  • 1. Data: 2013-05-14 18:04:32
    Temat: Alle drogo na Allegor...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    LENOVO A2107A
    http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-
    4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

    To coś kosztuje w sklepach z tradycyjnymi półkami mniej niż 6 stów pln.
    Mam fotki ze sklepów, ale na Noikii, nie na GAce, bo GAcemu skończyła się
    bateria (depresja jest straszna! -- po godzinie maksymalnego obciążenia
    bateria potrafi paść zupełnie) a z Nokii nie chce się mi kopiować, bo
    jest to uciążliwe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-05-14 18:29:52
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kmtnah$od8$...@s...aioe.org

> [...]

    > bateria (depresja jest straszna! -- po godzinie maksymalnego obciążenia
    > bateria potrafi paść zupełnie) a z Nokii nie chce się mi kopiować, bo

    Nie radźcie mi zesrania się, bo w wyniku takich rad jedynie rozmnażam posty.
    Po zesraniu się sprawdziłem -- półkowy ma dwie SIMki, ten zaś ma 1.5 SIMki. ;)
    (w jednym miejscu ma dwie, w innym tylko jedną)

    Wbudowany modem 3G Dual SIM
    Gniazdo kart SIM - 1 szt.

    http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-
    4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

    W sklepie (Euro AGD -- pamiętam ubiór sprzedawcy, ale wczoraj byłem
    w wielu Euro AGD i nie pamiętam już, w którym sklepie to było) obie
    SIMki chodzą w 3G. Co więcej -- zawsze (czy prawie zawsze) tak jest!!!
    I podobnie uważa pracownik Play -- niemal zawsze dulalSIM oznacza,
    że 3G chodzi na obu kartach jednocześnie...

    (a ja nie znam żadnego urządzenia takiego, w którym na oby SIMkach
    chodzi 3G; co więcej -- nawet 2G i 3G chodzi czasami tak, że w danej
    chwili tylko jedna karta chodzi)

    Za co płacić w sklepach polskich? Za darmo?! Przecież sprzedawcy często
    nie mają żadnego pojęcia o tym, co sprzedają! Nic zatem dziwnego, że nie
    tylko herbatę warto kupić bezpośrednio w Chinach.

    -=-

    BTW -- w sklepie Euro AGD ten tablet ma Bluetooth 4.0 co mnie cieszy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-05-14 20:43:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kmtoqv$tlq$...@s...aioe.org

    http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-
    4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

    Nasze główne przykazanie mówi, że zakupy w X-KOM muszą oznaczać 100% zadowolenia.
    Dlatego oferujemy 10-dniową gwarancję satysfakcji!

    Gwarantujemy Ci możliwość rezygnacji z dokonanego zakupu (bez podania przyczyny)
    w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.

    A moje główne przykazanie mówi, że nie płacę fałszywkami.
    (pieniędzmi fałszywymi)

    Gwarantuję tedy sklepowi możliwość rezygnacji z dokonanej
    sprzedaży (bez podania przyczyny odrzucenia pieniędzy)
    w ciągu 10 dni od daty odebrania podejrzanych pieniędzy.

    -=-

    Jeśli ktoś nie chce pojąć -- w jakim celu sklep pisze o tym,
    co jest oczywiste, na dodatek z państwowego prawa czyniąc
    swoją łaskawość?!

    A może to ja mylę się -- może nie ma nakazu przyjmowania sprzedanego
    towaru w ciągu 10 dni od sprzedania, jeśli była to sprzedaż ,,zdalna''?

    -=-

    A jeśli nie mylę się -- dlaczego sklep nie zauważa, że nie
    bije po mordach przypadkowych przechodniów i nie okrada
    staruszek w dni ustawowo wolne od pracy?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2013-05-16 20:54:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    primo - nie kupuj, idź do sklepu
    sekundo - na pewno to ten widziałeś? W ich sklepie internetowym (nie na
    jaciejakdrogo) jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł
    tetrio - nie każdy sklep ma możliwość ustawić 2 ceny na ten sam produkt
    (technicznie lub niewygodnie) więc widocznie przy wyższej sprzedaży na
    jaciejakdrogo wliczyli sobie te 7% haraczu od kwoty. Czyli daje to cenę
    sklepową 588zł za ten co podałeś w linku.

    "wygoda" kupowania na jaciejakdrogo jak widać kosztuje.

    Kupujcie w normalnych sklepach internetowych to się zmieni cena.

