  • 61. Data: 2014-01-03 22:39:06
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Z moralnym ??? Wolne żarty :-)

    Dla niektórych kwestie moralne to żarty, dla innych - nie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2014-01-04 16:51:01
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 11:15:25 +0100, Ergie napisał(a):

    > Użytkownik "SylwesterZarębski" napisał w wiadomości grup
    et...
    > I prostować bzdury na wszystkich forach gdzie ludzie piszą że im aparat
    > działa tylko połowę czasu deklarowanego przez producenta? Wolne żarty!
    [...]
    > Nie rozumiesz. Pryszczaty nastolatek co t owinę widzi wszędzie tylko nie w
    > swoim wyborze zamiennika zaraz na forum pisze że ma uszkodzony iPhone bo mu
    > się do końca nie ładuje.

    I co z tego? Pryszczaty nastolatek może bez tego trollować i wypisywać
    nieistniejące problemy. Z reguły ci świadomi wyprostują takie bzdury.

    > Mnie to niczym nie pachnie bo tak już od dawna jest.

    Jeszcze nie jest, ale skoro sami użytkownicy/klienci uważają takie
    działanie za słuszne i się niemu nie sprzeciwiają, to z pewnością
    będzie.

    Ja w każdym razie zagłosuję moimi pieniędzmi i Nikon wypadł właśnie z
    mojej puli zakupów w przyszłości (chyba, że zmieni swoje zachowanie).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 63. Data: 2014-01-04 18:37:54
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    trolling tone wrote:

    [ciach]
    > Sam widzisz, firma Nikon dba o klientów do tego stopnia, że
    > blokuje używanie bardziej gównianych obiektywów ;)

    Ta.. Np. takiej S150/2.8 - to jest chyba najbardziej "gówniana" sigma.
    Tylko czemu mi się śni po nocach?
    Bo(o)t manager

  • 64. Data: 2014-01-04 19:13:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bo t manager wrote:

    > Ta.. Np. takiej S150/2.8 - to jest chyba najbardziej "gówniana" sigma.
    > Tylko czemu mi się śni po nocach?

    Kup ją.
    Jak nie będzie współpracować z korpusem,
    to nadal będzie Ci się śnić :-)

  • 65. Data: 2014-01-04 19:50:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-04 16:51, Sylwester Zarębski wrote:
    [...]
    > Jeszcze nie jest, ale skoro sami użytkownicy/klienci uważają takie
    > działanie za słuszne i się niemu nie sprzeciwiają, to z pewnością
    > będzie.
    A niby dlaczego mieliby uważać takie działania za niesłuszne? Przecież
    takie tendencje w dążeniu do monopolu to naturalny mechanizm
    (prawdziwego) wolnego rynku i producenci mają święte prawo dążyć do
    uzyskania monopolu[*]. A że jest to niekorzystne dla przeciętnego
    zjadacza chleba? No cóż, życie jest brutalne. I jeśli komuś taka
    sytuacja nie pasuje, to może zaprotestować nie kupując produktów czy
    usług monopolisty.

    [*] Mowa oczywiście o monopolach zdobytych w wyniku gry rynkowej a nie
    takich narzuconych przez państwo.

  • 66. Data: 2014-01-07 12:40:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "SylwesterZarębski" napisał w wiadomości grup
    et...

    > I co z tego? Pryszczaty nastolatek może bez tego trollować i wypisywać
    > nieistniejące problemy. Z reguły ci świadomi wyprostują takie bzdury.

    Jeszcze kilka lat temu tez tak sadziłem, teraz najczęściej świadomym
    forumowiczom nie chce się po raz enty tłumaczyć tego samego.

    > Jeszcze nie jest, ale skoro sami użytkownicy/klienci uważają takie
    > działanie za słuszne i się niemu nie sprzeciwiają, to z pewnością
    > będzie.

    Rozumiem że jeździsz rowerem w ramach protestu że do Opla nie można włożyć
    silnika od Toyoty, a foteli z Renault?

    Ja w każdym razie zagłosuję moimi pieniędzmi i Nikon wypadł właśnie z
    mojej puli zakupów w przyszłości (chyba, że zmieni swoje zachowanie).

    A kto "wpadł" ??? Przypominam Canon zachowuje się dokładnie tak samo.
    Minolta/Sony ma w swej historii np. zmianę stopki by wyciąć stare i
    niezależne flesze. Olympus stworzył system 4/3 który następnie porzucił na
    rzecz u4/3 i tak by można dalej ciągnąc wyliczankę.

    Pozostaje jedynie Pentax co do którego nie przypominam sobie żadnych
    problemów z kompatybilnością czy niezależnymi akcesoriami, ale nawet jak na
    moje skromne potrzeby ten "system" jest za mały.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2014-01-07 12:42:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dla niektórych kwestie moralne to żarty, dla innych - nie.

