zatwierdzić i
    wypuścić wersję Photoshopa... Adobe powinien być ze 2 lata za trendami i
    życzeniami konsumentów, a GIMP powinien być tym nowoczesnym inowatorem i
    poganiaczem wielkich korporacji... Może płatne programy są zbyt drogie i
    gimpowcom się nie chce (skoro i tak mają rzesze skazanych na siebie
    amatorów bez wolnego tysiąca dolarów).

    pozdrawiam,
    PK