    Ja tam dzwonię jak coś droższego do kupienia mam i jest zupełnie inna
    gadka przy zakupie przez sklep firmowy. Ceny robią się bardzo fajne.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-05-18 15:23:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 51952b7d$0$1221$6...@n...neostrada.pl

    > primo - nie kupuj, idź do sklepu

    Nie chce tego czegoś.

    > sekundo - na pewno to ten widziałeś?

    Nie wiem -- widziałem ten symbol.

    > W ich sklepie internetowym (nie na jaciejakdrogo)
    > jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł

    W jakim więc celu są oznaczenia typu 'A2107A'
    skoro jedno oznaczenie dotyczy wielu różnych produktów?

    > Ja tam dzwonię jak coś droższego do kupienia mam i jest
    > zupełnie inna gadka przy zakupie przez sklep firmowy.
    > Ceny robią się bardzo fajne.

    Więc może i ja zadzwonię. Co mówić? Że kupuję,
    ale za drogo, czy że nie kupuję, bo za drogo?

    Ja jednak obstaję przy Goclever TAB M723G -- ma wszystko,
    czego mi potrzeba poza szkłem Corninga i HDMi.

    http://goclever.com/pl/pl/goclever_tab_m723g#specifi
    cation <-- specyfikacja 723G

    Mogłoby być jeszcze OVERMAX 7 NewBase WiFi HDMI -- ale
    w połączeniu ze smartfonem, nie jako osobne urządzenie,
    a wówczas mam dla siebie pytanie -- po co mi tablet,
    skoro równie niewygodnie mogę korzystać z netbooka?

    http://allegro.pl/show_item.php?item=3233286636&utm_
    source=neolane&utm_medium=newsletter_okazje <-- 289 pln
    http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/6314538 <-- okolo 474 pln

    -=-

    Moje minimalne potrzeby, to:

    ekran większy od 4 cali dla smartfonu i nie mniejszy niz 7 cali dla tabletu
    Aero2 + zwykły telefon (2G) tak, aby naraz pracowały obie karty
    co najmniej 4 GB ,,dysku'' i co najmniej 512 MB RAMu
    GPS, BT3, USB2,
    niska cena
    dwa rdzenie i częstotliwość nie mniejsza niż 1 GHz
    nie gorzej niż MediaTek
    WiFi b/g/n

    najlepiej, żeby było:

    szkło Corninga (Gorilla Glass)
    RAMki DDR3, nie DDR2
    chip Qualcomma, nie MediaTek
    więcej rdzeni i Hz
    2 razy po 3G na SIMkach
    WiFi a/b/g/n
    HDMI

    Na 10 calach (o ile jest dostateczna rozdzielczość) więcej widać
    niż na 7 calach, ale takie coś jest i droższe, i cięższe.

    LTE na razie jest IMO za drogie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-05-22 02:43:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 51952b7d$0$1221$6...@n...neostrada.pl

    > jaciejakdrogo) jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł

    Niektóre z tych wersji mają 20 GB ,,na dane''.
    Ale chyba te 20 GB to 4 GB naprawdę plus
    16 GB na dołączanej karcie pamięci...

    Nie mogę znaleźć niczego lepszego niż wspominana 723...

    Odpalę sobie naraz 4 mapy -- nie mogę zdecydować się na żadną. ;)
    RMaps (mapa Roberta?) zajmuje najmniej miejsca, ale mam zastrzeżenia
    co do jej ooflajności i niezawodności zapisywania śladu.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ro
    bert.maps&feature=search_result
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.os
    a.android.mapdroyd&feature=search_result

    Aplikacja MapDroyd jest dobra jako offlajnowa.

    -=-

    Do zapisywania śladu jednak (jak dotąd) nie znalazłem (a sprawdziłem
    wiele aplikacji) niczego lepszego niż Moje trasy, choć to nieco dziwne,
    bo program prymitywny a zabiera dużo miejsca.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.maps.mytracks&feature=search_result#

    -=-

    Z uwagi na obecne w smartfonach akcelerometry, smartfony nadają
    się dobrze do rejestracji trasy -- łatwo albowiem ;) wykluczyć
    wiele błędów wskazań odbiornika GPS. Zapewne można też dzięki
    tym miernikom odtworzyć ślad w wielu tunelach czy w lasach,
    gdzie nie zawsze można odebrać pożyteczny sygnał z satelit.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2013-05-22 18:50:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    >Do zapisywania śladu jednak (jak dotąd) nie znalazłem (a sprawdziłem
    >wiele aplikacji) niczego lepszego niż Moje trasy,

    Trekbuddy ciagle dziala, choc pare zastrzezen mam.

> [...]
    >tym miernikom odtworzyć ślad w wielu tunelach czy w lasach,
    >gdzie nie zawsze można odebrać pożyteczny sygnał z satelit.

    No, byc moze, ale
    a) takiego programu chyba jeszcze nie ma,
    b) wypadaloby na sztywno zamocowac telefon, albo dodatkowo skorzystac
    z zyroskopow, o ile ma.

    J.

  • 8. Data: 2013-05-23 01:02:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 519cf75d$0$1214$6...@n...neostrada.pl

    > Trekbuddy ciagle dziala, choc pare zastrzezen mam.

    Widziałem więcej niż jeden ;) program
    o tej nazwie -- każdy wypróbowałem i odrzuciłem. :)

    Jakbyś mógł -- podaj gotowy link. :)
    Nawet wewnątrz innych programów mogą
    być właśnie ,,Trekbuddy'' zapisujące ślady.

    > No, byc moze, ale
    > a) takiego programu chyba jeszcze nie ma,

    Więc mam go sam napisać? Właśnie zastanawiałem się nad tym, że
    chyba muszę napisać taki program, skoro nie mogę go znaleźć.
    Program IMO jest banalnie prosty -- czyta i zapisuje...

    Najpierw pomyślałem o samym zapisywaniu śladu, później zaś
    o tym, że smartfony mają akcelerometry, które mogą pomóc
    w odrzucaniu znacznej części zupełnie błędnych wyników.
    Następnie rozważyłem kilka za i przeciw i uznałem, że nie
    tylko w ten sposób można odrzucić wiele absurdalnych wskazań,
    ale nawet można na tej podstawie wykreślić ślad po zgubieniu
    satelitów...

    Tak sobie siedziałem na zaschniętej ziemi galeriowego
    placyku zamienionego na prowizoryczny parking...

    I dopiero teraz pojąłem, że być może realizowałem czyjeś
    modły -- pracowałem toż na parkingu, na biblijnie ;)
    zasuszonej ziemi i na dodatek miało to nadal miejsce
    na terenie galerii handlowej...

    Wyliczenie kierunku poruszania się jest proste -- akcelerometry
    ponoć mierzą we wszystkich trzech kierunkach a do dyspozycji
    jest komputer. :) Wyliczenie zmiany szybkości, szybkości chwilowej
    i chwilowego ;) położenia też jest proste (o ile nie trzeba tego
    liczyć w pamięci białkowej/własnej) zatem można nawet śledzić po
    zgubieniu satelit, także w budynkach czy tunelach...

    Ciekawe, na ile dokładne są te akcelerometry.

    > b) wypadaloby na sztywno zamocowac telefon,

    No właśnie -- tak też i ja zrazu/najpierw pomyślałem, siedząc na tym pseuoparkingu.

    Po co? Smartfon ma zapisać ślad poruszania się/siebie, nie ślad poruszania
    się samochodu. Jeśli ktoś rzuci smartfonem -- jego (tego kogoś) problem.
    Niech i to zostanie uwidocznione. :) Co Cię obchodzi, że smartfon spadł,
    został kopnięty [w dupę?] czy wyrzucony za okno z pędzącego samochodu? ;)

    Smartfon rejestruje swoją pozycję -- wszystkie elementy smartfonu
    stanowią jedną całość zwaną sztywną bryłą w dostatecznym przybliżeniu.
    I odbiornik GPS, i akcelerometry, i inne mierniki smartfonu, i obudowa
    -- to wszystko znajduje się w spoczynku względem siebie (pomijam możliwość
    roztrzaskania smartofnu) zatem nic nie szkodzi rzucanie smartfonem. Po
    prostu smartfon zarejestruje swoje pozycje bez względu na to, czy
    napędza go silnik samochodu, czy ,,grawitacja''. (gdy spada z półki)

    Cały smartfon ulega przyspieszeniom i obrotom/rotacjom.

    > albo dodatkowo skorzystac z zyroskopow, o ile ma.

    Jeśli dobrze Cię rozumiem -- ma. Ma wszystko.
    Albo inaczej -- ma, o ile jest smartfonem, nie
    zaś oszczędnościowym pseudotabletem.

