eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnosc › Re: Akumulator - pojemnosc
  • Data: 2016-11-08 07:50:15
    Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 19:37:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > 1. Nie ma znaczenia (w pierwszym przybliżeniu) czy damy do bryki aku 30
    > czy 300 Ah nie zwiększając alternatora. I ten i ten będą odpowiednio
    > naładowane przy typowej jeździe, ponieważ o stopniu naładowania decyduje
    > znacznie bardziej bilans energetyczny aniżeli moc maksymalna
    > alternatora.

    Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi
    swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami.

    > 2. Wielu z was sądzi że aku aby się nie psuł musi być możliwie mocno
    > naładowany. To nieprawda, może sobie pozostawać w dowolnym punkcie
    > charakterystyki rozładowania oprócz głębokiego rozładowania. Wręcz

    olowiowy rozruchowy tez ?

    > przeciwnie, ładowanie "pod korek" psuje aku, ponieważ dostarczana
    > energia się zużywa nie na pożyteczne reakcje chemiczne a na rozkład
    > wody.

    Ale to chyba "nad korek", a nie "pod".

    Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc
    napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ?

    > 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym źródłem
    > energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ ten pierwszy z
    > reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną.

    Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizej
    300 zl :-)

    > Dlatego jeśli ktoś chce
    > uniknąć kłopotów z rozruchem niech popatrzy najpierw na styki nie na Ah.

    Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.

    > A aku o dużej pojemności jest potrzebny tylko kiedy potrzebujemy dużo
    > energii między jazdami, np. w wozach kempingowych.

    No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".

    > Dodatkowo, aku o mniejszej pojemności (i tym samym gabarycie) będą miały
    > większą trwałość płyt, a IMO najczęstszy powód zakończenia pracy przez
    > aku to wykruszenie masy czynnej płyt lub ich deformacja powodujące
    > zwarcie w celi.

    Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?

    > 5. Do współpracy alternatora z aku dziś są używane dosyć skomplikowane
    > algorytmy o których na dobrą sprawę nikt (oprócz producenta wozu) nic

    Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: