eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnosc › Re: Akumulator - pojemnosc
  • Data: 2016-11-08 11:11:50
    Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p...@4...ne
    t...
    Dnia Tue, 8 Nov 2016 07:50:15 +0100, J.F. napisał(a):
    >> Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi
    >> swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami.

    >Owszem, może. Ale dokładnie w taki sam sposób dla dowolnej
    >pojemności.
    >Albo inaczej rozumiemy słowo "bilans".

    Bilans owszem. Ale czy te akumulatory takie "naladowane" ?
    Ogolnie - w wiekszosci tak, ale w szczegolnych wypadkach nie dalbym
    glowy.

    A wtedy - wiekszemu akumulatorowi latwiej przetrwac okres ujemnego
    bilansu :-)

    >> olowiowy rozruchowy tez ?
    >A czemu nie?

    Skoro szkodzi mu glebokie rozladowanie, to czemu takie polowiczne nie
    ?
    Takie minimalne mu nie szkodzi - 3s krecenia rozrusznikiem :-)

    >> Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc
    >> napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ?
    >Wystarczyło. Wspomniałem niżej o skomplikowanych algorytmach do
    >ładowania, uwzględniających np. temp. aku.

    Ale przestalem dolewac juz dawno, a tam w samochodzie nie bylo
    skomplikowanego algorytmu, tylko zwykly polprzewodnikowy regulator
    napiecia.
    Precyzyjny znaczy sie.

    Tak czy inaczej ciekaw jestem - przeciez nawet przy tych 14.5V cos
    gazuje i wody powinno ubywac.
    Na tyle malo, ze przez 10 lat nie trzeba dolewac, czy jednak jakos
    wylapuja wilgoc z powietrza ?

    >> Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie
    >> ponizej
    >> 300 zl :-)
    >Mówię tu o dwóch aku o różnych pojemnościach lecz tym samym
    >gabarycie.

    No to w tym mniej pojemnym plyty telepia i elektrolit chlupocze :-)

    >> Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.

    >Mało widziałeś :)

    Moze i malo, ale mnie leniowi nigdy sie nie chialo tych stykow pucowac
    nadmiernie, bywaly w stanie, ktorzy inni by okreslili na "agonalny", a
    auto zapala bez problemow.
    Nie dotyczy malucha ... i powtorke widzialem w punto ..

    >> No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".
    >Jak się nie pamięta o odpowiednim oleju czy paliwie to nie nadrobi
    >tego
    >pojemnością aku.

    paliwo to jedno, olej drugie (zgodnie z zaleceniem fabryki - 20W :-))
    a reszta to trzecie. Jak widac ciezka zima - wielu ma problem z
    zaplonem.
    I akumulator nie kreci 2s, tylko 2 minuty :-)

    >> Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?
    >Z mniej delikatnej konstrukcji płyt,

    Wage by warto sprawdzic ... olow teraz drogi, po co go dawac wiecej
    niz potrzeba :-)

    >> Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.
    >Toteż powinni sprawdzać poziom elektrolitu :)

    Nie ma potrzeby ... i czesto nie ma mozliwosci.
    Korki teraz zaklejone, do gwarancji musi dotrwac bez dolewek.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: