  • Data: 2014-01-01 18:45:39
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wina Sigmy jest bezdyskusyjna, niezależnie od motywacji Nikona.
    >
    > Hasło "mocowanie Nikon" bez licencji na bagnet jest obietnicą
    >
    > bez pokrycia i bezczelnym ładowaniem klientów w worek.

    wina , brak winy to kategoria moralna.
    tutaj mamy okreslony problem techniczny - zreszta stosunkowo maly i latwy do
    rozwiazania.
    Gdyby sigma swoje wyroby sprzedawala pod marko nikon to moznaby mowic o winie ,
    niemoralnbym postepowaniu , oszustwie i.t.p. Ale tak nie jest.

    Nikon unowoczesnil swoj bagnet , sigma dokona odpowiednich zmian , w wielu wypadkach
    to banalny zabieg updatowania .

    to bardzo dobrze , ze istnieja tacy producenci jak sigma i to dobrze ze nie wykupili
    licencji , gdyz dzieki temu sa niezalezni. Oferuja produkty taniej , czesto i lepszej
    jakosci. Do kupujacego nalezy decyzja. Rozwiazanie techniczne problemu zawsze sie
    znajdzie.

    Nie mam nic przeciwko temu , ze nikon unowoczesnil bagnet ( wlasciwie protokol) , nie
    moge miec pretensji do sigmy , ze tego nie przewidziala - gdyz to zaklad produkcyjne
    a nie instytucja wrozbiarska. Nie podoba mi sie jedynie calkowicie bledne obarczenie
    za sytuacje SYSTEMU NIKON. Chcial to zmienil , takie jego swiete prawo i uzasadnil
    to kompatybilnoscia ze starszymi obiektywami do tej pory niekompatybilnymi.
    Brawo Nikon , brawo Sigma , ze tak szybko zareagowala i umozliwia dostosowanie
    posiadanej optyki do ostatnich modeli.

    Probklemow doszukuja sie ci , ktorzy prawdopodobnie tylko okazjonalnie biora aparat
    do reki - i to zapewne tzw " dobra cyfrowke do 500 zl."