  • 21. Data: 2009-03-10 17:28:21
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości
    news:gp3sor$5hc$1@news.onet.pl...
    > Alternator natomiast robi pradu ile da rade z obrotow...

    Alternator da tyle prądu na ile jest zaprojektowany. I to głównie pod
    względem kontrukcyjnym np. średnica drutu nawojowego.
    W sportach wszystko jest wyliczone na tiptop. I zwiększenie poboru prądu nie
    jest możliwe.
    O ile nawet mały Bandit dysponuje źródłem prądu o mocy 500-550W, to już inne
    motocykle nie są zawsze tak szczodrze obdarowane przez producentów:
    XJ600 - 240W
    VIRAGO 535 - 220-280W (w zależności od źródła)
    DAYTONA 650 - 300W
    ZX-6R - 315W

    i są to moce maksymalne. Więcej nie da rady.

    > W zwiazku z tym na postoju prad brany jest z aku. Wiekszy aku pozwoli na
    > dluzszy postoj.

    Większy akumulator, przy ujemnym bilansie energetycznym, pozwoli tylko na
    poprawę kondycji fizycznej przy kolejnych rozruchach silnika :).

    > Oczywiscie trzeba tu zaznaczyc, ze mowimy o rozsadnie wiekszym aku. Nie
    > jakims od traktora. Jednak jak wspomniales, kwestja miejsca reguluje ten
    > problem.

    HOWGH.

    pozdr.
    Mystik

  • 22. Data: 2009-03-10 21:57:23
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >DAYTONA 650 - 300W
    >ZX-6R - 315W
    >i są to moce maksymalne. Więcej nie da rady.

    gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
    mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
    zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 23. Data: 2009-03-10 21:59:28
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    >No wlasnie! Toc to Jareczek nam sie ozywil - musi szmata mu sie podarla ;)
    >Witaj Mordeczko! :)

    I ja to przeoczylem?;) Starosc, normalnie...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 24. Data: 2009-03-10 22:23:31
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 10 Mar 2009 22:57:23 +0100, Jacot <j...@m...pl> wrote:

    [...]

    > gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
    > mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
    > zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

    Tak z ciekawości, sprawdziłem w serwisówce i znalazłem informację, że NTV
    ma alternator o mocy znamionowej 345W przy 5 krpm, ale jak określić pobór
    mocy? :-) Moc świateł mam podaną, moc/czas do naładowania akumulatora też
    sobie mogę wyliczyć, ale jak stwierdzić ile idzie w moduł zapłonowy podczas
    bieżącej eksploatacji?

    (A zainteresowałem się tym bo do następnej zimy chcę sobie zrobić grzane
    elektrycznie ubranka, drut miedziany w teflonie 0,25 mm nie jest jakoś
    kosmicznie
    drogi, tylko nie znalazłem na razie jeszcze sklepu internetowego gdzie
    można
    kupić taki z plecionki a nie z litą żyłą :-))

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 25. Data: 2009-03-10 22:35:18
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Leszek Karlik" wrote...
> [...]
    > kosmicznie
    > drogi, tylko nie znalazłem na razie jeszcze sklepu internetowego gdzie

    Najlatwiej chyba to po prostu zmierzyc.

    Co do ogrzewania polecam latwiejszy sprawdzony projekt. Kup np na Allegro
    mate na siedzenie samochodowe z wbudowanym grzaniem. Ceny sa cos kolo 30zl.
    Potem wystarczy wypruc drut oporowy ze srodka i przydziergac go do jakiegos
    ubranka. Drut jest przeznaczony go grzania, ma dobra 'obudowe' i latwo go
    przyszyc do ubrania. Niektore maty maja takze regulacje grzania, natomiast
    wszystkie (chyba) maja termostat zabezpieczajacy przed przegrzaniem.

    --
    Pozdro
    James

  • 26. Data: 2009-03-10 22:55:18
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 10 Mar 2009 23:35:18 +0100, James <n...@d...for.spam> wrote:

    [...]
> [...]
    > mate na siedzenie samochodowe z wbudowanym grzaniem. Ceny sa cos kolo
    > 30zl.Potem wystarczy wypruc drut oporowy ze srodka i przydziergac go do

    Jest to też jakaś myśl, aczkolwiek drut 0,25 ma tę zaletę że można po
    prostu wszyć go grubą nicią, i można sobie wszyć więcej tam, gdzie się
    chce żeby bardziej grzało, zgodnie z opisem z
    http://www.mototour.us/technical/electricclothes.htm

    Ale mata podgrzewana ma od razu wtyczkę samochodową i regulator, więc
    może być prościej. :-)

    > James
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 27. Data: 2009-03-11 06:01:37
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jacot napisał(a):

    > I ja to przeoczylem?;) Starosc, normalnie...

    E tam... Sie kamuflowal chlopak po prostu ;)
    Plan jest - zeby porwac Jareczka po drodze i napasc cie z nim jakos na
    wiesne :)

  • 28. Data: 2009-03-11 12:31:00
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

    > gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
    > mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
    > zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

    Oświeć mnie może jakąś latarką, bo nie zrozumiałem o co Tobie chodzi :).

    pozdr.
    Mystik

  • 29. Data: 2009-03-11 23:39:27
    Od: Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 11-03-2009 o 07:01:37 zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> napisał(a):

    > E tam... Sie kamuflowal chlopak po prostu ;)
    > Plan jest - zeby porwac Jareczka po drodze i napasc cie z nim jakos na
    > wiesne :)

    Dzieki koledzy za powitanie. Musze napisac cos o czym wszyscy dobrze
    wiemy. Zycie wszechswiat dazy do rownowagi. Otoz po pojawieniu sie takich
    mozliwosci oddalem sie motocyklizmowi zaniedbujac to i owo, a wlasciwie
    wszystko. Minal okres upojenia, i do glosu zaczely dobierac sie i inne
    hobbystyczne upodobania. ja juz wiem, ze nie tego co sie kocha nie da sie
    odrzucic. A ze jestem sobie to taka poligamistyczna swinia , co musi miec
    zawartych wiele zwiazkow-coby sie wlasciwie uzupelnialy, i zaden innego
    nie zastepowal, to musze po prostu zas se pojezdzic na motorku.
    Najwazniejsze coby jechac sobie przez te wsie przy bocznych drogach,
    gdzies sie pierdolnac w krzakach i przespac, pomiety napic sie wody ze
    strumyka, pierdnac, beknac i pojechac dalej. Przy okazji mozna robic takie
    fajne rzeczy jak napic sie piwa z kolegami, pogadac posmiac sie troche.
    Ale chyba najwazniejsza jest w tym wszystkim ta droga. Ten czas stracony
    na kontemplucie, i ta wolnosc wyboru.

    --
    jarek67- okolok

  • 30. Data: 2009-03-12 18:20:29
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Zawiła pisze:
    ...>8
    > Najwazniejsze coby jechac sobie...

    Jarek, mam nadzieje ze dalej Twoim hobby bedzie utykanie po bagazach
    flaszek z benzyna :)
    Ciesze sie ze wrociles do zywych!!!!!!!!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe