  • 1. Data: 2009-12-18 01:54:51
    Temat: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Od: miodu <o...@g...com>

    Witam

    Czy można jakoś sprawdzić ile dana strona internetowa (której to
    strony właścicielem nie jestem) miała wejść w danym miesiącu / okresie
    czasu?

    Zawsze w takich wypadkach słyszę: Alexa, natomiast może coś jest ze
    mną nie tak, ale nie potrafię tam odszukać takiej informacji. Jedyne
    co dostaję to numer w rankingu wszystkich stron internetowych (np
    strona zajmuje 138.000 miejsce), natomiast ja myślałem raczej o
    konkretniejszej informacji, czyli np: "unikalnych odwiedzin w
    Listopadzie: 26.760"

    Można to jakoś sprawdzić??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-18 02:02:14
    Temat: Re: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** miodu <o...@g...com> wrote:

    > Czy można jakoś sprawdzić ile dana strona internetowa (której to strony
    > właścicielem nie jestem) miała wejść w danym miesiącu / okresie czasu?

    Zasadniczo nie - nie masz dostępu do statystyk/logów docelowych systemów, więc
    nie możesz tego zbadać. Można opierać badania o inne źródła np. dane odpytań
    DNS od dostawców ale to raczej nie jest powszechnie dostępne.

> [...]
    > numer w rankingu wszystkich stron internetowych (np strona zajmuje 138.000

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alexa_Internet

    Alexa ranks sites based on tracking information of users of its Alexa Toolbar
    for Internet Explorer and from integrated sidebars in Mozilla and Netscape.

    There is some controversy over how representative Alexa's user base is of
    typical Internet behavior. If Alexa's user base is a fair statistical sample
    of the Internet user population (e.g., a random sample of sufficient size),
    Alexa's ranking should be quite accurate. In reality, not much is known about
    the sample and possible sampling biases. Alexa itself notes several
    examples.[13] A known source of bias is the self-selecting, opt-in nature of
    Alexa traffic tracking software installation, but the significance of this
    bias on rankings is not reported.[clarification needed][13]

    W skrócie Alexa opiera się na jakimś samplu (dawce?) grupy docelowej. Ja
    osobiście nie znam nikogo kto by miał zainstalowany ich toolbar.

    > natomiast ja myślałem raczej o konkretniejszej informacji, czyli np:
    > "unikalnych odwiedzin w Listopadzie: 26.760"

    > Można to jakoś sprawdzić??

    Bez dostępu do ich własnych statystyk - nie. Istnieje za to wiele innych w
    miarę dobrych czynników, które pozwalają to oszacować.

    A w zasadzie po co Ci takie informacje?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-18 02:11:26
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 18 Gru, 02:02, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > Bez dostępu do ich własnych statystyk - nie. Istnieje za to wiele innych w
    > miarę dobrych czynników, które pozwalają to oszacować.
    >
    > A w zasadzie po co Ci takie informacje?

    Dzięki za szybką odpowiedź, tym bardziej że pora dosyć nietypowa.

    Informacji tych potrzebuję aby dowiedzieć się jak radzi sobie z
    odwiedzinami pewna strona, gdyż przymierzam się do pewnego
    komercyjnego przedsięwzięcia, i chciałem - na tyle na ile to możliwe -
    zbadać rynek pod względem konkurencji, ruchu na serwerach,
    opłacalności itp.

    Jeśli byłoby to możliwe, mógłbyś rozwinąć myśl którą zacytowałem?
    Chodzi mi o "wiele innych w miarę dobrych czynników".

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2009-12-18 02:22:35
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** miodu <o...@g...com> wrote:

    > Dzięki za szybką odpowiedź, tym bardziej że pora dosyć nietypowa.

    Zależy dla kogo. ;)

> [...]
    > chciałem - na tyle na ile to możliwe - zbadać rynek pod względem konkurencji,

    Hehe chciałbyś wybadać konkurencję - to już rozumiesz dlaczego takie informacje
    nie zawsze są publicznie ogłaszane.

    > Jeśli byłoby to możliwe, mógłbyś rozwinąć myśl którą zacytowałem? Chodzi mi
    > o "wiele innych w miarę dobrych czynników".

    Ale nadal nie rozumiem zbytnio co konkretnie chcesz wybadać. Skupianie się
    jedynie na ilości "hitów" to nie ma sensu.

    Inne czynniki to właśnie Alexa ;), ranking w Google, "ręczne badanie" (może
    gdzieś sami to opublikowali), pozyskanie danych od ISP itd. to są wszystko
    jakieś *szacunki* ale mogą dać (wcale nie muszą) w miarę *adekwatny* obraz.

