  • 11. Data: 2011-11-01 10:33:58
    Temat: Re: Akumulator
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello yabba,

    Tuesday, November 1, 2011, 1:41:00 AM, you wrote:

    > Akumulator Banera lub Sznajdera rozładowałem w czasie mrozów do zera, postał
    > tal rozładowany kilka dni i po naładowaniu działał jeszcze ponad rok.

    Mrozy spowolniły zasiarczenie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-11-01 11:09:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Stał rozładowany do zera przez dwa miesiące?
    >
    > No to nawet bym się nie zastanawiał, tylko od razu nowy kupował. Bo
    > nawet, jak Ci się go uda naładować, to pożytku z niego nie będzie.

    A ja bym jednak się zastanawiał i najpierw naładował, a później
    zobaczył. Jeden z moich samochodów nieraz stał po dwa miesiące
    (pod chmurką) i co jakiś czas przy próbie uruchamiania okazywało
    się, że zdechł akumulator. Odpalenie z przewodów, doładowanie
    w czasie jazdy i tak przez 7 lat, aż akumulator wyzionął ducha
    - miał prawo. Inny z kolei stał od września do kwietnia, zdechnięty
    całkowicie, po naładowaniu akumulatora raz dobrze służył jeszcze
    kilka lat. Ba, lepiej się sprawował niż nówka sztuka w innym
    samochodzie :)

  • 13. Data: 2011-11-01 11:29:23
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Tue, 01 Nov 2011 00:15:15 +0100, *Krzysiek Kielczewski* napisał(a):

    > Pytanko: poniżej jakiego napięcia
    > należy uznać, że aku to trup i trzeba wymienić?

    Ja w skuterze/motocyklu już dwukrotnie rozładowałem sobie jego
    akumulatorek "do zera" (jak nie domknę dokładnie klapy od bagażnika to
    działa oświetlenie jego wnętrza i kontrolka na desce) - pamiętam że
    wszyscy na grupie twierdzili, że nic już z niego nie będzie (Bosch C3
    też tak uważał nie chcąc wystartować z ładowaniem).
    Jednak od ostatniego kpl. rozładowania minął już jakiś czas a
    akumulatorek nie chce umrzeć - nadal daje radę kręcić rozrusznikiem.

    Ciekawe jak będzie w Twoim przypadku.

    Sebastian S.

  • 14. Data: 2011-11-01 12:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 00:15:15 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> [...]
    > kluczyka nawet kontrolki nie zaświeciły.
    > Pytanko: poniżej jakiego napięcia
    > należy uznać, że aku to trup i trzeba wymienić?

    Zadnego. Naladowac i patrzec co sie dzieje.
    A w miedzyczasie rozgladac sie gdzie tanie i dobre aku.

    J.

  • 15. Data: 2011-11-01 12:40:10
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjaub03.q2t.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
> [...]
    > który za dużo prądu zżera w spoczynku... i rozładował, po przekręceniu
    > kluczyka nawet kontrolki nie zaświeciły.

    napięcie spoczynkowe to jedno - ale równie ważne jest napięcie pod
    obciążeniem - w każdym sklepie z aku pan sprawdzi opornicą do ilu napięcie
    spada kiedy pobierany jest z aku prąd

    pozdr

  • 16. Data: 2011-11-01 14:32:59
    Od: PH <p...@...ustach.xyz>

    W dniu 2011-11-01 12:21, J.F. pisze:
    > A w międzyczasie rozglądać się gdzie tanie i dobre aku.

    Po co mu dwa akumulatory?

  • 17. Data: 2011-11-01 17:03:43
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Samochód rozładowywał aku w półtora tygodnia, stał dwa miesiące.

    Nie ryzykowalbym tego akumulatora na zime. Prawdopodobnie uda sie
    naladowac by wykrzesal iskre, ale zaufania do niego bym nie mial (do
    instalacji samochodu tez). Po rozladowaniu zaczyna sie proces
    zasiarczenia plyt, bezposrednio po rozladowaniu jest jeszcze na tyle
    malo zaawansowany, ze mozna sie tym nie przejmowac, ale po 2 miesiacach,
    hmm...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2011-11-01 17:04:30
    Temat: Re: Akumulator - część druga.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-31, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:

    > PS: będzie ciąg dalszy, na razie jestem ciekawy opinii.

    Napięcie zmierzone na akumulatorze: 0,7V (słownie: siedem dziesiątych
    volta). Aku został podłączony do prostownika na 20h (56Ah nominalnie,
    prąd ustawiony na 2A). Po półtora tygodnia jeżdżenia co drugi dzień -
    działa, silnikiem kręci normalnie. Jest szansa, że do sprzedaży
    dociągnie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 19. Data: 2011-11-01 19:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 17:04:30 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
    > Napięcie zmierzone na akumulatorze: 0,7V (słownie: siedem dziesiątych
    > volta). Aku został podłączony do prostownika na 20h (56Ah nominalnie,
    > prąd ustawiony na 2A).

    Niedawno mialem podobnie. Auto stalo pare miesiecy i aku rozladowany do
    zera.
    Po podpieciu do prostownika ... prad nie chce plynac. Ale dluzszy czas pod
    napieciem i stopniowo ruszyl.
    Poczekamy, zobaczymy.

    J.

  • 20. Data: 2011-11-01 19:38:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:32:59 +0100, PH napisał(a):

    > Po co mu dwa akumulatory?

    Bo lepsze tanie i dobre niz drogie i niedobre.
    :-)

    J.