  • 11. Data: 2012-03-04 23:19:20
    Temat: Re: Alhambra - co jest źle ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 22:05, BearBag wrote:
    > beznadziejna awaryjność.

    Ale co tam ulega awarii :)? Pytam, pytam i same ogólniki.

  • 12. Data: 2012-03-04 23:47:20
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    On 2012-03-04 22:28, JK wrote:

    >Czy silnik w Seacie to VW? Jesli tak to najdroższy element samochodu
    >powinien miec jakość identyczną jak w byle passacie.
    >
    >Reszta powinna być tania. Własnie dlatego pytam: co się psuje w Alhabrze,
    >że ląduje w rankingu z Laguna II ?

    Przesadzasz, gógiel wciąż działa:

    http://www.auto-swiat.pl/1-ford-galaxy-vw-sharan-i-s
    eat-alhambra-trojaczki-z-problemami

    Co psuje się najczęściej? - Spis drobnych usterek jest długi. Pociesza
    jednak to, że poważne niedomagania zdarzają się nieczęsto
    Lista drobnych awarii opisywanych aut jest tak długa, że na wymienienie
    wszystkich po prostu zabrakłoby miejsca. Jeśli jednak ktoś planuje zakup
    któregoś z nich, powinien pamiętać o tym, że zwłaszcza w modelach sprzed
    liftingu posłuszeństwa może odmówić wiele elementów. Na początek przyjrzyjmy
    się układowi jezdnemu, w którym bardzo szybko zużywają się łączniki
    stabilizatora (zamienniki od 30 zł/szt.), drążek poprzeczny lub kierowniczy
    (od ok. 100 zł). Zdarzają się też problemy z obsadą kolumn resorujących. Na
    szczęście, wybór zamienników jest bardzo bogaty, a części nie są też
    specjalnie drogie. Nieco rzadziej posłuszeństwa odmawiają łożyska kół
    tylnych. Do tego dochodzą delikatne tylne wahacze i nietrwałe tarcze
    hamulcowe.

    http://www.motofakty.pl/artykul/seat_alhambra_1995_2
    008_.html

    Z punktu widzenia nabywcy najkorzystniej wygląda wersja po modernizacji z
    wiosny 2000 r. Ma ciekawsze nadwozie, ładniejsze wnętrze, lepsze
    wyposażenie, udoskonalone podwozie i szerszą gamę silników. Niektóre wersje
    po zmianach dysponują też automatycznymi skrzyniami biegów Tiptronic oraz
    napędem na obie osie (4Motion). Jednostki napędowe Alhambry to silniki
    montowane także w innych autach koncernu Volkswagena, charakteryzujące się
    tymi samymi problemami.

    Zawsze możemy się tutaj zetknąć z awariami osprzętu - przepływomierza
    powietrza, przepustnicy, alternatora czy pompy cieczy chłodzącej.
    Najważniejsza jest jednak troska o pasek rozrządu, stosunkowo delikatny i
    wymagający ścisłego przestrzegania zaleceń serwisowych. Stosowany jest on w
    napędzie rozrządu silników wysokoprężnych TDI, oraz w benzynowych 2.0 i 1.8
    20V. Problem nie istnieje w benzynowym 2.8 V6 24V, w którym do napędu
    rozrządu zastosowano trwały i niezawodny łańcuch.

    Wszystkie trzy bliźniacze samochody (Galaxy, Sharan, Alhambra) zajmują
    dalekie miejsca w rankingach niezawodności i plasują się blisko siebie,
    bowiem trapią je bardzo podobne przypadłości. Przede wszystkim szybko
    zużywają się przednie tarcze i okładziny hamulcowe. Na dodatek łatwo się
    przegrzewają, co trzeba wziąć pod uwagę podczas podróży z dużym obciążeniem
    samochodu. Nietrwałe są również elementy układu kierowniczego. Często
    zawodzi klimatyzacja, notorycznie przepalają się żarówki, a w starszych
    egzemplarzach odmawia posłuszeństwa centralny zamek. Trzeba też dodać, że w
    Alhambrze można spodziewać się odklejania wykładzin i odpadania plastikowych
    elementów.

    Właściciele narzekają na korozję (okolice wycieraczek),odpinające się
    wtyczki airbaga, stabilizatory i półosie.

    I o popularnym dwulitrowym dieslu:
    http://www.fakt.pl/Wszystko-o-silniku-2-0-TDI,artyku
    ly,105072,1.html

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2012-03-04 23:51:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 23:47, Yogi(n) wrote:
    > Co psuje się najczęściej? - Spis drobnych usterek jest długi.
    > [ciach]

    Czytałem to. To same pierdoły. Czyli rzeczy które widać że padają i
    można prewencyjnie wymienić. Nie ma objawów typu korbowód wylatuje przez
    miskę olejową w trasie na wakacje, a jedynie wypina się wtyczka od
    poduszek. Da się żyć.

  • 14. Data: 2012-03-05 00:00:50
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    > Ale co tam ulega awarii :)? Pytam, pytam i same ogólniki.