    Myślę, że pewnie istnieją firmy, które mogą takie badanie przeprowadzić. Choć
    sam się tym nie param. Może warto zamiast starać się samemu rozkminiać
    skorzystać z pomocy innych - ale tutaj jest warunek taki, że wiesz jakie dane
    chcesz uzyskać.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2009-12-18 09:28:21
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 18 Gru, 02:22, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > skorzystać z pomocy innych - ale tutaj jest warunek taki, że wiesz jakie dane

    Bez zbytniego owijania w bawełnę - rozchodzi się o stronę z filmami
    dla dorosłych, chciałbym sprawdzić ile miesięcznie mają wejść aby móc
    mniej więcej oszacować czy da się na tym zarobić (wiem że nie każdy
    hit = klient, ale niech 10% unikalnych wejść będzie się kończyła
    zakupem to już da mi mnóstwo cennych informacji).

  • 6. Data: 2009-12-18 09:38:48
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2009-12-18 10:28, miodu pisze:

> [...]
    > hit = klient, ale niech 10% unikalnych wejść będzie się kończyła
    > zakupem to już da mi mnóstwo cennych informacji).

    optymista...

    --
    Systemy kominowe http://twojkomin.pl

  • 7. Data: 2009-12-18 09:51:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 18 December 2009 10:28, miodu wrote:
    > (...) (wiem że nie każdy
    > hit = klient, ale niech 10% unikalnych wejść będzie się kończyła
    > zakupem to już da mi mnóstwo cennych informacji).

    Zmień te twoje procenty na promile, to będzie to miało jakiś sens :)

    A informacji której szukasz, nikt ci nie poda, bo nie leży to w niczyim
    interesie, by rozgłaszać ile ma wejść na swoją komercyjną witrynę. To, co
    znajdziesz, to co najwyżej szacunki o raczej miernej wartości...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 8. Data: 2009-12-18 11:59:19
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Mateusz Viste" napisał:

> [...]
    > interesie, by rozgłaszać ile ma wejść na swoją komercyjną witrynę. To, co
    > znajdziesz, to co najwyżej szacunki o raczej miernej wartości...

    Może napiszę to samo ale inaczej.

    Szacunkowe wartości już coś mówią, większość badań opiera
    się przecież na jakieś próbie. Nikt na prawdę nie oczekuje dokładnych
    danych.
    Cała sztuka rozbija się o sposób interpretacji danych.
    W internecie niewiele da się ukryć i badanie konkurencji to chleb
    powszedni. Mając jednak tylko dane o oglądalności jeszcze trzeba wiedzieć
    jak oni do tego doszli. Dalej trzeba wiedzieć jak przełożyć oglądalność
    na wynik finansowy. No i okazuje się, że do zbadania jest na prawdę wiele,
    rzeczy i użyć trzeba nie jednego a kilkunastu narzędzi i jeszcze potrafić
    te dane zinterpretować. Mimo, że takie wnioski mogą być obarczone
    błędem grubym a najczęściej są to i tak to się robi, bo lepsze to niż
    strzelanie na ślepo.

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 9. Data: 2009-12-18 21:45:43
    Od: Cuma <t...@p...onet.pl>

    Badaniem internetu, podobnym do Alexy zajmuje się Gemius http://www.gemius.pl/
    nie wiele jednak danych jest darmowych, ale jeśli Ci zależy, to sądzę
    że tam,
    albo z flaszką do admina serwera konkurencji :-)
    pozdrawiam Tadek
    http://strony-www.tworze.com/

  • 10. Data: 2009-12-18 22:14:37
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** miodu <o...@g...com> wrote:

    > Bez zbytniego owijania w bawełnę - rozchodzi się o stronę z filmami dla
    > dorosłych,

    Tzn. tzw. fikołami... :)

    > chciałbym sprawdzić ile miesięcznie mają wejść aby móc mniej więcej oszacować
    > czy da się na tym zarobić

    Skoro to robią tzn. że da się na tym zarobić. Ich biznes moim zdaniem jednak
    nie polega na sprzedawaniu niczego tylko na reklamie/zbieraniu kliknięć w
    miejsca określiłbym jako "dziwne".

    To ogromny przemysł ale sporo tego odbywa się na granicy prawa np. serwerownie
    w dziwnych jurysdykcjach - dziwne kraje, wyeksploatowane platformy wiertnicze
    itd. Wydaje mi się (ale to tylko moje odczucia), że to w ogóle zahacza o
    przestępczość zorganizowaną związaną z phishingiem i innymi takimi.

    Generalnie nie opierałbym biznesu o to bez względu na ilość kliknięć.

    > (wiem że nie każdy hit = klient, ale niech 10% unikalnych wejść będzie się
    > kończyła zakupem to już da mi mnóstwo cennych informacji).

    Zakupem czego?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )