  • Data: 2009-08-28 08:05:21
    Temat: Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer
    Od: Tomasz Madurski <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej

    Konrad Kosmowski wrote:

    > Ile to ma szanse działać dopóki karta się zajedzie? Tak w widełkach
    > pesymistycznie-optymistycznie najlepiej. :) Mówimy o tygodniach, miesiącach,
    > latach? W sumie to tani sprzęt jest taka karta, a i metoda wdrożenia jest
    > prosta (klonujemy obraz karty), więc w zasadzie interesuje mnie jedynie jak
    > często karta padnie i trzeba będzie włożyć nową (koszt).
    >
    > Przy czym mam na myśli nie najtańsze i nie najdroższe karty - to co obecnie
    > jest optymalne kosztowo.

    Myślę, że lata. Ja popełniłem coś takiego na EON 2000 i CF jako
    urządzenie które:
    1. Pozwala przez www i ssh włączać lub wyłączać dowolnych 5 urządzeń
    elektrycznych
    2. Mierzy co 30 min temperaturę na 4 czujnikach i wyświetla ją na ww
    oraz zapisuje do bazy MySQL.

    Jak na razie chodzi to już 8 miesięcy i nie ma żadnego bloku na karcie,
    który przeszedł by w tryb RO.

    Co do pen-usb to nie każde urządzenie obsłuży botowanie z niego itp
    (zwłaszcza te starsze) a DOM-y są fajne tyle że droższe (sam w swoim
    rozwiązaniu brałem taki moduł pod uwagę).

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie. Otóż na allegro bywają nieraz dyski HDD
    wielkością i złączem odpowiadające kartom CF (mikrodisk/mikrodrive czy
    jak to się zwie). Mam taki i nawet działa.

    PS. CF brałem jakieś tanie

    TomekM