eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator? Padł czy coś jeszcze?Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
  • Data: 2014-01-23 23:34:39
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 22:59:01 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    > Hello pasatona,
    >
    >
    >
    > Thursday, January 23, 2014, 8:02:48 PM, you wrote:
    >
    >
    >
    > >> ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik
    >
    > >> nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało.
    >
    > > czytam ten wątek i mnie mdli,
    >
    > > twierdzicie, że napiecie na klemach aku wynoszące 12V nie będzie go
    >
    > > ładowało??
    >
    >
    >
    > Napięcie poniżej SEM ogniwa to za mało, żeby ładować. Nawet bardzo
    >
    > wymęczony akumulator bardzo szybko osiągaa te 12V i gdybyś nie miał
    >
    > możliwości podniesienia wyżej, to z ładowania nici.
    >
    >
    >
    > > niech tu się odezwie autorytet w dziedzinie elektryki bo słabo mi...
    >
    > > i brak sił na tłumaczenie
    >
    >
    >
    > Tłumacz.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Best regards,
    >
    > RoMan
    >
    > PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    >
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Ale 12V podłączone do rozładowanego akumulatora jednak go trochę podładuje, rozrusza
    elektrolit, może podniesie temperaturę. Spadnie oporność wewnętrzna, bo to o nią
    chodzi, i wystarczy energii na jedno odpalenie. To analogiczna sytuacja jak jest w
    zimie rozładowany akumulator co jeszcze jest w stanie ruszyć rozrusznikiem ale nie
    zapali. Jak go przenieść w cieple miejsce, jak się ugrzeje to na odpalenie wystarczy.
    Ładunku takiemu akumulatorowi nie przybyło. Ale spadła rezystancja wewnętrzna.
    Ładowanie ze źródła o napięciu niższym niż zalecane jak tez i wyższym sa dla
    akumulatora bardzo szkodliwe. Przy zbyt niskim napięciu następuje zasiarczenie ( to
    nieprawidłowa nazwa ale się przyjęła). Przy zbyt wysokim jak występuje gazowanie,
    mechaniczna degradacja mas czynnych. Odkąd do produkcji w Polsce weszły akumulatory w
    plastikowych obudowach to najwięcej im zawsze szkodzili ich właściciele. Mało jeżdżę
    to naładuję. I akumulator w którym do ładunku nominalnego brakowało 10% pod
    prostownik ze stałym prądem ładowania. Rano akumulator ciepły i gotuje się w nim aż
    miło. Jak by wtedy mieli czym zmierzyć napięcie to by wyszło z 17 woltów. 10 takich
    ładowań pielęgnacyjnych i teksty że chujowe akumulatory w Polsce robią bo zadbany i
    się wykończył po dwóch latach A one nie ruszane od nowości 7 lat potrafiły wytrzymać.
    To że takie zadbane akumulatory nie były przykręcone do karoserii pisać nie trzeba bo
    to oczywiste.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: