  • 31. Data: 2011-02-22 13:29:10
    Temat: Re: Akumulator - jak mocny do 2.5 TDI
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Srebrny Bosch szybko mi padł (podobnie niektóre inne firmowe), więc się
    wyleczyłem i jestem bardzo zadowolony z Makro Cashowego Budgeta (Centra
    Poznań czyli Varta) z promocji.
    90 Ah, 6 cylindrów TD, kręci jak głupi nawet przy mrozie.
    Musiałem mieć "niski" aku, bo wziąłbym 100 Ah, ale nie chciałem ryzykować
    zwrotu.
    Swoją drogą i tak go parę razy wyczerpałem pracując za długo notebookiem
    (zasilacz 90 W).

    Jeszcze w Norauto niezłe oferty się trafiały na Vartę (np.
    wariant "rutchfest" czyli wstrząsoodporny, na polskie drogi jak znalazł ;))
    Dużo zalezy od kursu euro i ceny ołowiu w Londynie ;-)

    -----

    > Z niedawnego researchu po sklepach wyszlo mi, ze Bosch ma lepszy stosunek
    parametrow do ceny.

  • 32. Data: 2011-02-22 13:39:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-22, Agent <w...@o...ue> wrote:

    > To zrób kombinację odpowiedzi i:
    > - zobacz co masz pod maską
    > - zmierz co max wejdzie

    O to nie pytałem, to sam sobie sprawdzę.

    > - zanotuj co inni mają i w jakich silnikach

    Właśnie na takie informacje liczę.

    > Podałeś 2.5 TDI i oczekujesz gotowej odpowiedzi jakby tylko silnik w Twoim
    > aucie pobierał prąd do rozrusznika i reszta była nieważna.

    Owszem, reszta jest nieważna: po uruchomieniu silnika i tak wszystko
    jest zasilane z alternatora, a nie z akumulatora.

    > Na zapytanie jakie auto olewasz odpowiedź.

    Przecież już napisałem, że Volvo 850.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 33. Data: 2011-02-22 13:40:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-22, Agent <w...@o...ue> wrote:

    > Zapłacisz więcej ale też dłużej pojeździsz. Bo jak po paru latach pojemność
    > i prąd rozruchowy mu spadnie to ten większy będzie miał jeszcze na tyle mocy
    > żeby sprawnie odpalac a ten akurat juz nie bardzo.
    > Nowy aku nawet sporo za mały będzie przez pierwszy rok jakoś odpalał ale po
    > 2-3 latach bedzie do wymiany. MZ przedmówca dobrze pisał że większy nie
    > zaszkodzi. Chyba że auto sprzedajesz

    Ja wiem, że większy nie zaszkodzi. Ale chcę wiedzieć jaki jest
    wystarczający.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2011-02-22 13:43:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 13:14:09 +0100, Agent wrote:
    >Zapłacisz więcej ale też dłużej pojeździsz. Bo jak po paru latach pojemność
    >i prąd rozruchowy mu spadnie to ten większy będzie miał jeszcze na tyle mocy
    >żeby sprawnie odpalac a ten akurat juz nie bardzo.

    Jezdzilem kiedys na aku ktoremu zostaly 4Ah (slownie: cztery).
    I odpalal bardzo sprawnie, no ale to benzyniak byl.

    Wiec nie tego sie bac.

    J.

  • 35. Data: 2011-02-22 14:24:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lut, 13:40, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:
    > Ja wiem, e wi kszy nie zaszkodzi. Ale chc wiedzie jaki jest
    > wystarczaj cy.

    Moje 1,9 tdi przejeździło niecałe 5 lat na 60Ah/300A, aproxymując po
    geometrii nadwozia i cenie paliwa w Pcimiu, kup 75Ah/750A ;)
    Koszt 4 stówki, da się przeżyć.

    Pzdr.
    L.

  • 36. Data: 2011-02-22 15:09:03
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnim7bje.a6i.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Przecież już napisałem, że Volvo 850.

    http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=11031
    3&sid=f04f9a0af748e1c0db84630969e556be

  • 37. Data: 2011-02-22 15:15:03
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnim701h.a6i.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Proszę: volvo 850. Ale jakoś wydaje mi się, że potrzebny prąd
    > rozruchowy to bardziej wynika z silnika, a nie z budy :)
    http://www.wegasklep.net/home.php?cat=70910&sort=ord
    erby&sort_direction=0&page=3

  • 38. Data: 2011-02-22 15:39:08
    Od: "mirek1275" <m...@o...pl>

    Strona www.varta-automotive.pl/ rozwieje Twoje wątpliwości co do wyboru
    akumulatora.

  • 39. Data: 2011-02-22 20:24:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 00:08:07 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Podpowiecie jaki akumulator wybrać do samochodu z 2.5TDI? Głównie pytam
    > o pojemność i prąd rozruchowy.

    Największy jaki Ci wlezie.

    --

  • 40. Data: 2011-02-22 20:39:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 20:24:26 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Największy jaki Ci wlezie.

    Ale jesli nie czuc roznicy to po co przeplacac ? :-)

    J.