  • Data: 2009-08-28 07:19:23
    Temat: Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Aug 2009 00:54:11 +0200, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Ile to ma szanse działać dopóki karta się zajedzie? Tak w widełkach
    >pesymistycznie-optymistycznie najlepiej. :) Mówimy o tygodniach, miesiącach,
    >latach? W sumie to tani sprzęt jest taka karta, a i metoda wdrożenia jest
    >prosta (klonujemy obraz karty), więc w zasadzie interesuje mnie jedynie jak
    >często karta padnie i trzeba będzie włożyć nową (koszt).

    A swoją drogą czemu chcesz się bawić w przejściówki i karty CF? Nie
    możesz wsadzić w złącze PATA płyty specjalizowanego DOM (Disk On
    Module)? Albo odpalać system np. z Pendrive-a 1GB za ~10 PLN? Ja swego
    czasu kupiłem karton 25 sztuk Kingstonów 1GB po ~8 zeta i mam na nich
    systemy do instalacji i narzędzia. Jak komp ma USB 2.0 to prędkościowo
    cłakiem fajnie to działa A na DOM-ach Transcenda postawionych parę
    sysetmów - głownie rozwiązania oparte o FreeNAS i Mikrotika. Pracują
    non-stop bez jakiejś specjalnej konfiguracji eliminującej nadmierne
    zapisy. Najstarsze mają po ~4 lata. W domu mam serwer (poczta, www i
    parę usług) gdzie za dysk startowy robi 4GB DOM a pamięć masową robią
    4 pendrive-y 8GB. Od stycznia 2008 roku to pracuje i zero problemów.
    Serwer nie ma w tej chwili żadnych elementów ruchomych poza
    włącznikiem. ;-)

    Zdrówko