  • Data: 2009-08-28 10:23:37
    Temat: Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27.08.2009 Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał/a:

    > Hmm nie wiem jak to oszacować ile to pochodzi:
    > - na karcie tylko Linux, odpala się, odpala przeglądarkę z jedną stroną
    > - wszystkie demony (syslog itd.) orające po FS wyłączone
    > - odpowiednie parametry FS (ext2 - noatime,nodirtime itd.) zapodane
    > - system bootuje się raz dziennie, podnosi przeglądarkę i tyle

    Proponuję zrobić syslinux na facie, kernel + rootfs ze spakowanym
    wszystki, roztarować do ramdsku i _nic_ nie pisać wtedy po cf,
    raz że cykle, dwa że wolno, trzy łatwiej klonować (bo już zformatowany),
    łatwiej odtworzyć pod byleczym (windows nie czyta exta natywnie).
    Po boocie kartę mozna sobie podmontować gdzieś i mieć ją na np
    rsyncu aby była stale aktualna.

    > Przy czym mam na myśli nie najtańsze i nie najdroższe karty - to co obecnie
    > jest optymalne kosztowo.

    Przy ww. propozycji ważna jest tylko prędkość odczytu i to raz dziennie
    (ew rsync, ale to tylko przy upgrade obrazu).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***