-
41. Data: 2016-11-07 19:43:23
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nvqekk$4d8$...@n...news.atman.pl...
>> fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy
>> alternator
>> (ponad 200A zamiast standardowych 150A )
>Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził
>alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem.
Coraz mocniejsze alternatory teraz daja.
Star ? Po co mu taki mocny alternator ?
Za to w nowoczesnej osobowce pradu trzeba duzo.
swiatla caly czas, dmuchawy, klima, podgrzewane siedzenia, szyby, ABS,
ESP, TSC, wspomaganie kierownicy, 100W radio, automatyczna skrzynia,
LSD ...
Zobacz np tu:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/alternator,volvo,xc
90-ii-od-2014-09,t6-awd-321km,120-13084-107555-10035
0.html
215A
J.
-
42. Data: 2016-11-07 20:14:55
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .11.2016 o 18:39 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
>> Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V.
>>
>> Naladuje, przynajmniej "prawie do pelna", ale wiecej czasu to zajmie.
>> Nowsze pojazdy maja zas w komputerach jeszcze ciekawsze sterowania.
>
> Te wnioski to z obserwacji, czy siedzisz w branży?
>
Ja nie z branży ale potwierdzam powyższe. Wpadłem na to przez przypadek:
mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły
sygnału. Od czasu do czasu testuje sobie czy nadaję z odpowiednią mocą
(powinny świecić wszystkie diody łącznie z dwoma czerwonymi). Z jakiegoś
powodu co jakiś czas nie zapalała mi się ostatnia czerwona. Po
kombinacjach ze strojeniem anteny, poprawą końcówek w końcu dotarło do
mnie że wpływa na to jakiś czynnik niezależny od radia. Zmierzyłem
napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się (niezależnie od
obciążenia) od 13.8 do 14.7V.
Kontroler ładowania musi mieć różne tryby pracy łącznie z podtrzymywaniem,
konserwacją naładowanego akumulatora. Teraz już nie ma prostych
regulatorów napięcia - są kontrolery dobierające napięcie zależnie od
szeregu czynników.
TG
-
43. Data: 2016-11-07 20:18:04
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .11.2016 o 18:45 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
>> fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator
>> (ponad 200A zamiast standardowych 150A )
>
> Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził
> alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem.
>
Alternator w moim aucie:
http://www.iparts.pl/czesc/alternator-valeo-440426,c
itroen,c4-grand-picasso-i-ua_-od-2006-10,2-0-hdi-165
-163km,21-6231-6640-100350-0-21-440426.html
230A
TG
-
44. Data: 2016-11-07 20:20:07
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .11.2016 o 20:14 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:
> mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły
Presidenta Herberta miało być.
TG
-
45. Data: 2016-11-07 23:22:20
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
> 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym
> źródłem energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ
> ten pierwszy z reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną.
dlaczego będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną?
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
46. Data: 2016-11-08 07:50:15
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 7 Nov 2016 19:37:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
> 1. Nie ma znaczenia (w pierwszym przybliżeniu) czy damy do bryki aku 30
> czy 300 Ah nie zwiększając alternatora. I ten i ten będą odpowiednio
> naładowane przy typowej jeździe, ponieważ o stopniu naładowania decyduje
> znacznie bardziej bilans energetyczny aniżeli moc maksymalna
> alternatora.
Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi
swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami.
> 2. Wielu z was sądzi że aku aby się nie psuł musi być możliwie mocno
> naładowany. To nieprawda, może sobie pozostawać w dowolnym punkcie
> charakterystyki rozładowania oprócz głębokiego rozładowania. Wręcz
olowiowy rozruchowy tez ?
> przeciwnie, ładowanie "pod korek" psuje aku, ponieważ dostarczana
> energia się zużywa nie na pożyteczne reakcje chemiczne a na rozkład
> wody.
Ale to chyba "nad korek", a nie "pod".
Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc
napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ?
> 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym źródłem
> energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ ten pierwszy z
> reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną.
Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizej
300 zl :-)
> Dlatego jeśli ktoś chce
> uniknąć kłopotów z rozruchem niech popatrzy najpierw na styki nie na Ah.
Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.
> A aku o dużej pojemności jest potrzebny tylko kiedy potrzebujemy dużo
> energii między jazdami, np. w wozach kempingowych.
No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".
> Dodatkowo, aku o mniejszej pojemności (i tym samym gabarycie) będą miały
> większą trwałość płyt, a IMO najczęstszy powód zakończenia pracy przez
> aku to wykruszenie masy czynnej płyt lub ich deformacja powodujące
> zwarcie w celi.
Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?
> 5. Do współpracy alternatora z aku dziś są używane dosyć skomplikowane
> algorytmy o których na dobrą sprawę nikt (oprócz producenta wozu) nic
Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.
J.
-
47. Data: 2016-11-08 09:10:55
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Mi 2.4JTD zapalał bez problemów w zimie na 8 letniej Varcie 42Ah
> bodajże, bo wpadłem na pomysł aby wymienić sobie akumulator na Centrę,
> tfu, Fiuturę 75Ah chyba, która podziałała 3 tygodnie. Stary oczywiście
> zdałem przy zakupie...
zrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic.....
Obecnie po drugim albo trzecim boshu silver dalem sobie spokoj i kupilem
duży marketowy z tesco....i dziala....
> No ale poranne -26 stopni (auto stało na dworze) też nie zrobiło
> wrażenia na 2.4JTD.
w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma
już 9(!) lat.
-
48. Data: 2016-11-08 09:42:29
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 08.11.2016 o 09:10, sirapacz pisze:
> zrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic.....
> Obecnie po drugim albo trzecim boshu silver dalem sobie spokoj i kupilem
> duży marketowy z tesco....i dziala....
Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar... z
Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z bardziej
budżetową nalepką. Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah).
Biorąc pod uwagę cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak
przestanie działać po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż
Niemcom. Ich Bosch dwa lata wytrzymał zanim kilka razy obudził się rano
martwy.
> w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma
> już 9(!) lat.
W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia -
Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził, potem
przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy mu nie
dokuczały.
Shrek
-
49. Data: 2016-11-08 10:01:52
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nvs35l$ju3$...@n...news.atman.pl...
>Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar...
>z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z
>bardziej budżetową nalepką.
Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder
sprzedaje podzespoly ?
> Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę
> cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać
> po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom.
Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz.
Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey.
Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland.
Fotki jakiegos akumulatora polskiego i Bannera tez widzialem - pudla
identyczne.
I nie wiem - rebranding, sprzedaz pudel, czy wspolny dostawca tychze
..
>W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia -
>Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził,
>potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy
>mu nie dokuczały.
Ogolnie akumulator dlugo potrafi wytrzymac, tylko:
a) trzeba samochodu uzywac,
b) trzeba go dlugie lata trzymac, aby wiedziec,
c) trzeba miec alternator w dobrym stanie
A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia
elektryki, auta uzywa sporadycznie, to potem nie ma sie co dziwic, ze
pada po dwoch latach.
J.
-
50. Data: 2016-11-08 10:08:51
Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 07 Nov 2016 23:22:20 +0100, PiteR napisał(a):
> na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
>
>> 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym
>> źródłem energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ
>> ten pierwszy z reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną.
>
> dlaczego będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną?
Większa pojemność wymaga większej ilości masy czynnej a to znaczy że
będzie mniej ołowiu metalicznego w ramkach. Ołów ma lepszą przewodność
niż masa czynna.
--
Jacek
I hate haters.