  • Data: 2011-10-16 15:10:59
    Temat: Re: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "SDD" j7ect2$h1l$...@n...onet.pl

    > To jest moze i prawda dla urzadzen pobierajacych stsunkowo duza moc (a wiec o
    stosunkowo malej rezystancji) - wowczas rezystancja
    > wewnetrzna ogniwa jakas tam role odgrywa. Da obciazen o malym poborze mocy (czyli
    wysokiej rezystancji), rezystancja ogniwa nie
    > znaczy juz az tyle.

    Zgodne z intuicją, ale do tej pory tego nie zaobserwowałem nigdzie,
    (nigdzie dostatecznie wyraźnie)
    nawet tam, gdzie pobór prądu jest symboliczny a wymagane napięcie
    jest spore. Wyświetlacz LCD wymaga sporego napięcie i znikomego
    prądu, ale ja mam takie urządzenia (wagi na przykład) które prawie
    nic nie ciągną, a ich wyświetlacze LCD dobrze zachowują się i przy
    akumulatorkach.

    Owszem -- stacja pogody blado ,,świeci'', ale jednak ,,świeci''.
    I ona akurat pobiera sporo, bo łączy się bezprzewodowo z czujnikiem.

    Innym urządzeniem głupiejącym jest dalmierz -- ,,zwykłe'' akumulatorki
    potrafiły ogłupić -- eneloopy dobrze sprawują się. Oczywiście pobór prądu
    w dalmierzu jest (jak to dzieło PWN określa) zajebisty, czyli bardzo duży.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'