  • 1. Data: 2009-12-16 10:25:41
    Temat: CSS - problem z centrowaniem tekstu w tabeli
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Zrobiłem sobie tabelkę w postaci:
    <colgroup>
    <col style="text-align:center">
    <col>
    <col style="text-align:right; font-weight:bold; width: 150px">
    </colgroup>
    <th>xxx</th>
    <th>yyy</th>
    <th>zzz</th>

    oraz style:

    table {
    border-collapse:collapse;
    }
    td {
    vertical-align:top;
    padding: 0px;
    }
    th {
    padding: 0px 0px 0px 0px;
    vertical-align:top;
    }

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć dlaczego w <col> działają tylko niektóre
    style? Nie działa text-align, nie działa boldowanie, ale szerokość kolumny
    jest ustawiana. Próbowałem też zamiast CSS użyć <col align="center"> i
    również nie działa. Sprawdzałem pod IE8 i FF.

  • 2. Data: 2009-12-16 10:55:28
    Temat: Re: CSS - problem z centrowaniem tekstu w tabeli
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    P.S.
    Nagłówek dokumentu HTML:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

  • 3. Data: 2009-12-16 14:03:15
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    W dniu 2009-12-16 11:25, Marek pisze:
> [...]
    > kolumny jest ustawiana. Próbowałem też zamiast CSS użyć <col
    > align="center"> i również nie działa. Sprawdzałem pod IE8 i FF.
    IE6 potrafi to obsłużyć, inne nie - bo taka jest specyfikacja.

    "The following properties apply to column and column-group elements:
    -border [cut]
    -background [cut]
    -width [cut]
    -visiblity [cut]"

    http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#q4

    <col> in IE6
    http://ln.hixie.ch/?start=1070385285&count=1

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 4. Data: 2009-12-16 14:25:22
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > "The following properties apply to column and column-group elements:
    > -border [cut]
    > -background [cut]
    > -width [cut]
    > -visiblity [cut]"

    A tak, czytałem w opisie <col> zamiast w <table>. Już tylko proforma spytam:
    nie ma innego sposobu jak tylko stosowanie klas do poszczególych <td> w celu
    określenia sposobu wyrównywania tekstu w komórkach? Np. chciałbym aby
    pierwsza komórka miała tekst do lewej, kolejna - centrowany, trzecia -
    jeszcze inny wariant itd. Dążyłem do tego aby przy dużych tabelach uniknąć
    konieczności powielania tych samych elementów kodu HTML/CSS dla każdego
    wiersza.

  • 5. Data: 2009-12-16 14:45:49
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    grudzień roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Już tylko proforma spytam:
    > nie ma innego sposobu jak tylko stosowanie klas do poszczególych <td>
    > w celu określenia sposobu wyrównywania tekstu w komórkach?

    Wydaje mi się że pseudoklasa :nth-of-type (lub :nth-child) wprowadzona
    przez CSS3 rozwiąże problem, ale powszechna obsługa tych selektorów
    jest jeszcze mniej czy bardziej powszechną przyszłością.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2009-12-16 17:18:10
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Wydaje mi się że pseudoklasa :nth-of-type (lub :nth-child) wprowadzona
    >przez CSS3 rozwiąże problem, ale powszechna obsługa tych selektorów
    >jest jeszcze mniej czy bardziej powszechną przyszłością.

    Tak, to bardzo futurystyczna wizja. No cóż, tym czasem naładuję mnóstwo kodu
    w stronę WWW, trudno się mówi :-) Dziękuję za sprowadzenie mnie na ziemie
    wszystkim.

  • 7. Data: 2009-12-16 17:39:31
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    grudzień roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Mirosław Zalewski:

> [...]
    > przez CSS3 rozwiąże problem, ale powszechna obsługa tych selektorów
    > jest jeszcze mniej czy bardziej powszechną przyszłością.
    ^^^^^^^^^^
    Chodziło oczywiście o słowo ,,odległą". Nie wiem o czym myślałem jak
    pisałem post.

    (Dopiero teraz zauważyłem.)

  • 8. Data: 2009-12-16 19:23:50
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Chodziło oczywiście o słowo ,,odległą". Nie wiem o czym myślałem jak
    >pisałem post.

    Wiem wiem ... domyśliłem się co miałeś na myśli :-)

  • 9. Data: 2009-12-16 21:12:13
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    W dniu 2009-12-16 18:39, Mirosław Zalewski pisze:
    > ^^^^^^^^^^
    > Chodziło oczywiście o słowo ,,odległą". Nie wiem o czym myślałem jak
    > pisałem post.
    przesadzasz.

    :nth-child(), :nth-of-type()
    obsługuje FF3.1+,Safari3.1+,Chrome1+,Opera10+,Konqueror3.4
    czyli wszystkie z nowym Gecko,KHTML,Presto,Webkitem

    Odstaje tylko iCab i IE (też nie całkiem, bo ten na Tasmanie
    obsługuje w części).

    Do tego przekupy piszą:
    http://www.css3.info/microsoft-announces-css3-suppor
    t-for-internet-explorer-9-ie9/

    Czyli nie jest źle, a tylko demonizujecie sytuacje.

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 10. Data: 2009-12-16 22:03:05
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2009-12-16 15:45, Mirosław Zalewski wrote:
> [...]
    > przez CSS3 rozwiąże problem, ale powszechna obsługa tych selektorów
    > jest jeszcze mniej czy bardziej powszechną przyszłością.

    Selektor sąsiada działa już od badzIEwia 7. Dorzuć pseudoklasę
    :first-child i masz:
    td:first-child { pierwsza komórka }
    td:first-child + td { druga komórka }
    td:first-child + td + td { trzecia komórka }
    Na 3 kolumnową tabelę w sam raz.
    BadzIEw 6 można olewać, ale jak komuś zależy to
    http://dean.edwards.name/ie7/ lub proste expression i dublowanie
    deklaracji stylów dla komórek.