    From: miodu <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Date: Thu, 24 Dec 2009 19:39:40 -0800 (PST)

    Dzięki za odpowiedzi.

    Chciałem rozwiać kilka wątpliwości.

    Mając na myśli ilość wejść na stronę, chodziło mi o stronę typu:
    zapłać 30$ za miesięczny abonament i ściągaj filmy/zdjęcia. Dysponując
    nawet przybliżonymi danymi dot. ilości wejść, można w jakimś tam
    mizernym stopniu oszacować czy da się na tym zarobić czy nie. No i
    jeśli da, to ile, bo dla powiedzmy 1000$ miesięcznie to zdecydowanie
    szkoda zachodu.

    Kwestie prawne są chyba najmniejszym kłopotem. O ile się nie mylę,
    internet pod tym względem daje praktycznie nieograniczone możliwości,
    zresztą nawet gdyby polskie prawo zabraniało tego typu przedsięwzięć
    (a tak chyba nie jest, biorąc pod uwagę chociażby wydawnictwo
    pinkpress które działa na rynku już od ponad dekady), to zawsze można
    postawić stronę na jakimś kazachstańskim serwerze, dać odpowiednią
    notatkę przy wejściu na stronę i tyle.

    Co do samej Alexy, trochę mnie rozczarowały informacje które uzyskałem
    od was. Myślałem że można tam uzyskać bardziej precyzyjne informacje,
    a to jedynie szacunki. Zawsze to jednak lepsze niż nic. Pewien pan ma
    kilka stron z dziewczynami, na jednej z tych stron dziewczyny są w
    bieliźnie, na drugiej - bez bielizny. W rankingu Alexy, panie w
    bieliźnie są na ok 350.000 pozycji, panie bez - 150.000.

    Niech mnie ktoś poprawi, ale wychodzi na to, że najbardziej precyzyjną
    formą przeprowadzenia takiego badania byłoby podanie się za
    reklamodawcę i w ten sposób zdobycie informacji dot. ilości wejść na
    stronę. Pozostaje kwestia, jak zrobić to w sposób wiarygodny. Bo
    wysyłając maila z adresu: p...@b...pl, wiarygodności nie
    zbuduję.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! Pozdrawiam