  • Data: 2009-08-27 19:55:31
    Temat: Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer
    Od: Tomasz Madurski <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Kosmowski wrote:
    > Czy da się zastosować adapter IDE-CF w stosunkowo starym komputerze (Dell
    > Optiplex z P3 500, nie pamiętam dokładnie modelu)?

    Jak najbardziej, sam używam na leciwych terminalach eon 2000 z AMD Geode
    300MHz

    > Chodzi mi o to aby taka karta z adapterem była jedynym nośnikiem w komputerze i
    > aby dało się z niej zbootować system (bardzo okrojony Linux).

    Z uwagi na ograniczoną liczbę cykli zapisu oraz sposobu tego zapisu,
    przy kartach CF należy minimalizować operacje zapisu. Jeżeli nie chce Ci
    się bawić w to co Bartlomiej Kuzniewski napisał (albo jest za
    skomplikowane) możesz w swoim rozwiązaniu:
    1. zastosować ext2 zamiast ext3
    2. montować filesystem z opcją noatime
    3. użyć projektu ramlog http://tofu3.szm.sk/ramlog/

    Na pewno to przedłuży żywot CF.