  • Data: 2009-08-28 16:35:44
    Temat: Re: Adapter IDE-CF, a stary komputer
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28.08.2009 Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał/a:

    > Ojejku kolejny - słuchaj ja się nie pytam JAK to zrobić tylko ile będzie
    > działać z CF Linux zainstalowany metodą cegła na enter i z wyłączonymi usługami
    > oraz odpowiednimi parametrami systemu plików.
    >
    > To jest proste pytanie na które można odpowiedzieć np. dwa miesiące, rok, trzy
    > lata itd.

    ??? skąd to można wiedzieć?, sporo zależy od karty. Najpierw piszesz o
    przygotowywaniu distro (wyłączania usług, coś tam jeszcze edytowanie) teraz to
    już jednak 'cegła na enter'. Kiosk i tak musisz uszyć na miarę.

    > Nie chce mi się bawić w oranie standardowej dystrybucji jakimiś namotanymi
    > hackami bo to ma być możliwie proste rozwiązanie, które lokalny informatyk
    > będzie mógł reprodukować. Oraz robiąc pro bono po prostu nie chce mi się babrać
    > w jakieś dziwne rzeczy bo być może będzie to czas spędzony i tak
    > bezproduktywnie.

    Ojej, robisz cegłę na enter i stawiasz co Ci potrzebne na kawałek hdd, szyjesz na
    tym kiosk, parametryzujesz opere itd, później ten kawałek hdd cp do podmontowanego
    obrazka ramdysku (bez kernela) |gzip i masz 1 plik,
    drugi to kernel i to na cf, jaka w tym filozofia? Będziesz na każdą kartę kopiował
    pliczek po pliku z mkfs, grubami itd? Szyjąc kiosk dopisz skrypt na 3 liniki
    na rsync i masz przy okazji upgrade _sieci_ kiosków z głowy. Ramdysk na 150MB
    powinno wszystko wleść, a będzie fruwać, nie to co natywnie z CF - będziesz narzekać.
    Mam tą technologie na co dzień, nie wyważaj otwartych drzwi.
    Lokalny informatyk ma umieć wgrać 3 pliki w CF i obsłużyć hardware, a nie grzebać
    w mountach i mkfsować każdej karty.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***