  • 1. Data: 2009-10-14 18:00:55
    Temat: Akumulaatorki - Pojemnosc czy aparat?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Mam kilkuletni aparat cyfrowy.
    Zasilam go 4x akumulatorek AA.
    Aparat pokazuje "Change baterry pack"
    na dwóch różnych zestawach aku.,
    które na multimetrze dają 1.3V bez obciazenia (kazda).

    W czym problem?
    Th in A

    PS:
    Aparat: Canon
    Aku: Energizer
    Ładowanie wykonywane na bdb ładowarce,
    z funkcją inteligentnego łądowania, każdej baterii osobno.

  • 2. Data: 2009-10-14 18:48:02
    Temat: Re: Akumulaatorki - Pojemnosc czy aparat?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rom pisze:

    > Aku: Energizer

    Jeśli to są niesławne Energizery 2500mAh, to prawdopodobnie w nich leży
    problem.
    Sugeruję kupić bardzo dobre Sanyo Eneloop. I nie sugeruj się, że mają
    "tylko" 2000mAh, bo pochodzą dłużej niż niejedne "zwykłe" akumulatorki.
    Szczególnie, jeśli używasz aparatu od czasu do czasu (bardzo wolne
    samorozładowywanie się).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-10-14 19:25:39
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Rom pisze:
> [...]
    > Aku: Energizer
    > Ładowanie wykonywane na bdb ładowarce,
    > z funkcją inteligentnego łądowania, każdej baterii osobno.

    Mam chyba podobny problem z Sanyo 2700 mAh
    Naładuję, włożę do Canona A550 i na dzień dobry "Wymień baterie"

    Zrobię kilka razy Refresh w BC-700 i zobaczę co z tego wyjdzie

    Pozdrowienia
    piratee

  • 4. Data: 2009-10-14 21:13:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > Jeśli to są niesławne Energizery 2500mAh, to prawdopodobnie w nich
    > leży problem.

    E tam. Moze to nie byly akumulatorki najlepsze na swiecie, ale jednak dało
    się ich używać. Zreszta Sanyo sprzedawalo je pod róznymi markami...

> [...]
    > "tylko" 2000mAh, bo pochodzą dłużej niż niejedne "zwykłe"
    > akumulatorki. Szczególnie, jeśli używasz aparatu od czasu do czasu

    Przede wszystkim nalezy kupic dobrą ładowarkę. Te szroty sprzedawane np. na
    allegro (pewnie ponad 50% oferowanych) nadaja się do...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-10-14 21:42:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > E tam. Moze to nie byly akumulatorki najlepsze na swiecie, ale jednak
    > dało się ich używać. Zreszta Sanyo sprzedawalo je pod róznymi markami...

    Mam co najmniej 5 zestawów 4xAA Energizerów 2500mAh
    (próbki/reklamówki/itp, inaczej bym tylu nie miał) i ładowarkę BCM-900 i
    mam z nimi bardzo negatywne doświadczenia. Sporo szybko się zepsuło i
    musiało pójść do kosza (ktoś wie, jak utylizować te akumulatorki?).
    Reszta działa jako-tako. Nadają się do prostych urządzeń, czy lampy
    błyskowej, nawet w kompaktach nieźle się spisują. Z kolei w lustrzance
    (Pentax) są beznadziejne. Wytrzymują do kilkudziesięciu zdjęć, kiedy na
    Eneloopach udało mi się zrobić nawet ponad 1000 (z 1s podglądem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-10-14 22:35:56
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Mam kilkuletni aparat cyfrowy.
    > Zasilam go 4x akumulatorek AA.
    > Aparat pokazuje "Change baterry pack"
    > na dwóch różnych zestawach aku.,
    > które na multimetrze dają 1.3V bez obciazenia (kazda).

    Sprawdź jeszcze może sprężynujące blaszki w komorze baterii (te w
    głębi). Czasami lubią się wygiąć i gorzej dociskać akumulatory.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-10-15 06:27:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Okt., 20:00, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    >         Aku: Energizer
    >         Ładowanie wykonywane na bdb ładowarce,
    >         z funkcją inteligentnego łądowania, każdej baterii osobno.

    sprawdzales z bateriami 1,5 V AA?

    jesli byloby podobnie ta watpliwosci nie ma ze to aparat .
    jesli nie to madal nie wiesz.

  • 8. Data: 2009-10-15 12:51:44
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > W czym problem?

    Może trzeba wymienić małą bateryjkę trzymającą datę ?
    Włóż nową i zresetuj aparat.