  • 1. Data: 2009-12-17 10:48:50
    Temat: CSS - jak 'kasować' floaty?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy po użyciu floatów (left/right) konieczne jest stosowanie jawnej
    konstrukcji np. <div style="clear:both"></div>? Może istnieje możliwość
    stworzenia tego efektu w alternatywny sposób. Moglibyśmy np. rozważyć listę
    linków:
    <ul>
    <li><a...>link</a></li>
    <li><a...>link</a></li>
    <li><a...>link</a></li>
    </ul>

    Wszystkie li niech mają float:left. Zamiast dodawać na końcu <li
    style="clear:both... byłoby dobrze z punktu ilości kodu HTML aby znacznik
    zamykający </ul> pełnił taką funkcję lub jakiś inny trik. Niestety
    znaczników zamykających nie ostylowuje się. Czy jest na to jakaś metoda?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-12-17 11:14:31
    Temat: Re: CSS - jak 'kasować' floaty?
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Marek pisze:

> [...]
    > znacznik zamykający </ul> pełnił taką funkcję lub jakiś inny trik.
    > Niestety znaczników zamykających nie ostylowuje się. Czy jest na to

    Podejrzewam, ze idealnym rozwiazaniem bylyby
    https://developer.mozilla.org/pl/CSS/:last-child
    https://developer.mozilla.org/pl/CSS/:last-node

    Ide o zaklad, ze "w IE nie dziala" :)

    Jesli nie to, to nie przychodzi mi do glowy nic innego, jak oCSSowanie
    tego JavaScriptem, a tego nie chcemy, bo widze, ze zwracasz uwage na
    ilosc kodu :) A w tym kontekscie czy napiszesz przy kazdym ostatnim
    <li style="...
    czy utworzysz osobny styl dla ostatniego potomka... na to samo chyba
    wyjdzie.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 3. Data: 2009-12-17 12:37:31
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2009-12-17 11:48, Marek wrote:
    > Czy po użyciu floatów (left/right) konieczne jest stosowanie jawnej
    > konstrukcji np. <div style="clear:both"></div>?

    Nie, to rozwiązanie dla ludzi cierpiących na dysgóglię ;)
    http://lmgtfy.com/?q=clear+float

  • 4. Data: 2009-12-17 14:34:48
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie, to rozwiązanie dla ludzi cierpiących na dysgóglię ;)
    > http://lmgtfy.com/?q=clear+float

    A tak, faktycznie :) overflow:auto jest rozwiązaniem :-)

  • 5. Data: 2009-12-17 14:35:58
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Zerknij co znalazłem:
    http://kurs.browsehappy.pl/CSS/Float