eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de
    !peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <s0allf$16uq$1@gioia.aioe.org>
    <6028ff9e$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s0c7vg$lu3$1@gioia.aioe.org>
    <602a55eb$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <602a5f6f$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Mon, 15 Feb 2021 17:33:20 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <602a5f6f$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <602aa251$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.122.180
    X-Trace: 1613406801 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 522 83.30.122.180:53035
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2760
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761850
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.02.2021 o 12:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:602a55eb$0$551$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 14.02.2021 o 23:24, Desoft pisze:
    > [...]
    >>> Czyli akumulator w zimie ma nieco wyższe SEM?
    >
    >> Współczynnik temperaturowy SEM jest związany za zmianą entropii, a ta
    >> w pracującym ogniwie musi być dodatnia. To wymusza dodatni
    >> współczynnik temperaturowy dla SEM. Tak więc w zimie SEM powinno być
    >> niższe.
    >
    >
    > A jednak "zrodla" twierdza jakby odwrotnie
    >
    > https://www.akumulatory.info.pl/doswiadczenia/kompen
    sacja-napiecia-wzgledem-temperatury/
    >
    > https://ep.com.pl/files/1466.pdf
    >
    > Tylko to nie chodzi o SEM, co o prawidlowe napiecie ladowania ... hm,
    > dlaczego prawidlowe ?

    Oczywiście, że nie chodzi o SEM. Napięcie ładowania zależy nie od SEM, a
    od napięcia rozkładczego. Na tej samej zasadzie, co w przypadku SEM,
    współczynnik temperaturowy napięcia rozkładczego jest ujemny, co
    oznacza, że rośnie ono przy spadku temperatury. Napięcie rozkładcze jest
    sumą SEM i nadnapięcia, z czego wynika, że nadnapięcie rośnie przy
    spadku temperatury. Wzrost nadnapięcia obniża sprawność energetyczną
    akumulatora. I w ten sposób doszliśmy do wniosku, ze sprawność
    akumulatora spada w niskich temperaturach. Odkrywcze?
    ;-)

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: