    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    Date: Tue, 8 Nov 2016 10:01:52 +0100

    dyskusyjnych:nvs35l$ju3$...@n...news.atman.pl...
    >Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar...
    >z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z
    >bardziej budżetową nalepką.

    Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder
    sprzedaje podzespoly ?

    > Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę
    > cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać
    > po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom.

    Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz.
    Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey.
    Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland.

    Fotki jakiegos akumulatora polskiego i Bannera tez widzialem - pudla
    identyczne.
    I nie wiem - rebranding, sprzedaz pudel, czy wspolny dostawca tychze
    ..

    >W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia -
    >Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził,
    >potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy
    >mu nie dokuczały.

    Ogolnie akumulator dlugo potrafi wytrzymac, tylko:
    a) trzeba samochodu uzywac,
    b) trzeba go dlugie lata trzymac, aby wiedziec,
    c) trzeba miec alternator w dobrym stanie

    A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia
    elektryki, auta uzywa sporadycznie, to potem nie ma sie co dziwic, ze
    pada po dwoch latach.

    J.