-
Data: 2019-02-21 01:50:14
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 20-02-2019 o 00:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "yabba" q4gn2g$cpn$...@n...news.atman.pl
>
>> Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze,
>
> Ponoć wszystko -- nie było nic do odzysku.
> (zapewne poza obudową) Stojan, prostownik,
> wirnik, co najmniej jedno łożysko...
Ja miałem podobne zniszczenia w alternatorze. Ale nie był on spalony (w
znaczeniu przegrzane i stopione uzwojenia od zbyt dużego prądu), tylko
łożysko się rozpadło i wirnik tarł o stojan.
>
>> a potem można kombinować jaka była geneza uszkodzenia.
>
> Geneza? 28 marca ubr. pojawił się znienacka szum
> tuż po ruszeniu z miejsca. Ruszałem powoli, do tyłu...
No tak. Genezą wszystkich usterek w samochodzie jest używanie samochodu.
>
>> Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora,
>
> 12 lutego br. alternator był zupełnie zniszczony.
>
To już wiemy. Opisujesz sprawę w tak zagmatwany sposób, że nie wiadomo
jaki element alternatora uszkodził się pierwszy i pociągnął dalszą
lawinę uszkodzeń.
>> a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu, a z
>> mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś
>> wcześniej jakieś szumy z alternatora.
>
>> Jaki to samochód i silnik?
>
> Nowe Volvo S40 z 2009 roku.
> Diesel, 2 litry, doładowanie, 100 kW.
>
>> Jaki przebieg?
>
> ~Tyle przejechałem w 2000 roku panną Mercedes.
>
> BTW -- PM też miała problem elektryczny. Prostownik
> dawał co jakiś czas (chyba raz na parę lat) zwarcie,
> rozładowując akumulator do ,,zera''. W roku 2004
> usterka została namierzona i usunięta.
>
> Nieco ponad 45 tysięcy km z garażowaniem. Dwa zimowe
> miesiące samochód nie był garażowany.
>
To niedużo. Chociaż są przykłady błędów konstrukcyjnych, że mechanizm
jest bardzo wrażliwy na wpływ środowiska. Jakiś Fiat miał problem z
alternatorami. Słabe aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem
warunków atmosferycznych.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.19 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:29 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:57 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:36 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 09:55 Kris
- 21.02.19 11:31 yabba
- 30.03.19 01:01 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?