  • 11. Data: 2009-12-18 22:20:44
    Temat: Re: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mateusz Viste <m...@n...please> wrote:

    > A informacji której szukasz, nikt ci nie poda, bo nie leży to w niczyim
    > interesie, by rozgłaszać ile ma wejść na swoją komercyjną witrynę.

    To nie do końca tak - zależy o jaką działalność chodzi. Np. jeżeli chodzi o
    ogólnopolski portal to oni podają jawnie ile mają użytkowników aby zachęcić
    reklamodawców.

    Są też komercyjne działalności, które muszą się rozliczać z działań np. z
    udziałowcami - w tym np. przedstawiać tego typu raporty. Oczywiście może być
    tak, że taki raport jest tylko dla oczu udziałowca ale jak udziałowcy są bardzo
    rozproszeni to prędzej czy później wypłynie.

    Natomiast porno w necie, hazard i inne takie są na granicy legalności w wielu
    krajach (chociażby u nas ostatnio ten całe kocopoły o hazardzie internetowym) i
    pod względem mierzenia takich rzeczy bodajże najtrudniejsze.

    Warto też pamiętać, że np. onet.pl czy wp.pl jak się wejdzie w godzinach
    wieczornych to prezentują na środku jakieś soft-porno typu czerstwe zdjęcia
    jakiegoś podstarzałego bimbo. Często te zdjęcia są większe niż zdjęcie do
    jakiegoś ważnego newsa typu "zamach zginęło 500 osób".

    Oni to robią legalnie i dla zysku, więc pewnie i ilością hitów w tej branży
    (erotyka) się chwalą dla reklamodawców. Ale masz rację - to jest bardzo mierne.
    :)

    > To, co znajdziesz, to co najwyżej szacunki o raczej miernej wartości...

    Szacunki - nawet miernej wartości - są lepsze niż błądzenie po omacku.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2009-12-21 14:29:16
    Od: fv <f...@c...com>

    Konrad Kosmowski wrote:
> [...]
    > of the Internet user population (e.g., a random sample of sufficient size),
    > Alexa's ranking should be quite accurate. In reality, not much is known about
    > the sample and possible sampling biases. Alexa itself notes several
    > examples.[13] A known source of bias is the self-selecting, opt-in nature of
    > Alexa traffic tracking software installation, but the significance of this
    > bias on rankings is not reported.[clarification needed][13]
    >
    > W skrócie Alexa opiera się na jakimś samplu (dawce?) grupy docelowej. Ja
    > osobiście nie znam nikogo kto by miał zainstalowany ich toolbar.

    Ja może dokładniej powiem, bo pisałem z tego magisterkę.

    Nie chodzi tylko o to, że badania opierają się na podgrupie wszystkich internatów.
    Chodzi o to, że
    grupa ta obarczona jest błędem statystycznym samodoboru do tej próbki. Alexa mają
    zainstalowani
    tylko ci, którzy się na to zgodzili.

    Bez dodatkowych badań metodologicznych, nie można stwierdzić w jaki sposób podgrupa
    ta różni się od
    ogółu internautów. Chodzi zapewne o odpowiedź na szereg pytań związanych z:
    a) powodem instalacji Alexy
    b) celem
    c) źródłem wiedzy nt. Alexy
    itp

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 13. Data: 2009-12-25 03:39:40
    Od: miodu <o...@g...com>

    Dzięki za odpowiedzi.

    Chciałem rozwiać kilka wątpliwości.

    Mając na myśli ilość wejść na stronę, chodziło mi o stronę typu:
    zapłać 30$ za miesięczny abonament i ściągaj filmy/zdjęcia. Dysponując
    nawet przybliżonymi danymi dot. ilości wejść, można w jakimś tam
    mizernym stopniu oszacować czy da się na tym zarobić czy nie. No i
    jeśli da, to ile, bo dla powiedzmy 1000$ miesięcznie to zdecydowanie
    szkoda zachodu.

    Kwestie prawne są chyba najmniejszym kłopotem. O ile się nie mylę,
    internet pod tym względem daje praktycznie nieograniczone możliwości,
    zresztą nawet gdyby polskie prawo zabraniało tego typu przedsięwzięć
    (a tak chyba nie jest, biorąc pod uwagę chociażby wydawnictwo
    pinkpress które działa na rynku już od ponad dekady), to zawsze można
    postawić stronę na jakimś kazachstańskim serwerze, dać odpowiednią
    notatkę przy wejściu na stronę i tyle.

    Co do samej Alexy, trochę mnie rozczarowały informacje które uzyskałem
    od was. Myślałem że można tam uzyskać bardziej precyzyjne informacje,
    a to jedynie szacunki. Zawsze to jednak lepsze niż nic. Pewien pan ma
    kilka stron z dziewczynami, na jednej z tych stron dziewczyny są w
    bieliźnie, na drugiej - bez bielizny. W rankingu Alexy, panie w
    bieliźnie są na ok 350.000 pozycji, panie bez - 150.000.

    Niech mnie ktoś poprawi, ale wychodzi na to, że najbardziej precyzyjną
    formą przeprowadzenia takiego badania byłoby podanie się za
    reklamodawcę i w ten sposób zdobycie informacji dot. ilości wejść na
    stronę. Pozostaje kwestia, jak zrobić to w sposób wiarygodny. Bo
    wysyłając maila z adresu: p...@b...pl, wiarygodności nie
    zbuduję.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-12-25 10:10:10
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 18 Gru, 21:45, Cuma <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Badaniem internetu, podobnym do Alexy zajmuje się Gemiushttp://www.gemius.pl/
    > nie wiele jednak danych jest darmowych, ale jeśli Ci zależy, to sądzę
    > że tam,
    > albo z  flaszką do admina serwera konkurencji :-)

    Tadku

    Rozumiem że Gemius tego typu badania robi precyzyjnie i odpłatnie?

    Natomiast czy mógłbyś rozwinąć kwestię "flaszki do admina serwera
    konkurencji"? :) Kogo masz na myśli mówiąc konkurencja?

  • 15. Data: 2009-12-25 11:37:07
    Od: Colin <m...@g...com>

    Google Ad Planner - https://www.google.com/adplanner/#siteSearch.