-
61. Data: 2017-08-03 15:37:47
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1h6v0i1jlwuwc$.1qbkpwcnj1gsc.dlg@40tude
.net...
Dnia Thu, 3 Aug 2017 04:36:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
>> Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade
>> jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.
>Silnik mojego motocykla ma wg producenta 8kW.
>Z trudem rozpędza się do 80-90km/h.
A to chyba jakis nieoszczedny, bo maluch mial 21KM i 105km/h, a
przeciez dwa razy szerszy.
>Rower elektryczny z silnikiem 250W osiąga jakieś 26-28km/h.
>Zawodowi kolarze osiągają ponad 400W *średniej* mocy podczas całego
>odcinka.
I jada ~50km/h.
Albo ten elektryczny naped nieoszczedny, albo sportowe rowery lepsze,
albo grupa zaoszczedza sporo oporow powietrza.
J.
-
62. Data: 2017-08-04 04:22:24
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:cbcbe14b-ae9c-4061-a5a5-1d98258e1ab5@googlegrou
ps.com...
> Tesla wazy ponad dwie tony i na pokonanie kilometra zuzywa ok 0,2 kWh i to
> przy wiekszej predkosci niz 20/h. Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za
> silaczy a w realu sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej.
> W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego
> wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach. Co do rowerow.
> Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem energetycznym najdoskonalsze
> jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac odleglosc. Zadne
> napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie zblizyc i
> kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni.
> Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem.
> Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego
> sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.
Chyba Ci się 200 Watów z 0,2 kilo-Wato-godzinami pomyliło...
Ile czasu ta Tesla potrzebuje na pokonanie jednego kilometr?
W minutę? Załóżmy jadąc 60km/h...
Czyli potrzebujesz mocy:
0,2kWh * 60 km zrobionych w godzinie = 12kW.
Jaki to ma związek z rowerem? :-) Oj Zenek, Zenek...
-
63. Data: 2017-08-04 05:29:59
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:18b8e4ec-0b94-4d30-80e5-2d2d2caed113@googlegrou
ps.com...
> Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh
> na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco.
> Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia
> np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca
> moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac.
Nie, to nie znaczy wcale że silniki pracują z mocą 200W!!
Fizyki nie oszukasz :-) natomiast łatwo zrobić błąd
jak się nie rozumie co to jest kilowatogodzina, Zenek :-)
Jak widać na załączonym obrazku :-))
> Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od
> fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W
> bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
> z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej
> z pradu czy benzyny.
Weź to policz te 200W jeszcze raz, i nie kompromituj się.
Może poproś tego portiera u siebie z pracy?
Policzcie to razem! Co dwie głowy to nie jedna, chłopie...
On się zna na inwestowaniu, to na rachunkach pewnie też!
> Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu
> na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
> 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200
> a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.
Nie! Przy założeniu Twoim, że na przejechanie kilometra
potrzebujesz 0,2kWh to jazda z prędkością 60km/h
będzie wymagała 12kW (bo robisz 60 km w godzinie,
czyli 60 razy 0,2kWh = 12kWh zużyte na 60km jazdy).
I nie przyczep się 60k/h czy 80km/h...
Nie mamy informacji przy jakiej prędkości Tesla ma
takie zużycie jakie podałeś, więc przyjąlem 60km/h aby
łatwiej było przeliczać z Watów na Watogodziny :-P
Przy prędkości 60km/h samochód robi ładny 1km/minutę
a więc 60km w równą godzinę - lepiej się to wtedy liczy :-)
Dla kontroli Twoich obliczeń: jeśli Teslą jesteś w stanie
jechać 80km/h wydatkując tylko 200W mocy to znaczy że
na przejechanie 80km zużyłbyś tylko 200Wh energii a więc
mając baterię 100kWh (największa obecnie sprzedawana)
przejechałbyś 100 000 / 200 czyli 500 razy tyle na jednym
ładowaniu! A więc 500x80km czyli 40 000 km (dookoła Ziemi).
Brawo Zenek - gratuluję super obliczeń tych 200W :-)))
A teraz sprawdźmy te moje obliczenia dające moc silnika 12kW:
W godzinę zużyjesz 12kWh, czyli 12% ładunku z baterii 100kWh.
Zakładając że w godzinę zrobisz te 60km i to jest 12% to
masz 60km dzielone przez 0,12 otrzymujesz ładne 500km.
W realnych sytuacjach Tesla P100D jest w stanie przejechać
około 460km na jednym ładowaniu akumulatorów...
Czyli mniej więcej się zgadza z moimi obliczeniami :-)
c.b.d.u.
-
64. Data: 2017-08-04 11:53:37
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: masti <g...@t...hell>
dnia Thu, 03 Aug 2017 04:36:29 -0700, Zenek Kapelinder napisał:
> Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac
> 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.
ciekawe czemu nie daje rady? Zawodowiec wyciska ponad 400W czyli według
Ciebie, powinienn być w okolicach prędkości dźwięku
--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
65. Data: 2017-08-04 18:37:30
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?
-
66. Data: 2017-08-04 19:00:59
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:1cce0bb5-7354-4cc2-8e01-d34c1069e09a@googlegrou
ps.com...
> I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?
A Ty dalej brniesz w zaparte w te swoje nieprawdziwe tezy
mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???
-
67. Data: 2017-08-04 20:41:19
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-08-04 o 19:00, Pszemol pisze:
> "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
> news:1cce0bb5-7354-4cc2-8e01-d34c1069e09a@googlegrou
ps.com...
>> I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?
>
> A Ty dalej brniesz w zaparte w te swoje nieprawdziwe tezy
> mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
> obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???
Przecież to PiSior. Jego teza jest najlepsza i lepszej nie ma a reszta
to totalna opozycja i zawsze się mylą.
--
LordBluzg(R)
-
68. Data: 2017-08-04 20:56:29
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie
pismo nosem i nie chcecie napisac.
-
69. Data: 2017-08-04 21:00:57
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz
> czujecie pismo nosem i nie chcecie napisac.
>
Nie pomyliłeś się obliczając moc silnika Tesli na 200W zamiast 12kW???? Ha
ha!!!! Dobre :-))
-
70. Data: 2017-08-04 21:55:00
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-08-04 o 20:56, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie
pismo nosem i nie chcecie napisac.
>
Nie moze. Według ciebie, kolarz dysponuje moca 100W więc skad 400W wziąłeś?
P.S.
Linki ode mnie dostałeś i jest tam to napisane.
szybciutko się oddalasz w podskokach pogwizdując kolędy po szwedzku na
zakrętach, wspak :]
--
LordBluzg(R)