  • 1. Data: 2012-03-04 16:24:41
    Temat: Alhambra - co jest źle ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zerkam własnie na Alhambre - silnik VW, osprzęt współdzielony z Fordem
    galaxy i VW. Kilka dni temu widziałem (na gazecie pl? nie mogę teraz
    odnaleźć) niemiecki ranking awaryjności, gdzie rzeczone trojaczki, wraz
    z laguną II zajeły 4 najlepsze miejsca ...

    Czy Alhambra jest *faktycznie* tak awaryjna? Silnik chyba sie nie psuje
    gorzej niż w dresowozach typu passat. Co się więc psuje? Ceny są ok, i
    nawet wygląda. Potrzebuje teraz "rodzinnego" i chyba bym się skusił, ale
    ponieważ mam LII to wiecie co czuje kiedy jest w jednym rankingu :)

  • 2. Data: 2012-03-04 16:26:25
    Temat: Re: Alhambra - co jest źle ?
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > odnaleźć) niemiecki ranking awaryjności, gdzie rzeczone trojaczki, wraz
    > z laguną II zajeły 4 najlepsze miejsca ...

    Ale który? Dekra/TUV czy ADAC?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2012-03-04 16:37:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 16:26, Grejon wrote:
    > Ale który? Dekra/TUV czy ADAC?

    Chyba ADAC. Zgubiłem linka i nie mogę teraz znaleźć. Coś w rodzaju 5
    najczęsciej awaryjnych coś tam coś tam.

  • 4. Data: 2012-03-04 16:37:14
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Tak, mają opinie i nieprzypadkowo najbardziej awaryjnych w tej klasie. To auto jest
    chyba po prostu źle zaprojektowane.

  • 5. Data: 2012-03-04 16:41:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 16:37, BearBag wrote:
    > Tak, mają opinie i nieprzypadkowo najbardziej awaryjnych w tej klasie. To auto jest
    chyba po prostu źle zaprojektowane.

    Ok, ale *co* się psuje? Silnik? Przecież to VW. Zawieszenie? Pikus,
    tanie jest. Coś innego?

    Pytam bo jesli awaryjność polega na tym że wypina sie kostka od
    komputera to mogę takieproblemy ignorować bo nie generują kosztów.

  • 6. Data: 2012-03-04 21:38:10
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Pytam bo jesli awaryjność polega na tym że wypina sie kostka od komputera to
    > mogę takieproblemy ignorować bo nie generują kosztów.

    hmmm to się tak wydaje ze nie generują kosztów jak ci się taka kostka wypnie w
    połowie drogi na wakacje nad morzem czarnym i nie będziesz mógł dojść która to
    wtedy spojrzysz na to inaczej (pomyśl o wściekłej żonie i płaczących dzieciach,
    stoicie w środku lasu noc deszcz pada...)

    Pzdr
    Piotrek

  • 7. Data: 2012-03-04 21:46:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 21:38, X-Man wrote:
> [...]
    > dojść która to wtedy spojrzysz na to inaczej (pomyśl o wściekłej żonie i
    > płaczących dzieciach, stoicie w środku lasu noc deszcz pada...)

    Wypadających kostek z komputera boje się mniej niż wypadających
    korbowodow z bloku. Przynajmniej mam szanse zadzialać sam. Na płaczace
    dzieci w drodze na wakacje mem ubezpieczenie, które co prawda niczego
    nie naprawia, ale eliminuje skutecznie problem deszczu.

    Dalej nie wiem co takiego fatalnego jest w Alhambrze. Może silniki które
    biorą z VW to jakieś odpady? Może śruby do zawieszenia mają pięciokątne
    łby i Kaziu w garazu nie daje rady? Puduszki wybuchają w twarz przy
    wjechaniu w dziurę?

  • 8. Data: 2012-03-04 22:05:03
    Od: BearBag <c...@g...com>

    generalnie wszystkie auropejskie auta mają te same komponenty i akcesoria czy to
    dlephi czy valeo czy jeszcze siakaś inna firma. Robią wszystko do wszystkiego.
    Szkopuł polega na tym jakie cześci i z jakim zapasem zużycia producent danej marki
    zamówi. Dochodzi jeszcze aspekt projektanta i inzyniera auta ktory wszystkie te
    częsci tak dopasuje i dobierze do siebie żeby to wszystko ładnie wspólgrało przez
    wiele lat w przeróżnych warunkach. W alhambrze po prostu jest wiele źle dobranych
    cześci do masy i zastosowania auta. To auto praktycznie nie ma zalet - słabe
    prowadzenie, słaba ekonomia, słabe osiągi i beznadziejna awaryjność.

  • 9. Data: 2012-03-04 22:28:51
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > Alhambrze. Może silniki które biorą z VW to
    > jakieś odpady? Może śruby do zawieszenia mają
    > pięciokątne łby i Kaziu w garazu nie daje

    To może spróbuj, przez indukcję, odpowiedzieć
    sobie na pytanie: Dlaczego Seat to nie VW?

    JK

  • 10. Data: 2012-03-04 23:18:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-04 22:28, JK wrote:
    > To może spróbuj, przez indukcję, odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego
    > Seat to nie VW?

    Czy silnik w Seacie to VW? Jesli tak to najdroższy element samochodu
    powinien miec jakość identyczną jak w byle passacie.

    Reszta powinna być tania. Własnie dlatego pytam: co się psuje w
    Alhabrze, że ląduje w rankingu z Laguna II ?