eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlhambra - co jest źle ? › Re: Alhambra - co jest źle ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jj01fr$1vm$1@inews.gazeta.pl>
    <14290069.2154.1330875434359.JavaMail.geo-discussion-forums@vbbed8>
    <jj02ef$44c$2@inews.gazeta.pl> <jj0k0s$87q$1@inews.gazeta.pl>
    <jj0kbt$9eq$1@inews.gazeta.pl> <jj0mqi$idq$1@usenet.news.interia.pl>
    <jj0pof$sq2$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jj0pof$sq2$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Alhambra - co jest źle ?
    Date: Sun, 4 Mar 2012 23:47:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    Lines: 69
    Message-ID: <4f53f0f9$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.82.191
    X-Trace: 1330901241 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 83.4.82.191:53625
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2437734
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jj0pof$sq2$...@i...gazeta.pl...

    On 2012-03-04 22:28, JK wrote:
    >> To może spróbuj, przez indukcję, odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego
    >> Seat to nie VW?
    >
    >Czy silnik w Seacie to VW? Jesli tak to najdroższy element samochodu
    >powinien miec jakość identyczną jak w byle passacie.
    >
    >Reszta powinna być tania. Własnie dlatego pytam: co się psuje w Alhabrze,
    >że ląduje w rankingu z Laguna II ?

    Przesadzasz, gógiel wciąż działa:

    http://www.auto-swiat.pl/1-ford-galaxy-vw-sharan-i-s
    eat-alhambra-trojaczki-z-problemami

    Co psuje się najczęściej? - Spis drobnych usterek jest długi. Pociesza
    jednak to, że poważne niedomagania zdarzają się nieczęsto
    Lista drobnych awarii opisywanych aut jest tak długa, że na wymienienie
    wszystkich po prostu zabrakłoby miejsca. Jeśli jednak ktoś planuje zakup
    któregoś z nich, powinien pamiętać o tym, że zwłaszcza w modelach sprzed
    liftingu posłuszeństwa może odmówić wiele elementów. Na początek przyjrzyjmy
    się układowi jezdnemu, w którym bardzo szybko zużywają się łączniki
    stabilizatora (zamienniki od 30 zł/szt.), drążek poprzeczny lub kierowniczy
    (od ok. 100 zł). Zdarzają się też problemy z obsadą kolumn resorujących. Na
    szczęście, wybór zamienników jest bardzo bogaty, a części nie są też
    specjalnie drogie. Nieco rzadziej posłuszeństwa odmawiają łożyska kół
    tylnych. Do tego dochodzą delikatne tylne wahacze i nietrwałe tarcze
    hamulcowe.

    http://www.motofakty.pl/artykul/seat_alhambra_1995_2
    008_.html

    Z punktu widzenia nabywcy najkorzystniej wygląda wersja po modernizacji z
    wiosny 2000 r. Ma ciekawsze nadwozie, ładniejsze wnętrze, lepsze
    wyposażenie, udoskonalone podwozie i szerszą gamę silników. Niektóre wersje
    po zmianach dysponują też automatycznymi skrzyniami biegów Tiptronic oraz
    napędem na obie osie (4Motion). Jednostki napędowe Alhambry to silniki
    montowane także w innych autach koncernu Volkswagena, charakteryzujące się
    tymi samymi problemami.

    Zawsze możemy się tutaj zetknąć z awariami osprzętu - przepływomierza
    powietrza, przepustnicy, alternatora czy pompy cieczy chłodzącej.
    Najważniejsza jest jednak troska o pasek rozrządu, stosunkowo delikatny i
    wymagający ścisłego przestrzegania zaleceń serwisowych. Stosowany jest on w
    napędzie rozrządu silników wysokoprężnych TDI, oraz w benzynowych 2.0 i 1.8
    20V. Problem nie istnieje w benzynowym 2.8 V6 24V, w którym do napędu
    rozrządu zastosowano trwały i niezawodny łańcuch.

    Wszystkie trzy bliźniacze samochody (Galaxy, Sharan, Alhambra) zajmują
    dalekie miejsca w rankingach niezawodności i plasują się blisko siebie,
    bowiem trapią je bardzo podobne przypadłości. Przede wszystkim szybko
    zużywają się przednie tarcze i okładziny hamulcowe. Na dodatek łatwo się
    przegrzewają, co trzeba wziąć pod uwagę podczas podróży z dużym obciążeniem
    samochodu. Nietrwałe są również elementy układu kierowniczego. Często
    zawodzi klimatyzacja, notorycznie przepalają się żarówki, a w starszych
    egzemplarzach odmawia posłuszeństwa centralny zamek. Trzeba też dodać, że w
    Alhambrze można spodziewać się odklejania wykładzin i odpadania plastikowych
    elementów.

    Właściciele narzekają na korozję (okolice wycieraczek),odpinające się
    wtyczki airbaga, stabilizatory i półosie.

    I o popularnym dwulitrowym dieslu:
    http://www.fakt.pl/Wszystko-o-silniku-2-0-TDI,artyku
    ly,105072,1.html

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: