    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Date: Thu, 23 Jan 2014 16:21:21 +0000 (UTC)

    On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:

    > No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o
    > odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
    > juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.

    W pierwszym poście było napisane, że autor po dwóch tygodniach nie mógł
    uruchomić samochodu. Po czym wytargał akumulator z samochodu i podłączył
    go kablami do innego auta, którego silnik również nie zapalił. Tyle
    informacji z tego postu.

    No i teraz powiedz mi, z czego wnioskujesz problem z ładowaniem? Hę?
    Akumulator mógł umrzeć śmiercią naturalną, szczególnie jak był już
    wiekowy. Mógł się także rozładować, bo autor zostawił włączone radio albo
    światła. Powodów może być wiele, z czego spora cześć nie musi być nawet
    związana z ładowaniem.

    > A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
    > go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po
    > sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci
    > wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.

    Zgadzam się, że ładowanie warto sprawdzić. Przy czym rada na poziomie
    "jeśli nie masz 13.9V na klemach to masz problem", jest delikatnie mówiąc
    błędna.

    Po pierwsze należało by zapytać, w jakich warunkach. Jeśli pomiar jest
    robiony przy silniku pracującym na luzie, to nie ma problemu - może sobie
    być nawet dużo mniej. Alternatory tak mają, że przy niskich obrotach
    wydatek energetyczny jest mniejszy. Trzeba przegazować silnik i wtedy
    mierzyć. Rozumiesz do czego zmierzam? <13.9V to nie koniecznie problem z
    ładowaniem, a to zasugerowałeś autorowi.

    Tomek