  • 61. Data: 2017-08-03 15:37:47
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Dnia Thu, 3 Aug 2017 04:36:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    >Silnik mojego motocykla ma wg producenta 8kW.
    >Z trudem rozpędza się do 80-90km/h.

    A to chyba jakis nieoszczedny, bo maluch mial 21KM i 105km/h, a
    przeciez dwa razy szerszy.

    >Rower elektryczny z silnikiem 250W osiąga jakieś 26-28km/h.

    >Zawodowi kolarze osiągają ponad 400W *średniej* mocy podczas całego
    >odcinka.

    I jada ~50km/h.

    Albo ten elektryczny naped nieoszczedny, albo sportowe rowery lepsze,
    albo grupa zaoszczedza sporo oporow powietrza.

    J.

  • 62. Data: 2017-08-04 04:22:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach. Co do rowerow.
    > Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem energetycznym najdoskonalsze
    > jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac odleglosc. Zadne
    > napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie zblizyc i
    > kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni.
    > Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem.
    > Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego
    > sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.

    Chyba Ci się 200 Watów z 0,2 kilo-Wato-godzinami pomyliło...

    Ile czasu ta Tesla potrzebuje na pokonanie jednego kilometr?
    W minutę? Załóżmy jadąc 60km/h...

    Czyli potrzebujesz mocy:

    0,2kWh * 60 km zrobionych w godzinie = 12kW.

    Jaki to ma związek z rowerem? :-) Oj Zenek, Zenek...

  • 63. Data: 2017-08-04 05:29:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh
    > na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco.
    > Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia
    > np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca
    > moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac.

    Nie, to nie znaczy wcale że silniki pracują z mocą 200W!!
    Fizyki nie oszukasz :-) natomiast łatwo zrobić błąd
    jak się nie rozumie co to jest kilowatogodzina, Zenek :-)
    Jak widać na załączonym obrazku :-))

    > Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od
    > fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W
    > bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
    > z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej
    > z pradu czy benzyny.

    Weź to policz te 200W jeszcze raz, i nie kompromituj się.
    Może poproś tego portiera u siebie z pracy?
    Policzcie to razem! Co dwie głowy to nie jedna, chłopie...
    On się zna na inwestowaniu, to na rachunkach pewnie też!

    > Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu
    > na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
    > 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200
    > a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

    Nie! Przy założeniu Twoim, że na przejechanie kilometra
    potrzebujesz 0,2kWh to jazda z prędkością 60km/h
    będzie wymagała 12kW (bo robisz 60 km w godzinie,
    czyli 60 razy 0,2kWh = 12kWh zużyte na 60km jazdy).

    I nie przyczep się 60k/h czy 80km/h...
    Nie mamy informacji przy jakiej prędkości Tesla ma
    takie zużycie jakie podałeś, więc przyjąlem 60km/h aby
    łatwiej było przeliczać z Watów na Watogodziny :-P
    Przy prędkości 60km/h samochód robi ładny 1km/minutę
    a więc 60km w równą godzinę - lepiej się to wtedy liczy :-)

    Dla kontroli Twoich obliczeń: jeśli Teslą jesteś w stanie
    jechać 80km/h wydatkując tylko 200W mocy to znaczy że
    na przejechanie 80km zużyłbyś tylko 200Wh energii a więc
    mając baterię 100kWh (największa obecnie sprzedawana)
    przejechałbyś 100 000 / 200 czyli 500 razy tyle na jednym
    ładowaniu! A więc 500x80km czyli 40 000 km (dookoła Ziemi).

    Brawo Zenek - gratuluję super obliczeń tych 200W :-)))

    A teraz sprawdźmy te moje obliczenia dające moc silnika 12kW:
    W godzinę zużyjesz 12kWh, czyli 12% ładunku z baterii 100kWh.
    Zakładając że w godzinę zrobisz te 60km i to jest 12% to
    masz 60km dzielone przez 0,12 otrzymujesz ładne 500km.

    W realnych sytuacjach Tesla P100D jest w stanie przejechać
    około 460km na jednym ładowaniu akumulatorów...
    Czyli mniej więcej się zgadza z moimi obliczeniami :-)

    c.b.d.u.

  • 64. Data: 2017-08-04 11:53:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Thu, 03 Aug 2017 04:36:29 -0700, Zenek Kapelinder napisał:

    > Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac
    > 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.

    ciekawe czemu nie daje rady? Zawodowiec wyciska ponad 400W czyli według
    Ciebie, powinienn być w okolicach prędkości dźwięku

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2017-08-04 18:37:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?

  • 66. Data: 2017-08-04 19:00:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?

    A Ty dalej brniesz w zaparte w te swoje nieprawdziwe tezy
    mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
    obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???

  • 67. Data: 2017-08-04 20:41:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 19:00, Pszemol pisze:
> [...]
    > mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
    > obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???

    Przecież to PiSior. Jego teza jest najlepsza i lepszej nie ma a reszta
    to totalna opozycja i zawsze się mylą.

    --
    LordBluzg(R)

  • 68. Data: 2017-08-04 20:56:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie
    pismo nosem i nie chcecie napisac.

  • 69. Data: 2017-08-04 21:00:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz
    > czujecie pismo nosem i nie chcecie napisac.

    Nie pomyliłeś się obliczając moc silnika Tesli na 200W zamiast 12kW???? Ha
    ha!!!! Dobre :-))

  • 70. Data: 2017-08-04 21:55:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie
    pismo nosem i nie chcecie napisac.

    Nie moze. Według ciebie, kolarz dysponuje moca 100W więc skad 400W wziąłeś?

    P.S.
    Linki ode mnie dostałeś i jest tam to napisane.

    szybciutko się oddalasz w podskokach pogwizdując kolędy po szwedzku na
    zakrętach, wspak :]

    --
    LordBluzg(R)