    Fajnie się wydaje cudze pieniądze?

    Praktycznie każdy jest bezpośrednio lub pośrednio akcjonariuszem więc w
    interesie każdego jest by firmy przynosiły zyski swoim właścicielom. Chcesz
    siębawić w filantropa ok - Twoja sprawa ale od moich pieniędzy Ci wara!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2014-01-12 15:19:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Nie dostrzegasz całości problemu. A sytuacja wygląd atak: chińczyk
    > produkuje aku nie trzymające parametrów. Nieświadomi ludzie to kupują,
    > a później na forach skarżą się na aparaty że krótko działają na
    > baterii, albo że powoli ładuje się lampa błyskowa i często nie dociera
    > do nich że winny jest badziewny aku jaki sobie kupili. [...]

    Kolejny raz się z Tobą zgadzam. Tylko że to co piszesz, to jedynie
    część zagadnienia - po prostu uważam, że to, co robi Nikon, też można
    poddawać ocenie. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 69. Data: 2014-01-13 17:10:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Fajnie się wydaje cudze pieniądze?

    A gdzie tu widzisz wydawanie cudzych pieniędzy? To, że ktoś nie wykupił
    licencji, której nie musiał wcale wykupić, to nie jest chwilowo nic
    złego. Przeciwnie, właśnie zmuszanie do zakupu niepotrzebnej licencji to
    jest wydawanie cudzych pieniędzy. Dokładnie tak samo jak zmuszanie do
    zakupu każdego innego towaru lub usługi.

    > Praktycznie każdy jest bezpośrednio lub pośrednio akcjonariuszem więc
    > w interesie każdego jest by firmy przynosiły zyski swoim właścicielom.

    Ano. W mafii tak samo, przecież pisałem.

    > Chcesz siębawić w filantropa ok - Twoja sprawa ale od moich pieniędzy
    > Ci wara!

    Nic osobistego, ale najczęściej takie poglądy wyrażają ludzie, którzy
    tych ostatnich mają zbyt mało (przynajmniej w ich mniemaniu, ale
    przyznaję, że w dużej części przypadków mają rację, niezależnie od
    powodów takiego stanu rzeczy).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 70. Data: 2014-01-14 13:01:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Fajnie się wydaje cudze pieniądze?

    > A gdzie tu widzisz wydawanie cudzych pieniędzy?

    Wszyscy pośrednio lub bezpośrednio jesteśmy akcjonariuszami. To w naszym
    interesie jest by firmy przynosiły zysk swoim właścicielom czyli nam.
    Dlatego w naszym interesie jest aby firmy zajmowały się maksymalizacją
    zysków a nie filantropią.

    > To, że ktoś nie wykupił
    > licencji, której nie musiał wcale wykupić, to nie jest chwilowo nic
    > złego.

    Nie _musiał_ ale miał _możliwość_ i gdyby to zrobił to nie miał by problemów
    z kompatybilnością.

    > Przeciwnie, właśnie zmuszanie do zakupu niepotrzebnej licencji to
    > jest wydawanie cudzych pieniędzy. Dokładnie tak samo jak zmuszanie do
    > zakupu każdego innego towaru lub usługi.

    Nie pozajączkowało Ci się coś? Nikt nikogo do niczego nie zmusza. To Sigma z
    jakiegoś powodu chce robić obiektywy dla systemu Nikona nie płacąc za
    licencję. Oczywiście że nie ma obowiązku kupować licencji ale też nie ma
    żadnej gwarancji że jej samoróbki będą działały z przyszłymi body. Tylko
    tyle i aż tyle. Niech Sigma sobie robi co chce ale niech nie nazywa tego
    obiektywami zgodnymi z systemem Nikona czy Canona bo to jest kłamstwo!

    > Ano. W mafii tak samo, przecież pisałem.

    ??? Albo masz przerośnięte Ego, albo nie rozumiesz na czym polega
    kapitalizm. Wyjaśnię Ci. Milion właścicieli koncernu Nikon woli by on im
    wypłacił 1 grosz dywidendy niż
    aby zrezygnował ze 10000 zysku. Jak chcesz to możesz być filantropem - Twoja
    sprawa - ale spółki akcyjne mają _obowiązek_ maksymalizacji zysków swoich
    właścicieli.

> [...]
    > tych ostatnich mają zbyt mało (przynajmniej w ich mniemaniu, ale
    > przyznaję, że w dużej części przypadków mają rację, niezależnie od

    Stan posiadania nie ma nic do rzeczy. To po prostu szacunek do świętego
    prawa własności. I nie ma znaczenia czy chodzi o kasę moją czy jakiegoś
    japończyka co kupił sobie akcje Nikona. Nie Tobie decydować jak ja czy on
    chcemy wydać nasze pieniądze.

    Pozdrawiam
    Ergie