    Wie, że jest kręcony, wie, że nabiera szybkości, wie że jest
    odchylony od pionu czy poziomu... I wie o ile jest odchylony,
    jak mocno przyspiesza i w jakim/którym stopniu swobody -- albo
    ja uważam, że on wie...

    Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

    Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.
    Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,
    ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
    spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

    Stąd właśnie zaczął się ów pomysł doklejania/odtwarzania śladu -- gdy
    akcelerometry nie wykażą ruchu/przyspieszenia, należy uznać, że odbiornik
    GPS kłamie, mówiąc o ruchu. To jasne/oczywiste. Później przyszło mi do
    głowy, że można nawet na podstawie akcelerometrów itp. mierników zmierzyć,
    z jaką szybkością porusza się samochód, czyli można nie tylko korygować
    wskazania odbiornika GPS na parkingu, ale także w czasie jazdy. Oczywiście
    do przyspieszenia wskazanego przez akcelerometry trzeba ,,dodać'' szybkość
    podaną przez odbiornik GPS.

    Tu właśnie naszły mnie obawy o potrzebę znieruchomienia smartfonu
    a po chwili uznałem, że smartfon ma mierzyć/zapisywać swoje położenie,
    nie zaś samochodu, dlatego właśnie dobrze stanie się, gdy nie będzie
    przytroczony do samochodu.

    Stąd już był tylko krok do zauważenia, że prostymi równaniami (prostymi
    dla komputera napędzanego tysiącami serduszek -- w pamięci nie można
    tego tak łatwo policzyć) można po prostu kreślić ślad w oparciu tylko
    o owe akcelerometry i inne mierniki położenia/wychylenia... (znając
    rzecz jasna szybkość niejako początkową ;) -- z odbiornika GPS)

    -=-

    Mogą być tylko dwa problemy -- za mała moc obliczeniowa (smartfon przecież
    nie może być zajęty tylko obliczaniem; musi to być praktycznie niezauważalnym
    obciążeniem dla CPU -- i raczej będzie) i za słaba dokładność (w tym zbyt duże
    opóźnienia we wskazaniu mierników, czy zbyt duże odstępy pomiędzy kolejnymi
    pomiarami...

    Smartfon musi liczyć w czasie rzeczywistym -- nie może spóźniać się
    z podawaniem wyników. :) Ale że w jednej sekundzie (częściej IMO nie
    warto zapisywać) jest miliard tyknięć...

    Fizyka dawnej podstawówki z jednej strony i moc
    gigahercowego CPU oraz wyniki akcelerometrów itp.
    mierników -- wychylenia.

    -=-

    Ponieważ depresja jest straszną chorobą -- program musi bieżąco zapisywać
    wyniki na ,,dysku''. Może nie co każdą sekundę, ale jednak często, aby nie
    utracić zapisu w wyniku padu zasilania czy przypadkowego wyłączenia smartfonu...

    (rzecz jasna w swoim własnym formacie, nie w NMEA czy jemu podobnym...)

    W ostateczności (gdyby okazało się, że liczenie zajmuje zbyt wiele czasu)
    można by po prostu zapisywać bieżąco wyniki podawane przez różne mierniki
    (czyli: czas i koordynaty położenia, o ile będą podawane przez odbiornik
    GPS; wychylenia/odchylenia od pionu i poziomu, coby wiedzieć, w którą
    stronę smartfon nabiera szybkości; wartości przyspieszeń w różnych
    kierunkach) a wyliczeniami zająć się później.

    Można nawet być złośliwym i słać (netem -- via Aero2) bieżąco te wyniki
    gdzieś na zajebisty [coby użyć słownictwa ze słownika PWN] komputer,
    który przemieli/przeżuje, przetrawi i odrzuci gotowe/strawione wyniki...
    Można nawet (ale nie wiem, jak) pokusić się o zbadanie okolicy i jakoś
    uwzględnić istniejące dookoła drogi czy bezdroża, aby jeszcze mocniej
    osadzić ślad w rzeczywistości.

    -=-

    A teraz mi przywędrowało do głowy, że w samochodach są takie płaskie gniazda,
    do których można podłączyć wtyczki (kosztuje to kilka dych plnów) łączące się
    ze światem via BT. Być może dałoby się tą drogą czytać to, co podają czujniki
    ESP/ABS/ASR, aby mieć kolejne dane do czyszczenia wyników. :) Tu przytroczenie
    smartfonu do samochodu byłoby wskazane? ;) Niby tak, ale można by to uczynić
    softowo, to znaczy uznać, że samochód nie skacze, nie jeździ w bok na prostych
    kołach, nie spada znienacka metr w dół...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-05-23 01:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 May 2013 01:02:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > Jakbyś mógł -- podaj gotowy link. :)
    > Nawet wewnątrz innych programów mogą
    > być właśnie ,,Trekbuddy'' zapisujące ślady.

    Eee, to jakeis oszustwo
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.tr
    ekbuddy.midlet
    http://www.trekbuddy.net/releases/1.2.2/index.html

    > Więc mam go sam napisać?

    Chcesz miec, to musisz :-)
    Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

> [...]
    > został kopnięty [w dupę?] czy wyrzucony za okno z pędzącego samochodu? ;)

    Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
    hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

    > Jeśli dobrze Cię rozumiem -- ma. Ma wszystko.
    > Albo inaczej -- ma, o ile jest smartfonem, nie
    > zaś oszczędnościowym pseudotabletem.

    Bez przesady - to tylko telefon z komputerkiem a nie podreczny
    asystent pilota mysliwca. Wiele tanszych nie ma.

    > Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

    A jesli to nie jest smartfon ?
    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    > Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.

    Za malo :-)

    > Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,

    Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
    paru minutach daja spory blad.

    > ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
    > spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

    Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

> [...]
    > z jaką szybkością porusza się samochód, czyli można nie tylko korygować
    > wskazania odbiornika GPS na parkingu, ale także w czasie jazdy.

    Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)
    kalibruje sie na biezaco akcelerometry. Dzieki temu jak zabraknie GPS
    to mamy dosc dokladne dane. A wlasciwie to jeszcze bardziej
    skomplikowanie - bo w obie strony sie uzupelniaja, tylko GPS jest
    dokladny dlugookresowo, a akcelerometry krotkookresowo.

    A po co - przeciez BT przewidziales :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-05-23 03:14:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." qwikr30u9xl6$....@4...net

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=net.tr
    ekbuddy.midlet

    Oczywiście też próbowałem.

    > Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

    Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

    > Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
    > hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

    I wie, bo wie, w którą stronę i o ile przyspiesza
    oraz wie, jak jest położony względem pionu/poziomu.

    > Bez przesady - to tylko telefon z komputerkiem a nie podreczny
    > asystent pilota mysliwca. Wiele tanszych nie ma.

    Tak, tańszy nie ma -- długopis nie ma. ;)
    I dlatego to coś nazywane jest SMARTfonem, nie komórką.

    > A jesli to nie jest smartfon ?
    > http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    TFT LCD Super AMOLED

    Bardzo ciekawe zestawienie, bo Alcatel z AmoLedem jest IMO gorszy od Aceowego TFT.

    > Za malo :-)

    A skąd to wiesz?

    > Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
    > paru minutach daja spory blad.

    Co to znaczy po paru minutach?

    I tak naprawdę nie chcę wiedzieć, co to znaczy.

    > Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

    Ale to tylko nowoczesne samochody tak potrafią.
    I pełzają, i kucają, i skaczą jak żabki...
    Mój nie potrafi...

    > Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)

    Ciekawe -- czyli akcelerometry nie istniały przed GPSem?...

> [...]
    > skomplikowanie - bo w obie strony sie uzupelniaja, tylko GPS jest
    > dokladny dlugookresowo, a akcelerometry krotkookresowo.

    Ale to samochód jest na tych kołach, nie smartfon.
    Tu smartfon i samochód muszą stworzyć bryłkę sztywną -- no
    prawie sztywną, bo jednak samochód się wygina i trzeszczy
    a koła i sprężyny uginają się... ;)

    Wiadomo, że póki nie skręcimy kołami, samochód nie pojedzie
    ,,w bok'' -- prostopadle do swej ,,osi długiej''. ;) (pomijając
    poślizgi) Gdy nie hamujemy hamulcami, raczej nie ma mowy o gwałtownym
    hamowaniu odbiornika GPS (jeśli odbiornik ma inne zdanie -- kłamie) itd.,
    czyli swoiste akcelerometry i piruetometry ;) (oparte o odpowiedniki
    żyroskopów) doczepione do kół mogą wspomagać obliczenia tak, aby
    odrzucać ewidentnie błędne wskazania odbiornika GPS.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'