    Oczywiscie wszystkie powyzsze bzury (ktore przeczytales w tym watku)
    mozesz sobie odpuscic. Jestem od kilku lat szczesliwym uzytkownikiem
    Alhambry (nie pierwszej) i psuja sie glownie plastiki paneli
    wewnetrznych. Nie wiem czy sa identyczne z Sharanem, ale fakt, ze sa
    kiepskie... tzn traca dosc szybko powloke ktora sa pokryte, zacinaja
    sie, lamia...
    Auto mechanicznie jest bez zarzutu, robie (od 5 lat) tylko to co sie ma
    prawo zuzyc i trzeba wymieniac: oleje, filtry, tarcze, wydech itp

    PS. Aha! Mam problemy z zamkiem centralnym drzwi pasazera. W zimie lubi
    nie zadzialac, w lecie jest OK. Czytalem o czestych klopotach z
    przecierajacymi sie przewodami, ale nie wiem, czy to moze tak sie
    objawiac - raczej watpie. Albo kontakt jest, albo nie

  • 15. Data: 2012-03-05 02:47:16
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Hmm, czytales tutaj?
    http://www.autocentrum.pl/oceny/seat/alhambra/i/
    Sporo opinii na +

    pozdr
    Piotr

  • 16. Data: 2012-03-05 04:44:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "go!" <g...@g...pl> wrote in message news:jj0s76$8t8$1@inews.gazeta.pl...
    > Auto mechanicznie jest bez zarzutu, robie (od 5 lat) tylko to co sie ma
    > prawo zuzyc i trzeba wymieniac: oleje, filtry, tarcze, wydech itp

    W pięcioletnim aucie wydech nie ma prawa się zużyć... wstyd.
    Ile masz km na liczniku?

  • 17. Data: 2012-03-05 04:46:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > prewencyjnie wymienić. Nie ma objawów typu korbowód wylatuje
    > przez miskę olejową w trasie na wakacje, a jedynie wypina się wtyczka od

    Widzę że napaliłeś się i bardzo chcesz kupić - więc wmawiasz sobie
    że wszystko będzie OK :-) Też tak czasem mam u siebie :-)))

  • 18. Data: 2012-03-05 09:14:21
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    On 03/04/2012 04:24 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Witam.
    >
    > Zerkam własnie na Alhambre - silnik VW, osprzęt współdzielony z Fordem
    > galaxy i VW. Kilka dni temu widziałem (na gazecie pl? nie mogę teraz
    > odnaleźć) niemiecki ranking awaryjności, gdzie rzeczone trojaczki, wraz
    > z laguną II zajeły 4 najlepsze miejsca ...
    >
    > Czy Alhambra jest *faktycznie* tak awaryjna? Silnik chyba sie nie psuje
    > gorzej niż w dresowozach typu passat. Co się więc psuje? Ceny są ok, i
    > nawet wygląda. Potrzebuje teraz "rodzinnego" i chyba bym się skusił, ale
    > ponieważ mam LII to wiecie co czuje kiedy jest w jednym rankingu :)

    Nie jest. Mam Galaxy ale to wlasciwie to samo.
    Przypadlosci typowe dla TDI tak samo jak w Golfie czy Passacie, silniki
    dobrze znane i rozpoznane, wielu mechanikow sie w tym specjalizuje.

    Poza tym kilka rzeczy specyficznych dla S/G/A, czyli:
    - dogrzewacz (jest juz sporo firm naprawiajacych, a i bez tego da sie
    jezdzic)
    - wielowypusty prawej polosi na wyjsciu ze skrzyni, oryginalne czesci
    kosztuja ~1000 zl i starczaja na ~ 100 kkm, ale ponoc jest juz jakas
    polska firma ktora to regeneruje w taki sposob, ze jest wlasciwie wieczne,
    - duperele z elektryka.

    Zawieszenie pancerne na polskie drogi, auto bardzo wygodne i sympatyczne.

  • 19. Data: 2012-03-05 10:25:39
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    On 2012-03-04 23:47, Yogi(n) wrote:
> [...]

    > olejową w trasie na wakacje, a jedynie wypina się wtyczka od poduszek. Da

    I tak wyglądają testy rankingów usterkowości - usterka to
    usterka,niezależnie od tego czy to zawory spotkały się z tłokiem czy
    obluzowało się mocowanie wydechu ;-)
    Najbardziej martwiłoby mnie to przegrzewanie się silnika, ale może jest na
    to jakiś prosty sposób, tj aftermarketowa chłodnica czy wcześniej
    otwierający się termostat.
    Jeżeli sam grzebiesz przy samochodach albo masz oswojonego dobrego mechanika
    to bierz, najwyżej przybędzie w sieci opinii o usterkowości ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2012-03-05 20:59:57
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    W dniu 2012-03-05 03:44, Pszemol pisze:

    > W pięcioletnim aucie wydech nie ma prawa się zużyć... wstyd.
    > Ile masz km na liczniku?

    od 5 lat jezdze Alhambra, ale nie od nowowsci