    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Tue, 31 Dec 2013 09:39:04 +0100

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście masz rację (zresztą zasygnalizowałem to już nawet w swoim
    > pierwszym poście), tylko... tylko co to właściwie powinno obchodzić
    > potencjalnego użytkownika systemu? To on będzie mieć problemy z systemem
    > Nikona, jeśli czegoś nie doczyta.

    Błąd! Nie będzie mieć problemów z systemem Nikona - będzie mieć problem z
    obiektywem Sigmy.
    Niby te zdania znaczą to samo - ale ich wydźwięk jest inny, prawda?

    > To może od razu lepiej wybrać system,
    > w którym użytkownicy nie miewają takich problemów? :)

    Co z tego że np. Sigma z Pentaksem działa ok, jeśli zarówno Canon jak i
    Nikona oferują więcej szkieł niż Pentax i Sigma razem wzięte? Cóż takiego
    wnosi Sigma aby z jej powodu rezygnować z Canona albo Nikona na rzecz
    mniejszych systemów?

    Jeśli chodzi o szkła budżetowe to Tamron zawsze miał lepszą ofertę od Sigmy.
    wystarczy przywołać tak zwane grupowe zoomy 2.8 tak popularne i zachwalane
    czy 70-300 bijący jakością i ceną odpowiednik Sigmy.

    > Sytuacja podobna do niefirmowych aku - przecież też właściciel
    > systemu nie dawał gwarancji na ich działanie. Więc późniejsze
    > zablokowanie działania chipem jest odpowiednikiem tych samych działań,
    > tylko na mniejszą skalę.

    > A może działanie flesza innego niż sugerowany przez producenta też
    > zablokuje jak przyjdzie mu ochota na zwiększenie sprzedaży swoich
    > własnych? I BatteryPacka? I statywu? A może jeszcze karty pamięci?
    > Najlepiej "niezalecane" karty niech zaszyfruje, o czym uczciwie uprzedzi
    > na 120 stronie instrukcji - kod do kupienia.

    Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że jeśli chodzi o lampy jest tak samo
    jak z obiektywami - trzeba kupić licencję by poznać protokół komunikacyjny.

    > Każde tego typu działanie producenta można usprawiedliwić, tylko nie
    > każdy musi mieć ochotę brać w tym udział - mieć do czynienia z takim
    > producentem i jeszcze za to płacić. :)

    Z _jakim_ producentem? Ty ciągle odwracasz problem. To _Sigma_ nie kupiła
    licencji.

    Jak ja zrobię obiektyw według mojego widzi mi się nie dbając o kształt
    mocowanie protokół komunikacyjny i Ci go sprzedam mówiąc że jest do
    Nikona/Canona/dowolnego systemu to też będziesz miał pretensje do producenta
    systemu że złośliwie robi takie niekompatybilne aparaty czy do mnie że
    wyprodukowałem bubel, a sprzedaję jako obiektyw?

    Pozdrawiam
    Ergie