eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnoscRe: Akumulator - pojemnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <lryq5ht4qulj$.qvbmpo7fv3vi.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 8 Nov 2016 07:50:15 +0100
    Message-ID: <dzs9wltbhc88$.hbmlr4hh2nsm$.dlg@40tude.net>
    Lines: 55
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1478587777 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 82.143.187.50:63008
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2980
    X-Received-Body-CRC: 4124511531
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592137
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 19:37:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > 1. Nie ma znaczenia (w pierwszym przybliżeniu) czy damy do bryki aku 30
    > czy 300 Ah nie zwiększając alternatora. I ten i ten będą odpowiednio
    > naładowane przy typowej jeździe, ponieważ o stopniu naładowania decyduje
    > znacznie bardziej bilans energetyczny aniżeli moc maksymalna
    > alternatora.

    Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi
    swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami.

    > 2. Wielu z was sądzi że aku aby się nie psuł musi być możliwie mocno
    > naładowany. To nieprawda, może sobie pozostawać w dowolnym punkcie
    > charakterystyki rozładowania oprócz głębokiego rozładowania. Wręcz

    olowiowy rozruchowy tez ?

    > przeciwnie, ładowanie "pod korek" psuje aku, ponieważ dostarczana
    > energia się zużywa nie na pożyteczne reakcje chemiczne a na rozkład
    > wody.

    Ale to chyba "nad korek", a nie "pod".

    Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc
    napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ?

    > 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym źródłem
    > energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ ten pierwszy z
    > reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną.

    Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizej
    300 zl :-)

    > Dlatego jeśli ktoś chce
    > uniknąć kłopotów z rozruchem niech popatrzy najpierw na styki nie na Ah.

    Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.

    > A aku o dużej pojemności jest potrzebny tylko kiedy potrzebujemy dużo
    > energii między jazdami, np. w wozach kempingowych.

    No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".

    > Dodatkowo, aku o mniejszej pojemności (i tym samym gabarycie) będą miały
    > większą trwałość płyt, a IMO najczęstszy powód zakończenia pracy przez
    > aku to wykruszenie masy czynnej płyt lub ich deformacja powodujące
    > zwarcie w celi.

    Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?

    > 5. Do współpracy alternatora z aku dziś są używane dosyć skomplikowane
    > algorytmy o których na dobrą sprawę nikt (oprócz producenta wozu) nic

    Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: