-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
Date: Wed, 20 Feb 2019 00:51:13 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 73
Message-ID: <q4i4pm$pds$1@node1.news.atman.pl>
References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
<5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<q4f55s$u5d$2@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<q4fd5q$63k$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1550620278 26044 83.151.39.26 (19 Feb 2019 23:51:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Feb 2019 23:51:18 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650592
[ ukryj nagłówki ]
"PiteR" X...@l...net
>> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
>> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
>> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał
>> największy prąd.
> Co pobierało tak wielki prąd, że alternator
> z akumulatorem nie dały rady?
Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.
Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
radio, mata grzewcza na fotelu...
Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
Szyberdach zimą także rzadko.
Szyb niemal nie ruszam.
Lusterka? -- bardzo rzadko.
> Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.
> Zasilić możesz prądem stałym.
Stały to on jest, póki płynie. Może płynąc, może nie płynąć.
Gdy płynie -- jest wzbudzanie, gdy nie płynie -- nie ma.
Gdy napięcie na wyjściu alternatora jest zbyt wysokie,
wzbudzanie jest wyłączane, przez c ucinana jest któraś z górek.
Nie twierdzę, że tak jest -- tylko rozmyślam.
> To taki regulowany magnes na wirniku.
Owszem. Źródłem energii jest energia mechaniczna.
> Tak tez stacyjka zasila na chwilę alternator
> zeby sie wzbudził. Potem sam sobie wytwarza
> zasilanie ale wyprostowane przez diody wzbudzenia.
> Nikt tego napięcia nie wygladza kondensatorem bo nie ma potrzeby.
Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?
P> Tranzystor do masy reguluje prad wzbudzenia.
>>> Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak
>>> user podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.
>> OK, ale co wówczas, gdy odbiornikiem jest akumulator?
>> Alternator nie da więcej niż termicznie wytrzyma?
> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się
> i kierowca trzyma gaz do deski.
OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
obrotowej wirnika.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.19 02:06 Zenek Kapelinder
- 20.02.19 08:32 Maciek
- 20.02.19 08:34 WS
- 20.02.19 08:52 Lewis
- 20.02.19 20:20 PiteR
- 20.02.19 20:44 PiteR
- 21.02.19 00:37 J.F.
- 21.02.19 00:49 J.F.
- 21.02.19 00:50 PiteR
- 21.02.19 01:50 yabba
- 21.02.19 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:29 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:57 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:05 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?