  • Data: 2014-01-23 21:19:30
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pasatona" napisał w wiadomości

    >tłumaczenia zostawiam teoretykom, mi już przeszło, krótka praktyka:
    >aku rozładowane do całkowitego zera po dwóch dniach postoju na
    >zostawianych w garażu światłach postojowych.
    >ładowanie zasilaczem komputerowym, który pod obciążeniem w zakresie
    >0-20A

    I ladowal, czy zabezpieczenie zwarciowe sie wlaczalo ?

    >zachowuje stabilność napięcia 12V
    >w przedziale 50%o. Mierzone wielokrotnie bo zasilacz ten służył
    >wcześniej do specyfinczych rzeczy.

    Oscyloskopem sprawdzane czy pikow nie ma ?

    >Po 6 godzinach odpala z tego na mrozie stary diesel 1.8 w fordzie
    >escorcie.

    Jak aku rozladowane calkiem, to cos tam laduje.
    Ale kolega wczesniej dobrze napisal - naladowane aku ma 2.1V na
    ogniwo, czyli 12.6 na cele.
    Powiedzialbym nawet ze 2.2/13.2.
    12V naladuje tylko czesciowo. A jak juz ladowac, to lepiej do pelna.

    No i przy 12V prad maly, to i ladowanie dlugo trwa.

    >Przypadek nr2, aku rozładowane kontrolki na desce ledwie świecą.
    >Na podorędziu jest jedynie zasilacz laboratoryjny do diagnozowania
    >sprzętu medycznego. Podaje 10,5V i ani grama więcej. Po 4 godzinach
    >auto odjeżdzą, benyznowe i latem ale jednak.

    Cos tam ladunku zlapie do tych 10.5V, choc malo.
    A z drugiej strony ... prostownik "zwykly" 5A, napiecie srednie ok
    12V, szczytowe z 19V - i wtedy po 15-30 minutach sa szanse odpalenia.

    A z trzeciej - kolega nie wie co sie dzieje, wiec lepiej naladowac do
    pelna, niz byle jak i na drugi dzien sie zastanawiac czemu nie odpala.

    J.