    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada 95 - darmowa ksi ?ka po polsku
    Date: Tue, 06 Jul 2010 08:36:25 -0500

    On Tue, 6 Jul 2010 09:15:24 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >Na chwilę obecną, żeby znał Adę musi najpierw być dobry. Jeśli jest
    >kiepski, to nawet nie słyszał o takim języku.

    >E? Jaki framework? Mówimy o już napisanym systemie ERP. Wprowadzasz
    >nagle dodatkowe warunki do uzgodnionej sytuacji.

    >Modulo jakość kodu wyprodukowanego przez grupę dobrych programistów, co
    >się objawia 1) szybkością wprowadzania modyfikacji i 2) ilością błędów
    >podczas dłuższego (>3 lata) używania.

    No. Poslugujac sie moja ulubiona analogia mechaniczna: stolarz ktory
    umie poslugiwac sie wiertarka elektryczna musi byc naprawde dobrym
    stolarzem. Znacznie lepszym od tego ktory robi otwory "korba". No i
    ten lepszy stolarz z wiertarka elektryczna zrobi naprawde lepsza szafe
    niz ten na korbe.

    A.L.

    P.S. A Ada bynajmniej nie jest gwarantem suckesu. W Adzie rozneiz ,
    jak napisano wyzej mozna "zjebac pol systemu". Tylko ze "zjebanie" w
    javie to strzelenie sobie w noge, "zjebanie" w Adzie to odstrzelenie
    sobie nogi.

    Do Kolegi Sobczaka:

    Z pozycji przemyslu nie widze aby przemysl zarzucal JaveEE na rzecz
    "lepszych" rozwiazan. Czy Ada ma cos w rodzaju Hibernate,
    przynajmniej jakas aproksymacje? Czy ma cos w rodzaju frameworku
    Spring? Jak w Adzie mozna latwo i szybko robic GUI? Nie placac za
    toole 50 tysiecy dolcow?

    I konkretnie: prosze porownac Jave i Ade i powiedziac tak DOKLADNIE i
    z DETALAMI, dlaczego Ada jest lepsza i w jakich aspektach jest lepsza.